Specializirani spletni portal za avtomobilsko industrijo Automobilwoche v temi izpostavlja prav draga popravila, za katera pa so krivi tudi proizvajalci, oziroma zadnji trendi v avtomobilski industriji. Pri spletnem portalu, kjer se upirajo na podatke zavarovalnic, pravijo, da so stroški popravil električnih avtomobilov v povprečju bistveno višji kot pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Prava tako navajajo kritike zavarovalnic, da proizvajalci med načrtovanjem vozil popravilom pogosto ne dajejo veliko prednosti.
Cenejša proizvodnja, dražja popravila
Da bi zmanjšali stroške v proizvodnji, se namreč vse več proizvajalcev zanaša na uporabo t. i. velikih ulitkov. Tesla za model Y, na primer, celotni zadnji del vozila izdela iz enega kosa litega aluminija in ne več posameznih delov. To pomeni, da za proizvodnjo potrebuje manj robotov, manj je zvarov, manj je odpadnega materiala, posledično je proizvodnja vozila cenejša. Tudi na ta račun izvaja pritisk na cene vozil, drugi pa ji morajo slediti. Ford, Volvo in Hyundai prav tako delajo na tehnologiji, ki jo uporablja Tesla. Posledično v primeru okvare ali prometne nesreče pa je popravilo bistveno dražje.
Prav na to opozarjajo zavarovalnice. "Dimenzije novih komponent je treba natančno oceniti glede na stroške popravila,« besede Christiana Sahra, vodjo tehnološkega centra Allianz, prenaša Automobilwoche. Po mnenju strokovnjaka so posebej problematični načrti, pri katerih velik odlitek štrli v tako imenovano neravnino avtomobila. »Če je velika komponenta, ki jo odlijejo v enem delu, del praga in se razteza do kolesnega loka, bo poškodovana tudi v manjših, pogostih nesrečah,« pravi Sahr. Težava pri odlitih velikih delih e, da jih je mogoče popraviti le z velikim naporom, če sploh. Pogosto je edina možnost njihova zamenjava, kar je lahko pri tako velikih delih hitro popolna ekonomska izguba," pravi Sahr.
Škoda na električnem za 35 odstotkov višja
Automobilwoche navaja raziskavo Generalnega združenja zavarovalnic (GDV), ki razkriva, da je povprečna višina škode pri električnih avtomobilih do 35 odstotkov višja kot pri primerljivih vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Trenutno nižja škodna frekvenca to delno kompenzira - električni avtomobili imajo med drugim manj prevoženih kilometrov in dosegajo manjše povprečne hitrosti.
"Pričakujemo, da se bo pogostost škodnih primerov, ki jo povzročijo vozniki vozil z motorji z notranjim zgorevanjem in vozniki električnih avtomobilov sčasoma zbližala," pravi Sahr in dodaja, da bomo imeli v tem primeru kot družba veliko težavo. Zavarovalnice se bodo namreč v tem primeru bistveno podražile. Te trenutno še vedno subvencionirajo številne zavarovalnice – pri Allianzu s popustom do deset odstotkov. Kako dolgo si bodo zavarovalnice to lahko in želele privoščiti, pa je vprašanje časa, menijo pri nemškem spletnem portalu.
Ena največjih težav z vidika Allianza je, da se poprodajnemu trgu pri razvoju električnih avtomobilov pogosto ne daje prednost. Specifikacije popravil in diagnostične možnosti po nesrečah pa so pogosto neustrezne.
Če so na podvozju praske, proizvajalci zahtevajo zamenjavo celotne baterije – ki je najdražja komponenta. "Če bi obstajala na dokazih temelječa merila za postopke popravila in zamenjave za ohišje baterije ali posamezne poškodovane module, zamenjava celotne baterije pogosto ne bi bila potrebna," pravi Sahr.
Draga servisna ura
Nekateri proizvajalci zahtevajo tudi zamenjavo baterije takoj, ko se v avtomobilu sproži zračna blazina ali zategovalnik varnostnega pasu . "Po našem mnenju je to nedokončen previdnostni ukrep, ki povzroča izjemno visoke stroške," pravi Sahr. Namesto togih pravil je zato nujna podrobna analiza, na podlagi katere je mogoče izpeljati nadaljnje ukrepanje.
Drug povzročitelj stroškov so varnostni ukrepi po nesrečah. Kaj je res treba narediti, zaradi pomanjkanja smernic in možnosti za samodiagnozo pogosto ni mogoče oceniti. Po besedah Sahra vleka električnega avtomobila s potencialno kritičnim stanjem baterije in shranjevanje v karanteni stane do 20.000 evrov. Veliko avtomobilov bi preventivno potopili tudi v zabojnik za gašenje, kar pomeni, da bi bila škoda ogromna.
Po drugi strani morajo imeti servisne delavnice posebej usposobljeno osebje in posebno delavniško opremo za delo na električnih avtomobilih. Oboje je drago, številne delavnice pa še niso ustrezno opremljene. "Nekatere delavnice zaračunavajo zelo visoke urne postavke, več kot 400 evrov na uro za delo na električnih avtomobilih," pravi Sahr.
Cilj so cenejši avtomobili
Vse to so stroški, ki na koncu bremenijo kupca. "Pri nekaterih avtomobilih so stroški zavarovanja dvakrat višji kot pri primerljivih modelih drugih ponudnikov," pravi Sahr. Zavarovalnice zato upajo, da jih bodo proizvajalci avtomobilov bolj uslišali – saj želijo navsezadnje svoje električne avtomobile narediti cenovno dostopnejše.
KKo sem vprašal avtobusarja kako kaj bo z elektriko, je dejal, da bi potem namesto v 13urah prišel iz NL najbrž šele prihodnji teden- to je to. In enako je z osebnimi, ki so za lokalne vožnje ostalo pa na… ...prikaži več bencin, če se vam sploh splača zaradi dragega nakupa?
jaz cakam na cenejsi vodik. prvi bojo dragi. avto na notranje izgorevanje se ni rekel zadnje.
V podjetju imamo Teslo. Avto obstal na avtocesti. Le majhno popravilo je stalo 3000 funtov. Ce nimas res dovolj denarja se je vilicarjev najbolje na veliko izogniti. Mehanike so zamenjali programerji.