Včasih polnjenje posode z gorivom traja le nekaj minut, včasih pa se zaplete in polnilna ročka se neprestano izključuje, kot da bi vas opozarjala, da je v avtomobilu dovolj goriva in bi se dizel ali bencin lahko prelil čez rob polnilne odprtine. Vendar pa je posoda za gorivo prazna. Kako je to mogoče?
Strokovnjak iz ustanove UST TRaining Bent Thomas pravijo, da za ta pojav nikoli ni kriva okvara na avtomobilu, ni pa rečeno, da ni povezana z avtomobilom. Medtem, ko se sam postopek natakanja goriva s polnilno ročico v odprtino za gorivo na avtomobilu v zadnjih desetletjih skoraj ni spremenil, so se močno spremenile polnilne postaje, predvsem ko gre za njihovo varnost.
Potencialni metalec ognja
Polnilna ročka je namreč lahko potencialni »metalec ognja« in zato, da se spremeni vanj, je pogosto dovolj le majhna iskra. Zato ni nič nenavadnega, da so proizvajalci polnilnih postaj na bencinskih črpalkah zelo previdni in stalno izpopolnjujejo sisteme za preprečevanje nenadzorovanega iztekanja goriva. Vzrok za težave med natakanjem goriva so torej lahko varnostne zahteve.
Vsaka sodobna polnilna ročka je namreč opremljena s tipalom, ki lahko brez vašega posredovanja v trenutku ustavi natakanje goriva. Zadeva je precej preprosta. V vratu polnilne ročke je poleg glavne cevi dodatna cevka z membranskim ventilom. Če skoznjo teče zrak, je vse v redu in točenje goriva poteka nemoteno, če pa se v vratu ročke poveča nivo goriva in zablokira pretok zraka skozi dodatno cevko, nastali vakuum takoj zapre glavni ventil.
Če pa ročka dovod goriva zapre še preden je posoda polna, to pomeni, da nekaj blokira pomožno cevko in preprečuje, da bi skoznjo tekel zrak. To se lahko zgodi tedaj ko je pretok goriva skozi glavno cev premočan in zato gorivo ne more nemoteno teči skozi polnilni vrat posode za gorivo na avtomobilu.
Spremenjeni tlak polnjenja
Na ta pojav si občutljivi predvsem majhni avtomobili s kratkimi polnilnimi vratovi. Težavo lahko odpravi rahlejši stisk polnilnega ventila, ko s počasnejšim tokom goriva zmanjšamo tlak v pomožni cevki, včasih pa je dovolj že sprememba kota polnilne ročke v odprtini za polnjenje goriva. Če niti to ne pomaga, lahko srečo preskusite na drugi bencinski črpalki z nižjim polnilnim tlakom. Polnilni trak na črpalkah namreč običajno sega od 2 do 3 bara.
Lahko pa se soočite s popolnoma drugačno težavo. Bencinska črpalka je namreč lahko nastavljena na nižji tlak, ki lahko precej podaljša polnjenje. Tudi v tem primeru ja razlog varnost. Včasih je za to kriv zamašen filter za gorivo, a redko, saj na črpalkah redno skrbijo za menjave. Bolj pogosto je vzrok v tem, da je tipalo, ki primerja tlak goriva v cisternah in polnilni postaji, zaznalo nepravilnost in zato samodejno zmanjšalo pretok goriva. Če pride do tega, bo gotovo primerno, da o težavi obvestite prodajalca na črpalki, če pa se težava pogosto ponovi, pa je morda dobro, da zamenjate priljubljeno črpalko.