Jaguar je v Slovenijo pripeljal avtomobil, ki ga Magna izdeluje v Gradcu v Avstriji. Tista Magna, kamor vsak dan iz Slovenija romajo številni naši delavci, tako, da lahko zapišemo, da nastaja tudi izpod slovenskih rok.
Jaguar je predstavil SUV E-pace, ki je manjši in cenejši od modela F-pace in tudi najmanjši SUV v ponudbi premium proizvajalca avtomobilov. Vsaj za zdaj pri Jaguarju nimajo načrtov, da bi ponudili še manjši model.
Proizvajali ga v Magnini tovarni v Gradcu, morda pa v prihodnosti tudi pri nas na Štajerskem, če bo država do konca izpeljala posel s kanadskim velikanom.
Prostoren in dinamičen
"E-pace je manjši in cenejši od F-paca, zato bodo po njem posegali tako mlajši vozniki, kot starejši," je bil ob predstavitvi prepričan šef Jaguarjevega razvoja Ian Cullum. Pri nas verjetno ciljajo tudi na premožnejšo žensko populacijo.
Proizvodnja tudi v Sloveniji? Pri Jaguarju so lani dejali, da so njihove tovarne v Veliki Britaniji polno zasedene, zato ga bodo morali proizvajati tudi še na Kitajskem, kjer proizvajajo podaljšano različico modela jaguar XF, pa range rover evoque in land rover discovery sport. Glede na obremenjenost tovarne v Gradcu pa si lahko po tihem obetamo, da bi malega Jaguarjevega suva v prihodnje morebiti izdelovali tudi v Sloveniji, če bo v Hočah kdaj stala tovarna avtomobilov, kot je napovedala slovenska vlada.
V ponudbi je tako s pogonom na prednji kolesi, kot s pogonom na vsa štiri kolesa. Prednji pogon je na voljo le v različici z dvolitrskim dizelskim motorjem s 110 kilovatov moči (150 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, z omenjenim motorjem pa bo možno kombinirati tudi pogon 4x4. Sledi različica s 132 kilovati (180 KM), na vrhu dizelske ponudbe je izvedba s 176 kilovatov moči (240 KM). Vstopni dvolitrski štirivaljni bencinski motor razvije 183 kilovatov (250 KM), vrh ponudbe pa predstavlja 2,0-litrski turbo bencinski motor z 221 kilovatov moči (300 KM), ki obljublja pospešek od 0 do 100 km/h v 6,4 sekunde in največjo hitrost 243 km/h. Štirikolesna pogona sta dva, pri aktivnem pa sistem omogoča, da se do 100 odstotkov navora z zadnje osi prenese na katero koli zadnje kolo, odvisno od možnosti oprijema.
E-pace sicer v dolžino meri 4,4 metra, širok je 1,98 metra, visok 1,65 metra, medosna razdalja meri 2,68 metra. Prostornina prtljažnika je 577 litrov. Narejen je na platformi land rover evoqua in ima lahko do 21-palčna kolesa. „Izziv je bil narediti prostorno in dinamičnim voznikom prilagojeno notranjost," pravijo pri Jaguarju, kjer so instrumente obrnili proti vozniku, zadnje vzmetenje izposodili iz jaguarja XE, medtem, ko so streha, pokrov motorja in prtljažnik izdelani iz aluminija, s čimer so privarčevali na teži. Ni pa v celoti izdelan iz aluminija tako kot f-pace, po katerem so oblikovno povzeti številni deli v kabini, kot so volan, ročica menjalnika, športni sedeži ...
Zmogljiva motorizacija
V ponudbi je med drugim streha v kontrastni črni barvi, panoramska streha, velik 10,1-palčni zaslon, ki je serijski del Touch Pro večpredstavnostnega sistema, opcijsko je na voljo tudi 12,3-palčni zaslon, ima še head-up zaslon in 4G Wi-Fi dostopno točka za internet, kot tudi vse najbolj napredne asistenčne sisteme, ki jih ponuja Jaguar (prilagodljivi tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev ter opozarjanje na bližajoča se vozila, matrični led žarometi, zračna blazina za pešca ...).
Za osnovni model s prednjim pogonom in 110 kilovatnim (150 KM) dvolitrskim štirivaljnim turbo dizelskim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom je treba odšteti 33.416 evrov. Štirikolesni pogon vozilo podraži za 3.087 evrov, s samodejnim devetstopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom stane 39.090 evrov. Najzmogljivejši bencinski motor z 221 kilovatov moči (300 KM), štirikolesnim pogonom in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom stane najmanj 58.926 evrov.
Pri Jaguarju verjamejo, da bo kar 80 odstotkov kupcev e-paca novih za njihovo znamko, tekmeci novega modela pa so BMW X1 in X2, audi Q3 in prihodnji Q4, mercedes-benz GLA, volvo XC40 in za Ženevo najavljeni lexus UX.
Letos naj bi v Sloveniji prodali okoli 50 vozil E-pace.
gotovo so ti vsi gumbi bolj varni med vožnjo kot mobilni telefon
dolgcajt