Znanstveniki in inženirji v Fordovem laboratoriju sodelujejo pri povezovanju nosljivih naprav in vozil, ki bi tehnologijam za pomoč vozniku pomagale natančneje upoštevati, kdo sedi za volanom – še posebej, če je ta oseba izpostavljena stresu ali je zaspana.
“Vse več uporabnikov se navdušuje nad pametnimi urami, očali in zapestnimi merilniki telesne pripravljenosti, zato razvijamo aplikacije, ki v povezavi s temi napravami izboljšajo vgrajene funkcije vozil in zagotovijo voznikovo pozornost,” je povedal Gary Strumolo, globalni vodja za zasnovo vozil in infotronikov v Fordovem oddelku za raziskovanje in napredni inženiring.
Ura bo razkrila, ali je voznik spal premalo
Raziskovalci raziskujejo potencial za povezavo vitalnih informacij o zdravju s tehnologijami, ki so vgrajene v vozilu, vključno s pomočjo pri ohranjanju voznega pasu in sistemom za informacije o mrtvih kotih.
Pomoč pri ohranjanju voznega pasu bi lahko na primer upoštevala podatek pametne ure, da voznik prejšnjo noč ni spal dovolj dolgo. Če se pri večji intenzivnosti prometa poveča voznikov srčni utrip, bi lahko prilagodljivi tempomat ali sistem za nadzor mrtvih kotov povečala razdaljo do drugih vozil in tako vozniku zagotovila več časa za ukrepanje.
“Tehnologija nosljivih naprav v povezavi z vozilom omogoča neprekinjen pretok natančnejših biometričnih podatkov in opozarjanje aktivnih sistemov za pomoč vozniku, še posebej, če ta kaže znake bolezni ali nezbranosti,” je dodal Strumolo.
Tresenje zapestnice: prevzemi volan
Možnost merjenja budnosti in podatkov o zdravju, vključno s krvnim tlakom, sladkorjem v krvi in srčnim utripom s pomočjo tehnologije nosljivih naprav, bi lahko koristila tudi funkcijam za delno avtonomno vožnjo.
Laboratorij za nosljive naprave raziskuje načine, s katerimi bi voznika, ki uporablja funkcije delno avtonomnega vozila, opozoril, da mora prevzeti nadzor nad vozilom. V primeru ovire ali prometne nezgode na poti pred vozilom, zaradi katere bi moral volan prevzeti človek, bi ga lahko tehnologija opozorila s tresenjem zapestnice, z zvočnim signalom ali celo z utripanjem opozorilnih lučk na armaturni plošči.
Navidezna testna vožnja
Raziskovalci preizkušajo glasovno upravljanje pametne ure s funkcijo MyFord Mobile, s katero lahko Fordovi vozniki od daleč zaženejo, zaklenejo, odklenejo in poiščejo svoje vozilo prek aplikacije na uri. Laboratorij aplikaciji dodaja glasovne ukaze, da bi lahko lastniki pametne ure vse te funkcije uporabili, ne da bi se morali dotakniti svoje ure ali telefona.
Naslednji na uporabnike osredotočen eksperiment vključuje nadgrajeno resničnost s pametnimi očali in izkušnjo nakupa v prodajnem salonu. Pametna očala uporabnika vodijo po salonu in mu posredujejo dodatne informacije o vozilih, ki ga zanimajo. Pogled skozi očala nudi pestro paleto možnosti od tehničnih podatkov do navidezne testne vožnje.