Avto > Iz druge roke
83298 ogledov

To zna biti kmalu težava lastnikov vozil na tehničnih pregledih

Servisna lučka DPF filter Pexels
V Evropski uniji se po priporočilu organizacije UNECE dogajajo spremembe na področju merjenja vsebnosti izpušnih plinov in tehničnih pregledih. Kmalu bodo namreč uveljavljene tudi meritve vsebnost trdnih delcev.

Na sejmu dobaviteljev Automechanika so me namreč predstavniki podjetja Continental opozorili na spremembe, ki se nam obetajo v Evropski uniji, Nizozemska in Belgija pa sta jih že uveljavili.

Ford ecosport dizel Avto Dizel je star 130 let. Ali je res za odstrel?

Kot so opozorili pri Continentalu, so doslej ustanove, ki v državah Evropske unije izvajajo tehnične preglede, izvajale regularne teste, ki ne vključujejo meritev deleža trdnih delcev (oziroma saj) v izpuhu. Vendar pa je težava v tem, da v primeru, ko imajo dizelski avtomobili poškodovane filtre trdnih delcev (DPF filtre) ali pa so jih njihovi lastniki celo odstranili, saj je menjava lahko draga, tega z rednimi testi ni mogoče odkriti, zato prestanejo tehnični pregled in še naprej onesnažujejo zrak. Redni testi namreč pokažejo, da je vse v redu, čeprav so takšni avtomobili lahko hudi onesnaževalci okolja.

Continental merjenje izpušnih plinov, trdni delci | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Pri UNECE so zato izdali priporočilo državam Evropske unije, naj regularne teste nadgradijo s tako imenovanimi testi trdnih delcev. Nizozemska in Belgija sta kot prvi evropski državi že začeli izvajati meritve trdnih delcev, z januarjem 2023 pa jima bosta sledili tudi Nemčija in Švica, kmalu pa bodo najverjetneje uveljavljeni tudi drugje.

Nenadno pomanjkanje filtrov

Kako pereč je lahko problem avtomobilov s pokvarjenimi ali poškodovanimi filtri trdnih delcev, se je pokazalo takoj po začetku testov v Belgiji. V tej državi so namreč že prvi dan testiranje po novih merilih ugotovili, da kar 10 odstotkov avtomobilov, ki bi sicer opravilo tehnični pregled, tega zaradi prevelike vsebnosti trdnih delcev v izpuhu ni opravilo. To je seveda pomenilo, da so morali takoj zamenjati filter trdnih delcev, kar je privedlo do nenadnega povečanja povpraševanja po njih, ki mu dobavitelji niso bili takoj kos.

Continental merjenje izpušnih plinov, trdni delci | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Seveda nas je zanimalo, kako merjenje količine trdnih delcev v izpuhu deluje. Pri Continentalu to izvedejo tako, da se dosedanjim napravam za merjenje izpušnih plinov doda napravo s cevjo, v kateri trdne delce nabijejo z električnim nabojem. Ko ti zaradi naboja začnejo svetiti, zato jih lahko naprava s pomočjo foto diod prešteje.

H7 žarnica za avto žaromet Avto S tem lahko tudi pri nas uradno nadomestite halogenke

Morda velja dodati, da se je teža problema pokazala kar na sejmišču. Praktični prikaz štetja trdnih delcev so pripravili zunaj pred razstavno dvorano. Ko se je mimo zapeljal povsem pravilno vzdrževan in razmeroma nov sejmiščni  avtobus, je merilnik trdnih delcev za dobrih deset sekund pokazal izrazito povečanje vsebnosti delcev. Koncentracija saj v zraku se je torej konkretno dvignila celo v okolju, ki se nam je zdelo povsem varno.

Golf TDI avtomatik Rabljeni turbodizli Avto Rabljeni turbodizli: TDI, HDI, poznate razlike?
Komentarjev 6
  • pero02 19:50 13.december 2022.

    Spet zahodna nategavščina za prodajo rezervnih delov in izsiljevanje k nakupu el.vozila

  • rd2dmk2 09:27 12.december 2022.

    še mal pa bodo začel mert kolk se obrabljajo gume in merit in zahtevat da vsako leto nove gume gor. istočasno pa korporacije namerno delajo izdelke neuporabne, Philips na primer dela kable, ki razpadajo, plastika se topi in izdelki postajo ...prikaži več kot med lepljivi in neprimerni za uporabo, gume razpadajo in elektrosnke naprave crkavajo, smeti se pa kopičijo in kopičijo. film wally-e je smešna parodija na prihodnost, ki pa žal ratuje zelo realna. zemlja bo eno smetišče folk pa ...

  • Skias 11:47 10.december 2022.

    Naj raje pričnejo to izvajati pri korporacijah, ki ustvarjajo bajne dobičke ob enem pa navijajo cene v nebo z raznimi za uho privlečenimi izgovori. Aja ne smejo, ker so plačani s strani teh korporacij. Da ne bo nesporazuma govorim o ...prikaži več globalnem problemu!