Klasični radio in zaslon z obvestili v zadnjem času množično nadomeščajo multimedijski sistemi z zasloni na dotik, ki so tudi vse dosegljivejši, saj so del serijske opreme že tudi v manjših avtomobilih. Voznik ima na zaslonu na voljo navigacijsko napravo, sliko več kamer, pregleduje lahko multimedijske vsebine, kot so fotografije in videoposnetki, sprejema klice, ureja nastavitve avtomobila, nekateri pa omogočajo tudi povezavo s spletom in navezavo z družabnimi omrežji ali Googlovimi informacijami.
“Pomembna je odgovornost”
V avtomobilu imamo tako na voljo pravcati tablični računalnik z vsemi mogočimi funkcijami – ampak kako to vpliva na varnost med vožnjo? “Pomembna je predvsem odgovornost voznika, da med vožnjo ne bo uporabljal teh funkcij oziroma zaslona na splošno, saj ima vse funkcije, ki so med vožnjo nujne, tudi na stikalih na volanu,“ pravi strokovnjak za varno vožnjo Brane Legan. Zaslon na dotik med vožnjo namreč zahteva ne le prosto roko, ampak tudi prost pogled, saj ne moremo slepo tipkati, kot to lahko počnemo pri gumbih, ki smo jih vajeni, med vožnjo pa vsak dodaten in nepotreben pogled s ceste pomeni večjo nevarnost za nesrečo. Vsa ta tehnologija v avtomobilu na splošno pomeni tveganje za varnost v prometu. Pravila, da se lahko na primer navigacijska naprava upravlja samo ob mirovanju vozila, se verjetno vsi ne bodo nikoli držali. K sreči avtomobili uporabo nekaterih funkcij med premikanjem vozila onemogočijo.
Digitalni radio. Morda se še ne zavedamo, da je poslušanje radijskih postaj v avtomobilih pred pravo malo revolucijo, saj bo digitalni radio čez nekaj let tako običajen kot kukavica pred poročili na nacionalnem radiu. V zadnjem letu so ga tako uvedli pri Renaultu, Chevroletu, Mazdi … Uporabnik ima za poslušanje na voljo na tisoče radijskih postaj z vsega sveta v čistem zvoku, lahko izbira med številnimi žanri po svojem okusu – tako kot pri televizijskem programu obstaja možnost časovnega zamika ali nastavitve snemalnika oddaj za poznejše predvajanje. Za delovanje potrebuje lastno podatkovno kartico ali povezavo s pametnim telefonom.
HUD-zaslon. Garminovo napravo lahko za 150 evrov namestite v vsak avtomobil. Ne da bi pogled odmikali s ceste, lahko spremljate smerne puščice, ki vas vodijo do cilja, natančno hitrost (GPS "laže" manj kot avtomobilski merilniki), smer vožnje, največjo dovoljeno hitrost na odseku ali bližino stacionarne hitrostne kamere. Za uporabo potrebujete pametni mobilnik (iOS, Android, Windows) in naložen navigacijski program Navigon, ki se nato poveže s HUD.