To se je pripetilo naši bralki, ko je kupila rabljenega enoprostorca srednjega cenovnega razreda. Avto je kupila prek trgovca z rabljenimi vozili, ki sicer spada pod okrilje enega od večjih prodajalcev novih avtomobilov pri nas. Avto je slovenskega porekla, doslej je imel le enega lastnika.
Ob nakupu je prejela le dva "ključa" - enega običajnega z gumbi za daljinsko zaklepanje ter drugega klasičnega brez gumbov. Ker je imela pri prejšnjem vozilu dva originalna ključa z gumbi za dalinjsko zaklepanje, je podvomila, ali je prejela vse ključe, ki pripadajo vozilu.
Pri trgovcu z rabljenimi trdijo, da sta omenjena ključa edina, ki so ju dobili od prejšnjega lastnika. Bralko zato skrbi, ali je mogoče, da ima nekdo še en ključ, s katerim bi lahko enostavno vstopil v njen avto ter ga odpeljal. Pri uradnem prodajalcu sicer niso mogli potrditi, koliko ključev je bilo za dotični avto izdanih ob prodaji, bralki pa so povedali, da ni neobičajno, če ključa nista enaka in da je to odvisno od znamke.
Če res manjka, naj stroške novega plača prodajalec
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) se sicer uradno s primerom potencialno manjkajočega ključa še niso srečali, tudi sicer predpisi ne določajo, koliko ključev mora biti ob prodaji novega avtomobila priloženih. V prvi vrsti se mora tako posameznik najprej pri pooblaščenem trgovcu za znamko pozanimati, koliko ključev bi imel nov avto, svetujejo.
"Če je ključev pri rabljenem avtomobilu manj kot pri novem, lahko pri potrošniku obstoji sum, da se bo z njegovim avtomobilom, vrednim tudi več tisoč evrov, nekdo odpeljal z enim od manjkajočih ključev. Zato bi pričakovali, da podjetje, ki preprodaja rabljena vozila, poskrbi, da so ta opremljena s toliko ključi kot nova," pravi Boštjan Okorn iz ZPS. "Če mu nekdo želi prodati vozilo z manj ključi, naj strošek dobave novega ključa (ponavadi s prekodiranjem) naprti prodajalcu. Edino na takšen način je zagotovljena ustrezna stopnja varnosti kupca rabljenega avtomobila."
Cene izdelave in ustreznega kodiranja ključa se sicer med znamkami zelo razlikujejo, lahko pa hitro dosežejo vrednost nekaj sto evrov.
V preteklosti so izkušnje kazale, da predvsem pri rabljenih avtomobilih, pripeljanih iz tujine, preprodajalci velikokrat kupcu dostavijo le en ključ.
Če je avto slovenskega porekla, je najenostavneje zavrteti telefon in vprašati proizvajalca koliko in kakšne ključe je ta avto imel priložene, ko je šel iz tovarne! Zelo preprosto! Sicer pa se te zadeve razjasnijo PRED NAKUPOM vozila! Ob takšni izbiri… ...prikaži več kot jo imamo danes, je to najmanjši problem.