Evropski avto leta 2020 je postal mali kompaktni mestni avto peugeot 208, ki je na voljo tako z bencinskim, dizelskim kot električnim motorjem, kar pomeni večjo izbiro pri kupcih. Tudi na drugo in tretje mesto je žirija uvrstila povsem električna modela vozil, teslo model 3 in porsche taycana.
Sploh prvič so na vseh treh mestih električni modeli, hkrati pa med prvimi tremi ni niti enega križanca oziroma SUV-a. Taycan je prvi električni avtomobil z električnim sistemom 800 V in dvostopenjskim menjalnikom, vendar je cenovno uvrščen v kategorijo sanjskih avtomobilov, ki v anketi Car of the Year (COTY) še nikoli niso bili nagrajeni z zmago. Tudi tesla model 3 zagotovo ni avto, ki bi ga lahko imeli vsi. Sta pa oba električna avtomobila premagala ambiciozni Renault s cliom, ki se ponaša s hibridnim pogonom, ford puma, edinim križancem med finalisti in celo toyoto corollo, ki edina ponuja dva hibridna sistema in tri karoserijske različice. Tudi zato bi lahko rezultate razglasili za presenetljive.
Žirijo izbora sestavlja 60 novinarjev iz 23 evropskih držav. Peugeot 208 je skupaj prejel 281 točk (17 novinarjev ga je postavilo na 1. mesto), tesla model 3 je prejela 242 točk, porsche taycan 222 točk, sledili pa so še renault clio (221 točk), ford puma (209 točk), toyota corolla (152 točk) in BMW serije 1 (133 točk).
Za znamko Peugeot je to šesti naslov na prestižnem izboru. Peugeot 504 je nagrado prejel leta 1969, 405 leta 1988, 307-ca leta 2002, 308 leta 2014 in 3008 leta 2017.
Naslov Evropski avto leta nujno ne pomeni tudi, da to vodi do komercialnega uspeha. Dokaz je zadnji zmagovalec, električni jaguar i-pace, luksuzni športni terenec, ki prodajno ni uspešen niti v ZDA.
A v primeru Peugeot je drugače, saj je od prihoda 208-ce na trg v drugi polovici lanskega leta prejel že 110 tisoč naročil, vključno s povsem električno različico e-208, ki ima kar 15 odstotni tržni delež. Peugeot 208 je najbolje prodajan avtomobil na francoskem trgu.
"Ponosni smo, da je 208-ca prejela nagrado Evropski avto leta," je po podelitvi na razstavnem prostoru ženevskega avtomobilskega salona, ki so ga morali zaradi izbruh koronavirusa v Švici odpovedati, povedal šef Peugeota Jean-Philippe Imparato in dodal: "To je dokaz odličnega dela in velike zavezanosti celotne ekipe, tako znamke Peugeot kot koncerna PSA."
Žirija je ob zmagi peugeota 208 izpostavila tako možnost široke izbire potrošnikov glede pogonske različice, vključno s 100-odstotno električno, kot dizajna, z i-cockpitom (ureditvijo kabine) s 3D digitalnimi merilniki ter kompaktnim volanom, ki ga hvalijo po vsem svetu.
Prejšnji zmagovalci
leto zmagovalec
2019 Jaguar i-pace
2018 Volvo XC40
2017 Peugeot 3008
2016 Opel Astra
2015 Volkswagen Passat
2014 Peugeot 308
2013 Volkswagen Golf
2012 Opel Ampera
2011 Nissan Leaf
2010 VW Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford C-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Mégane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Mégane Scénic
1996 Fiat Bravo
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 VW Golf III
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM
1989 Fiat Tipo
1988 Peugeot 405
1987 Opel Omega
1986 Ford Scorpio
1985 Opel Kadett
1984 Fiat Uno
1983 Audi 100
1982 Renault 9
1981 Ford Escort
1980 Delta Lancije
1979 Simca Horizont
1978 Porsche 928
1977 Rover 3500
1976 Simca 1307
1975 Citroën CX
1974 Mercedes-Benz 450 SE
1973 Audi 80
1972 Fiat 127
1971 Citroën GS
1970 Fiat 128
1969 Peugeot 504
1968 NSU Ro 80
1967 Fiat 124
1966 Renault 16
1965 Austin 1800
1964 Rover 2000