Pri koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) bodo 1. junija predstavili poslovni načrt za znamko Fiat za obdobje 2018-2022. Fiat stalno izgublja, tako v Evropi kot v Braziliji in tudi v ZDA.
Fiatova prihodnost v Evropi bo delno odvisna od elektrifikacije svojih produktov, v prvi meri popularnega mini avtomobila fiat 500. Njegova električna različica 500e je trenutno naprodaj zgolj v ZDA, naslednik pa naj bi leta 2021 prispel tudi v evropske prodajne salone. Viri so za Automotive News Europe potrdili, da naj bi na leto proizvedli od 60 do 80 tisoč električnih mini vozil.
Selitev iz Italije
Načrt šefa FCA Sergia Marchionneja bo vključeval tudi selitev proizvodnje v države s cenejšo delovno silo. Popularno pando ne bodo več proizvajalci v Italiji, pač pa na Poljskem, je pred kratkim pisal Bloomberg. Ali bodo tovrstne poteze zadostovale za rešitev Fiata je trenutno še neznanka.
Največja težava Fiata v Evropi je pomanjkanje novih produktov. Marchionnejev poslovni načrt za obdobje 2014-18 je vključeval osem novih modelov, do sedaj pa smo jih videli zgolj pet. Ko bodo julija letos zaključili s proizvodnjo punta, bodo pokazali novi mali SUV. Novo generacijo pande so zamaknili za vsaj dve leti in je pred letom 2020 ne bomo videli.
Fiatova velika težava je, da ima v svoji paleti modelov premalo SUV vozil meni Felipe Munoz, analitik pri JATO Dynamics: "Če danes nimaš SUV vozil, ne moreš rasti. To velja tako za EU kot globalno. Še posebej, če je tvoj glavni produkt 11 let star avto iz segmenta mini vozil."
Munoz pojasnjuje, da bodo zgolj z enim SUV vozilom (500 X) in starimi modeli težko ohranili trenutne prodajne številke, vsi ostali imajo konkurenčne križance in športne terence v večini velikostnih razredov.
"Fiata ne bom ubil"
Ian Fletcher, analitik pri IHS Markit, pravi, da je težko napovedati Fiatovo prodajo v Evropi, saj so informacije za obdobje 2018-22 dokaj skope. Predvideva, da se bo prodaja Fiata v Evropi zmanjšala do leta 2019 za 14 odstotkov na 677.029. Lani je bila ta številka 783.769. Predvsem zato, ker ni pričakovati udarnih novih modelov. Predvideva, da se bo dvig zgodil šele na začetku naslednjega desetletja, ko bodo na trg prišli novi fiat 500 in panda ter tudi novi križanec, ki ga pričakujemo okoli leta 2020.
Fiat se je v preteklosti uvrščal med najbolje prodajane znamke v Evropi. V sedemdesetih in osemdesetih letih se je z Volkswgnom vseskozi potegoval za številko 1 v prodaji. Fiatov deleže prodaje na trgih EU in EFTA je bil lani za več kot polovicomanjši kot Volkswagnov in manjši kot ga imajo premium nemške znamke BMW, Audi in Mercedes-Benz razkrivajo podatki Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).
Prodaja Fiatu pada celo v Italiji, zato so začeli z veliko kampanjo vredno kar 100 milijonov evrov. Nič bolje ni v Braziliji, ključnem trgu za znamko.
"Fiata ne bom ubil," je marca na avtomobilskem salonu v Ženevi izjavil Marchionne. Njegova strategija se osredotoča na koncentracijo finančnih zalog za premium znamke, kot so Maserati, Alfa Romeo in Jeep. V Ženevi je dejal, da se morajo osredotočiti na močne znamke, medtem ko ima Fat veliko potenciala v Latinski Ameriki. V Evropi bo glavna družina 500.