Avto
144 ogledov

Slovenci si električne avtomobile še ogledujejo

BMW i8 Žurnal24 main
Ekosklad je sicer s precejšnjim zamikom sredi aprila objavil javni poziv o denarni pomoči za vse, ki se bodo odločili za nakup elektrificiranega vozila. Tudi zato prodaja še ni takšna, kot bi si jo prodajalci želeli, a naj bi bilo zanimanje za električna vozila in priključne hibride veliko.

Razpis ekosklada je ena od odločilnih spodbud pri odločanju o visokem vložku za nabavo električnih vozil, tudi zato so avtomobilski proizvajalci do letos v večini odlašali s prodajo električnih modelov pri nas. Subvencije zaenkrat še niso pospešile prodaje, so pa povečale zanimanje za nakup baterijskih vozil.

Subvencije so nujno potrebne za prodajo

Vodja prodaje pri Volkswagnu, Edvard Strajnar je pritrdil, da subvencije niso pospešile prodaje, so pa v prvi vrsti spodbudile zanimanje za električna vozila: "Veliko je namreč strank, ki so se po testni vožnji z električnim vozilom, navdušile nad novo tehnologijo. Lahko povemo, da smo do danes skupaj prodali, oziroma naročili 15 električnih vozil in priključnih hibridov."

Velike prodajne apetite imajo pri Renaultu, kjer so se s ceno v primeru subvencioniranja s pomočjo ekosklada, tudi zaradi tega, ker baterijo ponujajo v mesečni najem, približali ceni dizelsko gnanih modelov.

Direktor prodaje pri Renaultu Marjan Murn pravi, da dokler ni bilo subvencij, nakupov novih električnih vozil tako rekoč ni bilo: "To dokazuje, da so subvencije danes, ko smo še v prvi fazi razvoja električne mobilnosti, ne samo v Sloveniji, ampak po vsem svetu, nujno potrebne za prodajo. Zanimanja je veliko, kar dokazujejo tako povpraševanja pri trgovcih, kot odziv na naše akcije, kot je bil Z.E taxi v Ljubljani. Takrat je bilo od 5. do 14. junija v sklopu akcije opravljenih 1.107 voženj, na katerih je bilo prevoženih kar 13.014 kilometrov na 100 odstotno elektriko."

Vzamejo si daljši razmislek

Murn dodaja, da potencialni kupci za tak nakup vsekakor rabijo daljši čas za razmislek, zato bodo konkretni rezultati v obliki prodaje vidni šele kasneje. Njihov cilj je, da v času pionirskega uvajanja električne mobilnosti niso visoke prodajne številke, ampak izobraževanje in seznanjanje javnosti z novim načinom trajnostne mobilnosti. "To nam, sodeč po odzivih, zelo dobro uspeva. Si pa tudi na trgu električnih vozil, ki nekaj časa še ne bo dosegel večje prodaje, želimo biti med vodilnimi. Čeprav se je prodaja električnih vozil znamke Renault začela šele v mesecu maju, pa imajo električni Renaulti v letošnjem polletju vseeno že tretjinski tržni delež v svojem segmentu in s tem vodilno mesto med ponudniki električnih vozil."

Registrirali tri superšportne modele BMW i8

Pri Renaultu Slovenija poudarjajo, da se bodo zaradi postopkov odobritve subvencije in nato obdobja od naročila vozila do njegovega prihoda v Slovenija, nakupi v statistiki registriranih vozil začeli pojavljati večinoma šele v prihodnjih mesecih. Po njihovih ocenah bo večino nakupov, okoli 80 odstotkov, predstavljala prodaja podjetjem.

Z začetkom prodaje so zadovoljni tudi pri BMW. Do konca junija so prodali pet priključnih hibridov (tri modele i8 in dva modela i3), ter deset popolnoma električnih modelov BMW i3. "S prodajo smo začeli marca. Potem, ko je bila aprila uvedena subvencija za električna vozila, se je zanimanje povečalo. Državne subvencije imajo pozitiven vpliv na zanimanje in seveda tudi na prodajo," pravi Gordana Kisilak, pri BMW zadolžena za stike z mediji.

Njen kolega pri Autocommercu Anej Ferko, kjer zastopajo znamki Mercedes-Benz in Smart, je pojasnil, da so s področjem električnih vozil in hibridov šele na začetku. Do sedaj so prodali 30 električnih smartov in po en priključni hibrid razreda S in C.

Pri Nissanu Slovenija pravijo, da električni model leaf, sicer eden najbolje prodajanih električnih modelov v Evropi, pri nas še ne prodajajo. Trenutno ne beležijo nobenega povečanega zanimanja za električna vozila po uvedbi subvencij. "Zanimanje je ostalo nespremenjeno in je omejeno na ozek krog posameznikov," pojasnjuje Nataša Gjura iz Nissan Slovenija.


Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.