V vsakem primeru imamo škarje in platno v številnih primerih v svojih rokah. Klimatski sistem je za dobro delovanje in tudi dobro počutje v kabini v vseh letnih časih, še posebej poleti, ko se kabine v parkiranih avtomobilih na soncu segrejejo tudi do 50 stopinj Celzija in več, treba redno vzdrževati. Vzdrževati ga morajo usposobljeni tehniki s profesionalnimi orodji. To še posebej velja za klimatsko napravo, ki je lahko leglo bakterij in vpliva na vaše zdravje, prav tako pa je treba imeti izpit za delo s hladilnim sredstvom.
Izpit je zakonsko predpisan predvsem iz dveh razlogov, okoljskega in varnostnega. Poudarek je na osveščanju serviserjev o lastnostih hladilnega sredstva, ki so obremenilne za okolje (da plina ni dovoljeno spuščati v okolico), in načinu dela s plinom, da se prepreči neželeno uhajanje v okolico. Poučiti se je treba tako o nevarnostih za človeka pri rokovanju s hladilnim sredstvom (zmrzline ali poškodbe zaradi visokega tlaka sredstva) kot spoznati pravilnik o varnosti pri delu ter zaščitnih sredstvih.
Glavni vzrok, da vemo, da z našim klimatskim sistemom v vozilu nekaj ni v redu, je, da ne doseže temperature, ki smo jo nastavili, ali pa sploh ne hladi. Da je s klimo nekaj narobe, pa lahko uporabniki začutijo že prej. Če govorimo o sistemu hlajenja, je najbolj pogost indic, da nekaj ni v redu, to, da hlajenje ni učinkovito. Opozorilo so lahko tudi nenavadni šumi, ki prihajajo iz zračnikov, in pa tudi smrad, ki pa je lahko tudi povsem normalen pojav. Pri sodobnih avtomobilih so avtomobilski proizvajalci smrad iz klime omejili s postopnim izklapljanjem klime. Pri ročnih klimah, kjer so nastavitve temperature in moč pihanja ročne, pa je smrad še vedno prisoten. Drugače je, če smrdi po urinu ali zatohlem. To je lahko znak, da je v klimi umazanija – vzrok je lahko zamašen filter zraka, ki prihaja v kabino. Prav zato je toliko bolj pomemben redni letni servis vozila oziroma obisk serviserja po tovarniško določenem intervalu prevoženih kilometrov.
Nujnost dezinfekcije za zdravo vožnjo
Mitja Bulc, direktor poprodaje na Toyoti Slovenija, nam je v pooblaščenem servisnem centru za vozila Toyota in Lexus iz prve roke svetoval, zakaj je pomembno klimatsko napravo polniti s pravim plinom in jo tudi redno vzdrževati. Pri Toyoti v okviru desetletnega jamstva Relax v okviru rednega servisa na vsakem pregledu avtomobila temeljito pregledajo tudi klimatski sistem. "Z domačim testom lahko s hlajenjem segretega avtomobila preverimo, ali klima hladi in če hladi dovolj hitro. To občutimo. Ne moremo pa videti, koliko plina je v samem sistemu. Plin je ključen pri kakovosti hlajenja klimatske naprave. To lahko preverimo le z napravo," pojasni Bulc, ki pravi, da ni dovolj preveriti le količine plina v klimatskem sistemu. Za zdravje in dobro počutje je treba vedeti tudi to, kakšen mikrofilter za kabino imamo. "Če ni redno menjan, je zapacan, lahko polovi marsikaj. Če ga pravočasno ne menjamo, je pretok zraka manjši, hkrati je manjša zmogljivost klime, ali pa celo odpove in imamo visoke stroške popravila," dodaja strokovnjak iz Toyote.
"Pri Toyoti ponujajo tri vrste filtrov kabine, navadnega, ki zaustavi mikro delce iz okolice, potem oglenega, ki poleg navadnih delcev omeji tudi vonjave, in pa antialergijskega, ki zmanjša možnost alergičnih reakcij," še pojasnjuje Bulc, ki svetuje redno uporabo klimatskega sistema.
Tudi 1.000 in več evrov stroškov
Redna uporaba zmanjša možnost nastanka bakterij in s tem prijetnejše počutje v avtomobilu. "Priporočljivo je, da tudi v zimskem času uporabljate klimatsko napravo, saj se pozimi brez uporabe klimatske naprave težko prepreči rosenje stekel. Hkrati pri delovanju klimatske naprave s tem poskrbite tudi za mazanje mehanskih delov, kar podaljšuje življenjsko dobo naprave," dodaja.
V nasprotnem primeru ali ob slabem vzdrževanju, celo zanemarjanju klime, lahko pride tudi do okvare. Če plin pušča, potem bo tako ali tako klima nehala delovati. S časoma pa lahko tesnila postanejo porozna in začne uhajati plin. Pušča po malem, ne vse naenkrat. S polnjenjem s plinom zagotovimo hlajenje kompresorja, ki se tudi hladi s tem plinom. Kompresor se lahko pregreje, stroški v primeru okvare kompresorja pa so lahko tudi višji od 1.000 evrov.
Kako uporabljati klimatsko napravo?
Upoštevajte najpomembnejše pravilo, da toka ohlajenega zraka nikoli ne usmerite naravnost v telo ali glavo (tako boste namreč staknili zoprn poletni prehlad), temveč stran od sebe. Najbolj priporočljivo je zračnike usmeriti v strop avtomobila. Največ, kar lahko sami naredite za svoje zdravje, je, da avtomobil, ki se je grel na soncu in je resnično pregret, najprej na hitro prezračite. Preden speljete, želeno temperaturo nastavite na razumno vrednost, da temperaturna razlika ne bo prevelika, intenzivnost klimatske naprave pa, če imate to možnost, nastavite na samodejno (auto).
Zanimalo nas je tudi, ali se na trgu pojavljajo poceni ponaredki plina za polnjenje klimatske naprave. "Ponudnikov plinov je več. Plini so med seboj različni, uporabljata pa se dve vrsti. Novejši avtomobili imajo drugačen plin kot starejši, novejši je tudi bistveno dražji. V vsakem primeru bi priporočal, da se s tovrstnim artikli ne igrate," svetuje Bulc, ki predlaga, da pred potjo na dopust preverite ključne vitalne točke vozila. Delovanje klimatskega sistema je zagotovo med najbolj ključnimi, če ob temperaturah 40 stopinj Celzija tudi po več ur stojimo v koloni na cesti.
Google je za vsak dan spletnega dela od doma plačal od 400 do 800 dolarjev. V prvem mesecu sem od Googla doma prejel 21.758 $ in 29.467 $ zadnje plače za 3 ure dela na dan...glej več informacij .................>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝐂𝐚𝐬𝐡𝐝𝐨𝐰.𝐂𝐨𝐦
Najboljša ponudba ... Google je za vsa spletna dela od doma plačal 638 do 957 dolarjev na dan. Moja mlajša sestra je bila dva meseca brez dela, prejšnji mesec je bil njen ček 28537 dolarjev, tako da je delal doma… ...prikaži več 3 ure dela na dan in zaslužil sčasoma lahko še večja ... Tako sem začel ................ >>>>>>>>>>>>>>> www.ordcash.com