Münchensko zagonsko podjetje MyAutoData je namreč razvilo na oblakih zasnovano platformo, ki bo lastnikom avtomobilov omogočila, da bodo s prodajo podatkov o svojih vozniških navadah in avtomobilih lahko služili denar.
Odvzem posla velikanom
Platforma »MyAutoData«, oziroma skrajšano v MAUD, deluje kot zaprt ekosistem, v katerem bodo lahko lastniki v zaščitenem okolju upravljali s podatki in jih po želji delili s podjetji, ki se bodo vključila v projekt. Šef podjetja Manfred Heiss, ki je pred tem dolga leta delal pri podjetjih Oracle in BMW, pravi, da avtomobilski proizvajalci in giganti informacijske tehnologije, kakršna sta Amazon in Google, s podatki o nas služijo veliko denarja, čeprav jim v bistvu sploh ne pripadajo.
Podjetja lahko na platformi za plačilo izvedejo analize sproščenih podatkov, ki so popolnoma anonimni in si jih ni mogoče naložiti s platforme, torej fizično ostanejo v posesti lastnika.Uporabnik sam se odloča, katere svoje podatke bo dal v uporabo podjetjem in se lahko v vsakem trenutku tudi premisli in onemogoči njihovo uporabo.
Avtomobilski trgovci in servisne delavnice kot stranke
Za platformo se sicer zanimajo podjetja z okoli tridesetih področij. Med njimi so tudi trgovci avtomobilov in servisne delavnice, ki bodo lahko na takšen način neposredno in v realnem času pridobivali podatke o voznikih in njihovih vozilih. Po drugi strani bodo lahko fizični uporabniki dobivali tudi podatke o servisnih delavnicah in se na njihovi osnovi odločali za takšno, ki ji zaupajo.
Vozniki bodo lahko z uporabo platforme zaslužili tudi na druge načine. Če bodo denimo potrebovali nove gume za svoj avtomobil, jim bodo prodajalci lahko poslali ponudbo, za katero bodo platformi plačali, del tega plačila pa bo prejel tudi kupec. Pri podjetju pravijo, da bi s platformo radi tudi preobrnili tržno načelo B2C (buissines to customer) v C2B (customer to buissines), saj pravijo, da voznik kot lastnik vozila sam najbolje ve, kdaj in če kaj potrebuje. Z neposrednim povpraševanjem in ponudbo bodo ponudniki prihranili nekaj stroškov za splošno oglaševanje, od tega pa bodo nekaj imeli tudi vozniki.
Platforma MyAutoData bo sprva na voljo v Veliki Britaniji, Nemčiji, Avstriji in Švici, njena širitev na druge trge pa bo odvisna od zanimanja in uspeha na primarnih trgih.