Je klasični avtomobil lahko investicija? Takšne špekulacije so vedno zelo zvegane, saj gibanja cen ne morete predvideti, upoštevati pa je treba tudi stroške vzdrževanja in popravil. Vendar pa nekaterim avtomobilom cene lahko močno narastejo celo v obdobju enega leta in v tem primeru se tveganje gotovo poplača.
Strokovnjaki pri ustanovi za vrednotenje starodobnih in klasičnih avtomobilov Classic Analytics so izračunali, kateri avtomobili so v lanskem letu najbolj pridobivali vrednost in lahko stanejo celo več kot dvakrat več kot še pred enim letom. In v tem primeru ne gre le za razkošne ali športne avtomobile, ampak so med njimi tudi takšni, ki v času, ko so jih izdelovali, sploh niso bili zelo dragi. Velika verjetnost je, da bo njihova cena naraščala še naprej.
BMW 325i baur (E36)
Baurjeve kabrioletne predelave BMW-jev so bile dolgo v senci BMW-jevih "pravih" kabrioletov, saj so bili ti veliko bolj priljubljeni. Danes pa izdelki stuttgartske karoserijske delavnice postajajo vse bolj priljubljeni, saj so zelo dobro izdelani in izjemno redki. Baur jih je namreč izdelal le 400. Za dobro ohranjen primerek je zato treba plačati do 18.000 evrov. To se za redki BMW morda ne zdi prav veliko, a upoštevati morate, da bi ga pred dobrim letom lahko kupili za trikrat manjšo vsoto.
Honda civic CRX 1,6i 16v
Športni kupe, ki ga je japonska znamka izdelovala v letih 1986 in 1987, je tehnična poslastica. 16-ventilski motor z močjo 125 'konjev' z lahkim avtomobilom ni imel težkega dela, sončna streha je bila serijska, podvozje pa je bilo trdno in športno. Danes je težko najti dobro ohranjen primerek, saj so te avtomobile njihovi lastniki pogosto zanemarjali zaradi dragih rezervnih delov. Danes vas bo lepo ohranjeni civic CRX stal okrog 13.000 evrov, pred letom pa bi zanj še plačali 4.200 evrov.
Ford escort RS cosworth
Ford je med letoma 1992 in 1995 izdelal 2.500 primerkov tega pravega rally avtomobila. Pri Cosworthu mu niso namenili le velikega zadnjega krila, ampak tudi štirikolesni pogon in turbo moč 227 'konjev', ki je zadostovala za nastop na svetovnem prvenstvu v rallyju. Iskana je predvsem posebna serija "Michael Schumacher". Pri Classic Analytics ugotavljajo, da dobro vzdrževanega primerka ni več mogoče dobiti za manj kot 50.000 evrov. Še pred enim letom pa bi stal "le" 18.000 evrov.
Opel corsa A 1.6 GSi
Priljubljeni majhen avtomobil iz Rüsselsheima je postal prava uspešnica, ko so ga opremili s 100-'konjskim' motorjem z elektronskim vbrizgom goriva in mu v imenu dodali krtico GSi. Zelo zabaven avtomobil je med cenejšimi na tem seznamu, saj je za dobro ohranjenega treba odšteti okrog 8.500 evrov. Še pred dobrim letom je stal le 3.600 evrov, zdaj pa mu cena še kar raste.
Land rover defender 110 Tdi
Klasični land rover je eden od avtomobilov, ki so jih izdelovali najdlje. Med letoma 1948 in 2016 jih je namreč s tekočih trakov zapeljalo kar dva milijona. Terenski klasik je bil vedno priljubljen, kar se predvsem v zadnjem času odraža tudi v cenah. Če je bilo še pred dobrim letom za dobro vzdrževani primerek z gospodarnim dizelskim motorjem treba odšteti 12.000 evrov, ga boste danes težko dobili za manj kot 28.000 evrov.
Ferrari F 512 M
S tem ferrarijem bi lahko v zadnjem letu zaslužili za solidno stanovanje. Po navdušenju nad ferrariji pred dobrim desetletjem so cene rabljenim strmo padle, zdaj pa spet naraščajo, kar lahko vidimo tudi na primeru ferrarija F 512 M. Zadnja izvedba slovite testarosse z bokserskim dvanajstvaljnikom letnikov 1995 in 1996 namreč trenutno že stane več kot 400.000 evrov. V začetku leta 2023 bi enak avtomobil lahko kupili že za 195.000 evrov.
Porsche 911 turbo 3.6 (964)
Porsche turbo modelne serije 964 (1992-1994) ni bil tako zelo priljubljen kot njegovi predhodniki, pozneje pa so mu cene še padle. Danes je drugače, saj je zadnji zračno hlajeni turbo model s 360-'konjskim' motorjem vsak mesec dražji. Po ocenah Classic Analytics je namreč za dobro ohranjenega treba danes odšteti 253.000 evrov, kar je dobrih 52.000 evrov več kot pred enim letom.
Aston martin virage
Virage, ki ga je Aston Martin izdeloval med letoma 1989 in 1996, je zares eksotičen športni avtomobil z osemvaljnim motorjem. Izdelali so jih le 877, saj ga znamkini privrženci tedaj niso preveč dobro sprejeli. Danes pa ga zbiralci avtomobilov spet odkrivajo. Pred dobrim letom je bilo zato zanj treba odšteti 72.000 evrov, letos stane 89.000 evrov, cene pa mu še kar rastejo.
Lamborghini LM 002
Z nenavadno oglato karoserijo in countachovim močnim dvanajstvaljnikom je ta lamborghini gotovo eden najbolj eksotičnih terencev. Lamborghini je izdelal le 301 primerek tega 2,7-tonskega velikana, ki ga je sicer razvijal za vojsko, a so vse primerke pokupili civilisti. LM 002 sicer zanimanje med navdušenci uživa že kar nekaj časa, zato je za dobro vzdrževanega treba odšteti 300.000 evrov, kar je petnajst odstotkov več kot pred dobrim letom.
Peugeot 205 turbo 16
Rally specialka, ki jo je Peugeot izdeloval v letih 1984 in 1985, ima s priljubljenim majhnim mestnim avtomobilom skupno le ime in osnovni videz. Pod karoserijsko pločevino se namreč skriva dirkalnik skupine B s sredinsko vgrajenim 346-'konjskim' motorjem. Da bi lahko nastopil na dirkah, je moral Peugeot v namen homologacije izdelati 200 primerkov za prodajo zasebnikom. Pri Classic Analytics ocenjujejo, da dobro vzdrževan primerek danes stane 192.000 evrov, pred dobrim leto pa je bil še za desetino cenejši.
Te cene veljajo za tujino !