Napredek v avtomobilski industriji je prodajalce in serviserje avtomobilov prisilil v drugačne načine razmišljanja, preoblikovanja produktov v mehaničnih delavnicah, vedno večje so potrebe po specialnem orodju in tudi znanju za servisiranje modernih avtomobilov.
Ker je čas denar, so se servisi prilagodili strankam tudi z brezstičnim pristopom servisiranja in vzdrževanja vozila, vse bolj pa se uveljavlja posodabljanje vozil po zraku (OTA). Most zaupanja s strankami servisi dodatno gradijo s pomočjo digitalizacije in nove oblike transparentnosti v obliki video predstavitve v živo kar med servisiranjem.
V ta namen smo v času poletnih počitnic, ko je treba avtomobil temeljito preveriti in pripraviti na daljšo pot na dopust, iz prve roke preverili, kako so svojo storitev prilagodili v pooblaščenem servisu vozil znamke BMW.
Paketni nakup omogoča preglednejše stroške
Ena poglavitnih novosti na področju servisiranja in vzdrževanja vozil je, da se lahko stranke odločijo za vnaprejšnji nakup storitev servisiranja na pooblaščenem servisu. To pomeni, da lahko lastnik avtomobila na dolgi rok optimizira stroške uporabe avta.
Iz podjetja BMW Group Slovenia so za Žurnal24 pojasnili, da se spremembe dogajajo predvsem z namenom, da stranki olajšajo življenje na način čim bolj brezskrbne izkušnje, ki je ne obremenjuje in ji ne jemlje nepotrebnega dodatnega časa. Novemu načinu uporabe storitev, ki je prek mobilnih aplikacij razširjen tudi v drugih panogah, od turizma do osebne nege, so se prilagodili tudi avtomobilisti, saj je vsaj prvi korak strank danes skoraj v vseh primerih narejen prek spleta. "Zakaj bi bilo s servisom avta drugače?" odgovarjajo sogovorniki, ki pojasnjujejo, da je prav možnost optimizacije stroškov uporabe avtomobila na dolgi rok ena ključnih prednosti nakupa storitev servisiranja na pooblaščenem servisu.
Izbrati je možno dva različna servisna paketa, BMW Servis Inclusive in BMW Servis Inclusive Plus, v prvi vrsti pa je prednost obeh prav finančna predvidljivost: "Stranka lahko že vnaprej plača servisne storitve za določeno obdobje ali število servisov. To zagotavlja finančno predvidljivost, saj se izogne nepričakovanim stroškom servisiranja, ki se lahko pojavijo med življenjsko dobo vozila. S tem lahko načrtuje in optimizira proračun za vzdrževanje vozila." Dodajajo, da je druga velika prednost cena po nižji tarifi, saj: "Vnaprejšnji nakup storitev servisiranja na pooblaščenem servisu pogosto omogoča nakup po nižji tarifi v primerjavi z nakupom storitev posamezno."
Pooblaščeni servisi morajo danes na trgu, ko je povprečno slovensko vozilo krepko starejše od desetih let, vse bolj tekmovati tudi z nepooblaščenimi servisi. Prav zato stavijo na kakovost storitve in redno vzdrževanje vozila, ki je na daljši rok po zagotovilih BMW Group Slovenia ključen tudi za ohranjanje vrednosti vozila ob kasnejši prodaji.
Poudarjajo, da imajo pooblaščeni servisi dostop do originalnih rezervnih delov, izkušeni tehniki pa so specializirani za servisiranje BMW avtomobilov. "Najvišja raven storitev vključuje uporabo originalnih delov, strokovno znanje in najsodobnejše diagnostične in servisne metode, kar zagotavlja kakovostno in zanesljivo vzdrževanje vozila."
S hitrim razmahom avtomobilske tehnike, ki močno temelji na elektroniki, senzorjih, v primeru BMW tudi laserskih žarometov in sistemov, ki znajo v določenih razmerah tudi samodejno natančno upravljati vozilo in na ta način preprečiti ali omiliti trčenje, so se morala prilagoditi tudi orodja za servisiranje in sami servisi.
