Avto
8326 ogledov

Hyundai k nam pripeljal radikalno spremenjeni SUV

predstavitev Hyundai Santa Fe
1/16
Saša Despot
Na slovenske ceste je zapeljal novi hyundai santa fe. Gre že za peto generacijo. Spremembe v primerjavi s predhodnikom niso samo velike, pač pa že kar radikalnem saj je vozilo popolnoma spremenilo svoj značaj. Prinaša več terenskega sloga, nadpovprečno prostorno kabino in veliko sodobnih pripomočkov.

Hyundai je na spletu peto generacijo santa feja predstavil že pred dobrim letom dni. Z velikansko spremembo so poskrbeli, da se je o srednje velikem SUV-ju veliko pisalo. Zdaj je napočil čas, da se santa fe predstavi tudi na slovenskih cestah.

Hyundai Santa Fe ima v Evropi 22-letno zgodovino in 450.000 prodanih enot. In tudi v prihodnje se ne namerava upokojiti. Oblikovalci so se osredotočili na to, kar je danes »vroče«. Kupci imajo radi t. i. outdoor videz, všeč so jim robustni SUV-ji ali celo terensko oblikovana vozila.

predstavitev Hyundai Santa Fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Novi hyundai santa fe se zato na videz povsem razlikuje od svojega neposrednega predhodnika, saj so precej zaokrožene dosedanje karoserijske linije nadomestile zelo ravne in strmo odsekane, s katerimi novi santa fe spominja na določenega britanskega terenca. Navpično oblikovan zadek je po besedah glavnega oblikovalca SangYupa Leeja bistvo razvoja dizajna, saj je Hyundai želel ustvariti neomejen dostop do prtljažnika in ustvariti nekaj podobnega "terasi" iz kabine. Terenski »videz« podpirajo pritrdilna mesta na stebričkih, kamor je mogoče pritrditi različne dodatke, podobno kot pri land rover defenderju. Ob tem je neverjetno, da je Hyundaiju s "škatlasto" zasnovo, ki je za aerodinamiko dobesedno katastrofa, uspelo znižati količnik čelnega zračnega upora na vsega Cd 0,29, kar je fantastičen rezultat. Poleg oglatih oblik izstopajo tudi žarometi v obliki črke H, ki se ponovi tudi na drugih delih karoserije.

predstavitev Hyundai Santa Fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Z dolžino 4,830 metra, širino 1,9 metra in višino 1,72 metra ter medosno razdaljo 2,815 metra je novi santa fe tudi nekoliko večji od predhodnika, kar se ob bolj oglatih oblikah karoserije precej pozna v notranjosti, v kateri je na voljo tudi sedmero sedežev. V drugi vrsti je na voljo 35 milimetrov, v tretji pa za 15 milimetrov več prostora za noge, obe vrsti pa se zložita v ravno dno, s čimer se prtljažnik poveča na prevozniških 1.275 litrov. Ko je prtljažnik napolnjen do vrha, lahko vozniku pogled nazaj olajša tudi digitalno sredinsko ogledalo.

predstavitev Hyundai Santa Fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Veliko poudarka je bilo tudi na udobju, saj prednja sedeža voznika in sovoznika razvajata z zračnimi mehurji, ki zagotovijo optimalno podporo telesa. Izboljšano je tudi upravljanje klime, med prednjima sedežema pa je odlagalna konzola, do katere lahko dostopajo tudi potniki iz druge vrste. Ta ja ne voljo tudi le z dvema sedežema, ki tudi potnikoma v drugi vrsti zagotovita podobno udobje kot v prvi.

predstavitev Hyundai Santa Fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med zanimivostmi potniškega prostora je tudi UV-C sterilizator na vrhu predala za rokavice, ki omogoča hitro sterilizacijo pogosto uporabljanih majhnih predmetov, kakršni so mobilni telefoni, denarnice, ključi in podobno. Poleg tega ima vsak sedež dva držala za pijačo in svoj USB vhod, enega z močjo 27 W. Novost sta tudi dva induktivna polnilca za pametne telefone. Omenimo še Digital Key 2, ki omogoča upravljanje številnih funkcij z zaslona telefona, vključno z zagonom. Ne dvomite tudi o asistenčnih sistemih. Vsi so tukaj, od pomočnika na avtocesti, opozarjanja na prečni promet, samodejnega prilagajanja hitrost na ovinkih in oddaljenega parkiranja do radarskega nadzora zadnjih sedežev, ki preprečuje, da bi otroci ostali v sedežih.

predstavitev Hyundai Santa Fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Novi hyundai santa fe je voljo z dvema pogonskima možnostma, samopolnilnim in priključnim hibridom. V obeh primerih je v osrčju sistema 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki sodeluje z elektromotorji. Pri klasičnem hibridu 1,6 T-GDI Hybrid zagotavlja 158 kW (215 KM) moči in 367 Nm navora. Pospešek od 0-100 je v 9,6 sekunde, največja hitrost pa 180 km/h. V primeru priključnega hibrida je sistemska moč 186 kW (253 KM) moči, navor je 367 Nm, pospešek od 0 do 100 km/h 9,3 sekunde in največja hitrost 180 km/h. Pri Hyundaiu v povezavi s hibridno tehnologijo izpostavljajo napredne funkcije, kot sta hibridni zagonski generator (HSG) in pogonski elektromotor za optimalno učinkovitost in zmogljivost. Santa Fe uvaja tudi regenerativno zaviranje z obvolanskima ročicama in nadzor stabilnosti vozila med regeneracijo (RSC - Regenerative Stability Control).

predstavitev Hyundai Santa Fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Osnovna hibridna izvedenka z dvokolesnim pogonom po ceniku stane 49.990 evrov, začetna cena za štirikolesno izvedenko je 55.900 evrov. Cene za priključni hibrid se začnejo pri 59.400 evrih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • AMEX_No_Thanks 16:47 20.september 2024.

    Na osnovnem modelu trgovec zasluži dobrih 20.000€, če primerjam osnovno ceno v Turčiji. Torej smo nazaj v jugo sistemu.

  • Avatar Zoran
    StarMačk 11:47 20.september 2024.

    Samo tole bom napisal, najgrši Hyundaiev model v zadnjih 10 letih!

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:49 20.september 2024.

    Digitalno ogledalo je sprejemljivo za vse avte,ker s tem se poveča pregled skozi vetrobransko šipo