Googlov projekt avtonomnega vozila, ki sploh nima krmila in so potniki v njem povsem odvisni od avtomobilskih možganov, je pred kratkim stopil pomemben korak naprej, saj so oblasti ameriške zvezne države Kalifornija prvič dovolile testiranje samodejne vožnje tudi v slabih vremenskih okoliščinah.
Doslej je namreč veljalo, da je Google car samodejno parkiral, ko je z neba pričel padati dež, saj njegovi senzorji v tem primeru niso omogočali dovoljšnje varnosti.
Sedaj pa so pri Googlu vključili nove laserske senzorje, ki "vidijo" skozi vodno zaveso, in to tudi po zaslugi posebnega brisalca, ki opravlja svoje delo podobno kot običajen brisalec vetrobranskega stekla.
Vožnja skozi dež tako ne bo več problem. Bo pa takrat avto tako kot običajni vozniki samodejno prilagodil hitrost razmeram na cesti - upočasnil bo, zaviral previdneje in ovinke jemal čim manj na ostro.
Raje ne svetite z laserjem vanj
Googlov avto je od njegove prve vožnje storil že ogromen napredek. Flota testnih vozil vsak teden naredi skupaj po 30 tisoč kilometrov v vsakdanjem prometu, s čimer avti dokazujejo, da so vse bolj pripravljeni na popolno vključitev v promet.
A vmes se je pojavilo še eno vprašanje varnosti takšnih avtomobilov, potem ko je po poročanju Daily Maila strokovnjak Jonathan Petit iz univerze v Corku dokazal, kako enostavno je preslepiti današnje senzorje na samovozečih avtih. Z navadno in vsem dostopno napravico, ki oddaja laserski žarek, je z razdalje 100 metrov posvetil v Googlov avto, ta pa je žarek razumel kot odsev lastnih senzorjev, ki da ga opozarjajo na oviro na cesti. Zato se je trudil "oviro" tudi obvoziti ali pa se je celo ustavil.
dezurni@zurnal24.si