Lamborghini končuje dobo motorjev izključno z motorjem z notranjim zgorevanjem in začenja dobo elektrifikacije. Za zdaj v obliki hibrida. Gre za naslednika slavnega in paradnega aventadorja, ki je na sceni že 12 let. Dobra novica je, da novost, doslej le s kodnim imenom LB744, ostaja zvesta atmosferskemu 12-valjniku. Vendar je to tudi približno vse, kar ga povezuje z originalnim aventadorjem.
V tem superšportniku bo novo vse. Elektrifikacija s tremi elektromotorji je zahtevala popolno spremembo postavitve. In skupaj z njim popolnoma nov motor z notranjim zgorevanjem, ki bo spet nameščen zadaj. Ampak obrnjen za 180 stopinj. Šele za njim bo menjalnik. Motor ima prostornino 6,5 litra in zagotavlja moč 825 konjskih moči pri 9.252 vrtljajih ter navor 725 Nm pri 6.750 vrtljajih. V primerjavi s predhodnikom bo poleg tega, da bo ponudil več moči, tudi za 17 kilogramov lažji.
Originalni enosklopčni menjalnik bo zamenjal nov s parom mokrih sklopk. Tudi tu je oblikovalcem uspelo zmanjšati težo in dimenzije. Dvojna sklopka v dolžino meri le 565, v širino 750 in višino 580 mm. Tudi postavljena je drugače, to pa zato, ker je prvotni tunel menjalnika "lambo" namenil litij-ionski bateriji s kapaciteto 3,5 kWh.
Več kot 1.000 konjskih moči
Baterija je zelo pomembna, saj bo z energijo oskrbovala omenjeno trojico elektromotorjev. Eden je v menjalniku, dva pa na sprednji osi. Sprednji par oljno hlajenih motorjev bo LB744 oskrboval s skupno 220 kW moči ter funkcijo pogona obeh osi, vektoriranjem navora, pa tudi možnostjo rekuperacije zavorne energije. Zmogljivosti zadnjega elektromotorja ne poznamo, bo pa poleg pomoči pri pospeševanju dobil tudi vlogo zaganjalnika in generatorja. Skupna moč celotnega sistema se je dvignila na kar 1.015 konjskih moči, to je 746 kW. LB744 naj bi tako postal najmočnejši lamborghini vseh časov. Ob tem bo lahko deset kilometrov prevozil povsem brez emisij. Tudi pri vzvratni vožnji bo čisti električni avto. Novost je torej priključni hibrid, ki ga Lamborghini imenuje HPEV – High Performance Electrified Vehicle. Iz tega je tudi jasno, da je električni sistem namenjen povečanju zmogljivosti in ne zmanjšanju emisij CO2, čeprav na papirju LB744 kaže zmanjšanje porabe do 30 %.
Mimogrede, LB744 ne bo prvi Lamborghinije hibrid. Ta naziv gre siánu 2019 z električnim motorjem s 25 kW in superkondenzatorjem namesto težke baterije. Kombinacija teh električnih komponent z atmosferskim 12-valjnim motorjem je na koncu prinesla 602 kW, pospešek do 100 km/h v 2,8 sekunde in končno hitrost 355 km/h.
Polnjenje baterije iz zunanjega vira z močjo 7 kW traja okoli 30 minut. Lahko pa izberete tudi hitrejšo rešitev. Bencinski 12-valjnik to zmore v pičlih šestih minutah. Prve stranke naj bi vozila prevzele čez leto dni.