Avto
1236 ogledov

Kaj narediti, ko poči guma?

Predrta pnevmatika Shutterstock
Čeprav statistični podatki kažejo, da je verjetnost, da boste ob cesti obstali, zelo majhna in da se "gumi defekt" povprečnemu vozniku zgodi enkrat na sedem let, pa je vsekakor dobro, če smo za ta neljubi dogodek primerno podkovani.

Če med vožnjo začutite, da se je avtomobil začel nenadoma čudno obnašati, da ga vleče na stran ali da na kateri izmed njegovih stranic čudno ropota, je velika verjetnost, da vam je spustila guma. Čim prej se varno ustavite, saj bi nadaljevanje vožnje lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo najmanj platišče, če ne še kakšen del avtomobila.

Ključ, dvigalka, rezerva

Obstaja sicer predsodek, da je menjava predrte pnevmatike moško opravilo, vseeno pa je za vsakogar pomembno, da ima vsaj osnovno znanje, kako zamenjati pnevmatiko in kje se nahajata orodje in rezervna pnevmatika. Pomembno je, da avto ustavite na ravni podlagi in da dobro zategnete ročno zavoro.

Dvigalko nastavite pod vozilo na posebej prirejeno mesto na dnu karoserije. Če ne veste, kje to je, poglejte v navodila za uporabo. Nikakor pa vozila ne dvigajte na drugem mestu kot za to predvidenem, saj lahko karoserijo tako poškodujete. Ob dvigalki se navadno nahaja tudi ključ, s katerim odstanite plastični pokrov platišča (če vozilo ne stoji na litih platiščih). Pred odvijanjem je dobro vijake tudi malce namazati z WD-40 ali podobnim mazilom.

Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, vendar toliko, da so gume še vedno na tleh. Nato s ključem sprostite vijake (v nasprotni smeri od urinih kazalcev). Vijake je veliko lažje sprostiti, ko je vozilo še na tleh. Pomagajte si z nogo in nikar preveč ne naprezajte hrbta.

Ko so vijaki sproščeni, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, dokler okvarjena pnevmatika ni od tal dvignjena vsaj nekaj centimetrov. Ko odvijete vijake, predrto pnevmatiko odstranite in jo nadomestite z novo. Pri namestitvi rezerve bodite pazljivi, da jo namestite ravno in da se vijaki uležejo na matice. Zatem ponovite prej našteto v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.

Na koncu še enkrat zatisnite vijake. Zelo priporočljivo je, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.

Za manj napora pokličite

Če ste eden izmed tistih, ki si rok s tem nikakor ne bi mazali, pa je pravi odgovor za vas včlanitev v klub AMZS, kjer vam ob tem in drugih neljubih dogodkih pri nas in po Evropi pomagajo s pomočjo na cesti. Smotrno pa se je pozanimati tudi, kaj in za koliko nudijo zavarovalnice in se ob sklenitvi zavarovanja odločiti za katero izmed asistenc.

Na tržišču obstaja veliko alternativ klasični pnevmatiki v zadku vozila:
Pnevmatike Run Flat: Gre za pnevmatike z okrepljenim notranjim delom, s katerimi lahko tudi ob predrtju nadaljujete vožnjo. Večina je takšnih, da lahko z njimi prevozite še 300 km s hitrostjo do 80 km/h. Cene variirajo glede na dimenzijo, v grobem pa so od 20 do 30 odstotkov dražje od klasičnih.

Sistem za popravilo pnevmatik: Ta sistem sestavlja mala črpalka, ki pnevmatiko vnovič napolni, in pa tesnilo, s katerim prekrijemo mesto predrtja. Cena: od 10 evrov dalje.

Komentarjev 2
  • dd1307 21:20 03.avgust 2012.

    Ja mislim ne vem no, zamenjaš jo, kaj pa druzga! A je treba zato članke pisat??! vse bi vas iz služb na cesto pometal, da bi se kadil za vami. Ste nekoristni in odganjate obiskovalce te strani s takimi žaljivimi ...prikaži več članki. Kot da so danes samo še butli na svetu.

  • Bizgec 13:06 03.avgust 2012.

    A niste malcek pozabili na korak 1.b: obleci si varnostni (blesceci) jopic in postavi varnostni trikotnik?