Tehnološki avtomobili zahtevajo specialna orodja
Novim vozilom, naj bodo to električna ali klasična z motorji na notranje zgorevanje, se stalno prilagajajo orodja in diagnostika. Pri BMW uporabljajo za servisiranje vozil specialna orodja, odobrena s strani tovarne, ki serviserjem prinašajo določene prednosti pri servisiranju in popravilu vozil. Diagnostične naprave so zasnovane za delo s specifičnimi sistemi in komponentami, ki se vgrajujejo v vozila BMW in imajo napredne funkcionalnosti, ki omogočajo natančno prepoznavanje težav. S tem se zmanjša možnost napačne diagnoze, napake se odpravijo hitreje, stranka pa je manj časa brez svojega vozila.
Certificirane naprave prav tako omogočajo dostop do specifičnih informacij, od tehničnih do shem vezij, navodil za popravilo in drugih podatkov, ki so pomembni za učinkovito in kakovostno opravljeno storitev. Današnjo moderno specialno orodje je zasnovano na način, da orodje pravzaprav komunicira z vozilom, kar omogoča tudi preverjanje parametrov nad različnimi sistemskimi funkcijami. To strokovnjakom na servisu omogoča še bolj učinkovito diagnostiko napak, popravil in tudi kalibracijo, ki je nujna za optimalno delovanje vseh sistemov in dolgoročno zanesljivost vozila.
Včasih se na vozilih pojavijo tudi posebne težave, ki zahtevajo posebno orodje. Pri BMW pojasnjujejo, da imajo njihovi pooblačeni servisi na voljo posebna orodja, prilagojena vsakemu modelu vozila, kar jim omogoča odpravo vseh vrst napak, s tem pa tudi stranke v najkrajšem času svoje vozilo dobijo nazaj v uporabo.
Zanimalo nas je, kako točno deluje sistem za nadzor intervalov servisiranja? Ta temelji na uporabi senzorjev in podatkov o vozilu. Sistem lahko oceni, kdaj je treba opraviti naslednji servisni poseg, na primer zamenjavo olja ali pregled zavor. "Na podlagi števila prevoženih kilometrov, načina vožnje, pogojev uporabe in drugih dejavnikov avto izračuna optimalen čas servisiranja in uporabnika opozori prek prikazovalnika na armaturni plošči, elektronske pošte in/ali prek obvestila v My BMW aplikaciji," pojasnjujejo pri uvozniku za bavarska vozila.
Vpogled v delo serviserja na vozilu kar od doma
Ena najnovejših uporabnih storitev na področju servisiranja vozil je tudi pametna videokomunikacija med serviserjem in stranko. BMW omogoča strankam na svojih servisih, da se povežejo s servisnimi svetovalci ali tehničnim strokovnjakom prek spletnih platform in na ta način dodatno krepijo zaupanje v svojo storitev. Med izvajanjem storitve v servisu je mogoče na SMS, elektronsko pošto ali aplikacijo My BMW prejeti videoposnetek svojega vozila s podrobno razloženo ponudbo za predlagana dodatna servisna dela, ki jih lahko stranke odobrijo kar na daljavo. Pri BMW pravijo, da želijo s to storitvijo nadgraditi preglednost storitve, se izogniti skritim stroškom in pohitriti storitev, saj stranke želijo avto čim prej spet uporabljati.
Ena od storitev, ki jo ceni vse več strank na servisih BMW, je tudi brezstični servisni sprejem oziroma brezstična podpora strankam. V ta namen so na izbranih pooblaščenih servisih partnerjih BMW postavili t. i. kioske, na katerih se lahko hitro oddajo ključi avtomobila in kasneje po servisu tudi prevzamejo. Dodatno pojasnjujejo, da stranke cenijo tovrsten način oddaje in prevzema ključev vozil, saj privarčujejo dodaten čas, brezstično pa lahko oddajo in prevzem ključev opravijo tudi zunaj delovnega časa servisa.
