Dejstvo je, da avtomobil postaja vse bolj vpet v moderne komunikacijske tokove. Najaktualnejši avtomobilski trend narekuje, da mora biti v še tako majhnem avtomobilu zmogljiva infotainment naprava, ki poleg klasičnih funkcij za predvajanje glasbe, navigacijo in povezavo s telefonom prek bluetootha zmore še vse kaj več. Tako proizvajalci v svojih propagandnih materialih pihajo na dušo mladim z možnostjo poveza na Facebook ali Twitter ter branjem sporočil SMS, tistim malo starejšim pa z različnimi informacijskimi servisi, kot so denimo zadnje novice ali pogled na borzne tečaje, ogled napovedi vremena za sosednjo vas itd.
V ospredju želja po nestresni vožnji
Kaže pa, da proizvajalci avtomobilov v svojem zanosu marsikdaj pozabijo, česa si voznik med vožnjo sploh želi in česa sploh ne potrebuje, kar dokazuje tudi tržna raziskava nemškega inštituta YouGov. Ko so okoli 1.000 anketiranih oseb, ki so vozile 70 različnih znamk in tipov avtomobilov, vprašali, kaj bi bile po njihovem najbolj uporabne funkcije multimedijskih naprav v avtomobilih, jih je 80 odstotkov izpostavilo, da si želijo biti predvsem čim bolj ažurno informirani o dogajanju v prometu.
Na drugo mesto med željami so se uvrstile aplikacije, ki bi pomagale poiskati prosto parkirišče, to je na seznam uvrstilo kar 71 odstotkov. Le odstotek manj pa od avtomobila pričakuje, da jih bo opozarjal, kje se nahaja naslednja radarska kontrola. 52 odstotkov od naprave pričakuje vremensko napoved, 46 odstotkov pa turistične informacije o destinacijah, poroča Automobilwoche.
Youtube? Pa kaj!
Samo polje zabave je tako pri potencialnih kupcih presenetljivo potisnjeno precej v ozadje. Spremljanje najrazličnejših novic prek aplikacij je zanimivo za 36 odstotkov vprašanih, možnost ustvarjanja internetne točke za vse mobilne naprave v avtu pa le še za 32 odstotkov. Da pozna naprava možnost pretakanja zvočnih vsebin s telefona (“streaming”), pozdravlja komaj 22 odstotkov voznikov in voznic, medtem ko prikazovanje videovsebin (Youtube ali lastni posnetki) za veliko večino sploh ni zanimivo.
Raziskava je še pokazala, da zmogljive infotainment naprave niso pogoj, da se nekdo odloči za nakup nekega avtomobila, je pa predvsem tistim z višjimi dohodki in ki na leto napravijo najmanj 20.000 kilometrov, možnost povezljive tehnologije v avtomobilu pomembna pri odločanju o naslednjem.