Nemški Focus Online v sodelovanju Bähr & Fess Forecasts od leta 2010 pripravlja napovedi preostanka vrednosti vozil, izračunane za obdobje štirih let. Tudi letos so pri nemškem spletnem portalu skupaj s strokovnjaki pripravili okvirne ocene, koliko bodo vredni določeni modeli vozil čez štiri leta, pri čemer so zelo zanimivi podatki za električna vozila.
Preostanke vrednosti po določenem obdobju je bilo v letih korone težko določiti, saj so lahko cene takoj dostopnih malo rabljenih vozil celo presegale cene novih vozil, ki se jih je čakalo tudi leto in več. To so proizvajalci in prodajalci rabljenih vozil izkoristili za veliko dvigovanje cen. Izjemno so se podražili novi in tudi rabljeni avtomobili. Čeprav je trend zdaj prekinjen, cene padajo postopoma.
Podcenjevan strošek
Pri nemškem spletnem portalu focus.de ocenjujejo, da je tako za zasebne kot komercialne kupce zelo pomembno, da se izbrani model v nekaj letih dobro proda, če ga želijo zamenjati za novega. Izguba vrednosti je velik strošek, ki pa je večinoma zelo podcenjen ob nakupu novega avtomobila.
Povprečna amortizacija v vseh razredih osebnih avtomobilov pri 15.000 prevoženih kilometrih na leto v prvem letu po novi registraciji 24,2-odstotna, v naslednjih letih pa le okoli pet do šest odstotkov. Med posameznimi znamkami in modeli je razlika velika. V raziskavi in izračunih zmagovalce pri Focus Online v sodelovanju Bähr & Fess Forecasts določajo v dveh kategorijah: najboljši na področju relativne preostale vrednosti (v odstotkih) in najboljše na področju absolutne preostale vrednosti (v evrih).
Zmagovalci v evrih (absolutni preostanek vrednosti) so novi tipi avtomobilov, ki bodo po štirih letih preračunano v evre in cente izgubili najmanj. Absolutna preostala vrednost pa nakazuje, kolikšen odstotek prvotne maloprodajne cene bo še na voljo leta 2027. Glede na odstotek so zmagovalci tisti modeli, ki so v štirih letih ohranili največji odstotek prvotne vrednosti.
Tesla, Dacia premijski dizelski SUV-ji
Kateri bencinski, hibridni in električni avtomobili imajo najboljše obete za leto 2027, če jih kupite danes? S svežimi podatki iz junija 2023 je s predvideno preostalo vrednostjo 64 odstotkov cene novega po štirih letih na vrhu električna tesla model Y (standardna serija). Po napovedih bo model Y do junija 2027 v primerjavi z nemško ceno junija letos (47.568 evrov) izgubil le 17.020 evrov. Noben drug avtomobil in zagotovo noben električni SUV nemške premium konkurence temu ne more slediti.
Pri številnih drugih e-avtomobilih so pričakovane preostale vrednosti v nekaterih primerih zelo nizke. Tako denimo po pisanju nemškega spletnega portala cena smartu EQ po štirih letih z 21.940 evrov pade za 13.629 evrov – torej na pičlih 38 odstotkov cene novega.
Med vozili s klasičnimi motorji blesti audi TT coupé z bencinskim motorjem z več kot 60-odstotnim ohranjanjem vrednosti. Nič čudnega, saj Audi v korist novih električnih modelov opušča kultni športnik, zaradi česar bo TT kmalu postal zaželen rabljen avtomobil in dolgoročno klasika prihodnosti.
Pri športnih terencih lahko v napovedih z več kot 60-odstotnim ostankom vrednosti prepričata tudi porsche macan in mercedes GLC.
Z vidika absolutne izgube vrednosti v evrih je v ospredju kompaktnih modelov, tudi na račun nizkih vstopnih cen, znamka Dacia. Z modeli dacia sandero, jogger in duster, ki so vsak v svojem segmentu zasedli prvo mesto, ne boste izgubili veliko evrov. Mimogrede, v primeru joggerja ni na vrhu bencinska različica, ampak plinska (LPG).
Kakšno prihodnost še čaka dizelski avtomobil?
Dizelski pogon je v zatonu; trend, ki ga je Bähr & Fess Forecasts napovedal že pred nekaj leti. A strokovnjak za preostanek vrednost Dieter Fess poudarja: "Dizelski pogon bo imel še naprej pomembno vlogo v višjih razredih vozil, saj priključni hibridi kljub davčnim ugodnostim ne dosegajo stopnje udobja in varčnosti dizla. V nižjem do srednjem segmentu pa je dizel pri nekaterih znamkah (npr. Jeep) že popolnoma izločen, ali pa so na voljo le osnovni dizelski motorji (pri Fordu ali Peugeotu)."
Navsezadnje je tudi v najnovejšem izračunu nekaterim dizelskim modelom tako relativnem kot absolutnem preostanku vrednosti uspelo zmagati v svojem segmentu, ali pa so pristali vsaj med prvimi tremi. To velja za audi Q7 45 TDI , mercedes razreda S 350d , audi A6 35 TDI kot limuzina, med velikimi športnimi terenci so se izkazali toyota land cruiser, ssangyong rexton in hyundai santa fe.
Se verjamemo nasi europi? Preberite si razumljiv clanek na damijan.org o mategu namske zelene industrije, ki je 10 x slabsa od francoske a pozrla je milijarde. A mi moramo zdaj slediti temu zgresenemu planu z vetrnicami in solarnimi sistemu. EU… ...prikaži več smo en velik samonateg, bi rekel pilžek.
Električni avtomobili, nateg stoletja boste videli, ekologija? Prosim vas lepo.....
Predlagam, da v izračun vključite še baterijo električnega avtomobila, ki jo je potrebno zamenjati po 10 letih.