Evropska komisija je objavila drugo izdajo pregleda stanja na področju prometa (EU Transport Scoreboard), ki države članice primerja glede na njihove dosežke v 29 kategorijah, povezanih s prometom. Gre za področja ureditve notranjega trga, naložb v infrastrukturo, energetske unije in inovacij skupaj z uporabo obnovljivih virov ter področja ljudi, kamor spadajo varnost v prometu, delež zaposlenih žensk, zadovoljstvo potrošnikov z različnim tipom prevoza ...
Cilj pregleda je državam članicam pomagati pri izboljšanju njihovih nacionalnih prometnih sistemov tako, da izpostavlja področja, ki prednostno zahtevajo naložbe in nadzor. Bolj trajnosten in učinkovitejši promet v Evropi bo prispeval k vzpostavitvi energetske unije s podnebno politiko, usmerjeno v prihodnost, in krepitvi notranjega trga, pravijo pri komisiji.
Slovenija ni slaba, dobra pa tudi ne
Države so se razvrstile na lestvici glede na to, kolikokrat so bile po področjih med najboljšimi petimi in kolikokrat med najslabšimi petimi članicami. V letošnji izdaji je na prvem mestu Nizozemska z najboljšimi ocenami v kar 16 kategorijah, sledijo pa ji Švedska, Finska, Velika Britanija in Danska.
Slovenija se je uvrstila na 14 mesto med članicami s skupno oceno 1 (razlika med najboljšimi (7) in najslabšimi (6) uvrstitvami). Od t. i. novih članic so pred nami Estonija (4), Litva (3) in Malta (3), od sosed pa le Avstrija (4). Najslabši sta Poljska (-11) in Romunija (-12).
Ženska za volanom avtobusa? Še vedno zelo redko!
Komisija pri Sloveniji kritizira nizko konkurenčnost na področju železnic ter počasno gradnjo bolj učinkovitih prog. Na področju kvalitete prometne infrastrukture smo pod evropskim povprečjem.
Med najboljšimi državami smo glede vložkov v raziskave in razvoj, ki jih namenjajo družbe s področja tranporta. Pri uporabi obnovljivih virov v transportu capljamo za najboljšimi.
EU hvali napredek, ki ga je Slovenija naredila na področju varnosti na cestah, sedaj smo tik za povprečjem v EU. Kritike pa je bila država deležna zaradi enega najnižjih deležev žensk, zaposlenih v transportu - imamo jih le 16 odstotkov, slabši so le v Luksemburgu. Na Cipru je denimo od zaposlenih v transportu 32 odstotkov žensk.
dezurni@zurnal24.si
"Komisija pri Sloveniji kritizira nizko konkurenčnost na področju železnic"nično* konkurenčnost"ter počasno gradnjo bolj učinkovitih prog."ter nično* gradnjo bolj učinkovitih prog