V času digitalizacije so postale pomembne avtomatizirane storitve naročanja. Prek vgrajene aplikacije ali spletnega portala lahko uporabnik rezervira termin za servisiranje, izbere želene storitve in celo prejme ponudbo za servis prek mobilne naprave. To omogoča uporabniku hitro in enostavno organizacijo servisiranja glede na njegove potrebe in razpoložljivost.
Avto je izboljšan brez obiska servisa
Servisiranje in vzdrževanje vozil gre v smeri posodabljanja po zraku. Premijski proizvajalci vozil in njihovi pooblaščeni servisi so prvi, ki preizkusijo najnovejše tehnologije. Zanimalo nas je, ali gre pri tovrstnih posodobitvah po zraku (Over-the-Air – OTA) samo za posodobitve na področju infotainment sistemov ali so vključene tudi prilagoditve določenih funkcij delovanja avtomobila?
Over-the-Air posodobitve oziroma BMW RSU (Remote Service Update) omogočajo brezžično posodabljanje različnih komponent v vozilu, vključno z infotainment sistemom, navigacijskimi kartami ali tudi za področje programske opreme, asistenčnih sistemov in drugih funkcij delovanja avtomobila. V primeru BMW vozil na področju infotaimenta posodobitve omogočajo nadgradnje operacijskega sistema, nove funkcionalnosti, izboljšave uporabniške izkušnje, posodobitve povezljivosti in združljivosti z zunanjimi napravami.
V povezavi z navigacijskimi sistemi je možno na daljavo, brez obiska servisa, posodobiti navigacijske karte in podatke o aktualnih informacijah o cestnih pogojih, novih cestah, prometnih pravilih in druge navigacijske podatke. To pomaga ohranjati točnost in zanesljivost navigacijskega sistema. Posodobitve so mogoče tudi na področju varnostnih in asistenčnih sistemov, in sicer aktivnih asistenčnih sistemov za vožnjo, kamer za vzvratno vožnjo, senzorjev za zaznavanje ovir in še nekaterih drugih funkcij, ki prispevajo k varnosti in udobju med vožnjo.
V BMW so se morali novim trendom prilagoditi tudi na področju povezanosti s spletnimi storitvami in diagnostike na daljavo. To pomeni, da lahko avtomobil pošilja podatke o stanju vozila na strežnik proizvajalca, kjer se izvajajo analize in diagnosticirajo morebitne težave. Na podlagi teh podatkov in analiz lahko avto uporabniku posreduje obvestila o morebitnih težavah ali priporočilih za servisne posege.
Posodobitve na daljavo tudi za elektrificirane modele
Tudi električni pogon ni izjema pri posodobitvah po zraku. Pri električnih in priključnih hibridnih vozilih posodobitve vključujejo programsko opremo baterije, upravljanje pogonskega sistema, optimizacijo dosega, hitro polnjenje in druge pomembne funkcije, povezane z električnim pogonom.
Poznamo pa tudi posodobitve po zraku na področju funkcionalnosti in prilagoditve, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo in dodajajo nove možnosti, kot so nadgradnje aplikacij, prilagajanje nastavitev vozila, upravljanje zvočnega sistema in podobno. "Pomembno je omeniti, da so na voljo posodobitve, ki se nanašajo na programske komponente in funkcije vozila, vendar pa nekatere posodobitve, ki vplivajo na strojno opremo in ključne varnostne funkcije, morda zahtevajo obisk pooblaščenega servisa. Sistem RSU posodobitev omogoča, da se BMW vozila obdržijo ažurna, prilagodljiva in izboljšana v skladu s potrebami in zahtevami lastnikov," zaključujejo pri slovenskem uvozniku za vozila znamke BMW.