Mini nas je povabil v München, kjer smo bili priča razkritju nove družine vozil MINI. V živo smo si pogledali, se usedli in otipali novega električnega trivratnega minija cooperja in novega, še bolj družinskega countrymana. Strnili smo prve vtise.
Mini je v Münchnu pokazal dva povsem nova in kontrastna električna modela – malo kombilimuzino (električni cooper s tremi vrati), ki je izgubila vse nepotrebne dodatke, vsaj tako pravijo pri znamki, kjer so se pri oblikovalski smeri držali reka manj je več in kabinsko zelo prilagodljiv družinski model, ki je že na pogled veliko večji, kot smo vajeni od znamke znane po mestnih vozilih. Coutryman je največji mini, kar smo jih videli do zdaj. Oba modela prihajata že prihodnje leto.
Na razkritju so nam snovalci nove generacije vozil mini dovolili pokukati v ozadje razvoja vozila, vanj smo se tudi usedeli, preizkusili novo generacijo digitalizacije in strnili prve vtise. Snovalci vozila poudarjajo, da tudi mini, ki prihaja s povsem novo tehnologijo s področja digitalizacije in tudi električnim pogonom, ne bo nič drugačen kot izvirni avto, ki je leta 1959 spremenil svet avtomobilizma in postal ikonični modni ter simbol za razgibana šestdeseta leta in še veliko pozneje. Na drugi strani je mini countryman prvič na voljo kot električna in bencinska različica, cilja pa v prvi vrsti na družinsko uporabo.
Na premieri v Münchnu so razkrili tudi nemško ceno (brez subvencije) za električni trivratni cooper. Stal bo 32.900 evrov. Če bo podobna cena na voljo tudi za slovenske kupce, pomeni, da bodo upravičeni tudi do subvencije 6.500 evrov. To pa pomeni, da bi utegnil postati eden cenovno najbolj ugodnih modelov na slovenskem trgu, ki ponuja premijsko vsebino, po zagotovilih inženirjev tipični go-kar občutek na cesti in veliko moči. Pri vstopnem modelu cooperju E bo električni motor imel 135 kW (184 KM) moči in navor 290 Nm. Za pospešitev z mesta do 100 km/h bo potreboval 7,3 sekunde. Z močjo 160 kW/218 KM MINI cooper SE pospeši od 0 do 100 km/h v 6,7 sekunde z maksimalnim navorom 330 Nm.
Zanimivo je, da so se oblikovalci odločili jasno ločiti modela - ne le v velikosti, velika razlika je predvsem v sprednji maski in lučeh, ki so pri 3,86 metra dolgemu cooperju tradicionalno okrogle, countrymana pa so želeli narediti bolj odraslega. Pozabite na plastične blatnike in kromirane obloge. Prihajajo gube in linije, ki združujejo prepoznavne zgodovinske linije minija v modernem pristopu, zaradi tega so večja tudi kolesa. Zasnova je zelo čista. Šefi Minija so obdržali povezavo z Veliko Britanijo, pri čemer so izpostavili nove različice zavornih luči z grafiko Union Flag.
Več podobnosti med modeoma je znotraj. Oba si delita prvi krožni digitalni zaslon na dotik na armaturni plošči na svetu – 24-centimetrski osrednji zaslon instrumentov, ki vas popelje v povsem nove dimenzije upravljanja z vozilom. Pri Miniju si, tako kot pri BMW, oba sta del istega koncerna in si veliko tehnologij delita, šli v smeri minimalizma. Poleg po novem bolj kompaktnega volana, ki je prijeten in športen na otip, boste v vozilu našli velik okrogel zaslon, ki je povezan z ambientalno osvetlitvijo po vsej kabini in štiri osrednja stikala, s katerim na primer spreminjate izbirne programe (cooper jih ima sedem, countryman osem), ali pa zaženete avtomobil. V ta namen je integrirano fiksno stikalo v obliki ključa, ki ga obrnemo, levo ali desno, in s tem zaženemo vozilo. Armaturna plošča je v trenutku osvetljena, voznik pa si lahko ustvari povsem personaliziran avatar. Na voljo so različni pogledi oziroma programi, od športnega do ekološkega in celo retro, ki omogoča, da lahko hitrost spremljate na merilnikih (sicer digitalno), ki so krasili originalno različico. Ob izbiri določenega programa se spremeni celoten ambient v vozilu, od barve, do grafike in to ne le na zaslonu, ampak po vsem avtomobilu.
Video igre, filmi, avatarji
Pri Miniju so napovedali, da bo že od začetka bogato podrt z video igrami, na zaslonu pa bo, ko boste čakali, da se baterija napolni, na primer ogled filmov ali nadaljevank, ali pa zgolj brskanje po spletu. Glede na preizkušeno ob prvem stiku, je napredek glede grafične odličnosti in tudi hitrosti delovanja, ogromen. Zelo podobno je tipkanju ali pa listanju (vertikalno in horizontalno) po pametnem telefonu. Nekatere vsebine bodo sicer plačljive, glede na to, da je avto stalno povezan na internet in v oblaku, pa ga bo lahko mogoče med življenjsko dobo stalno posodabljati, nadgrajevati z igrami in drugimi podatki, ki bodo zanimivi za uporabnika. Stalno bodo vozniku na voljo aktualni podatki o vremenu na poti, ali zastojih, na izbrani lokaciji na poti, ki jo izračuna navigacija so vnešene tudi vse polnilne postaje, pa tudi restavracije in druge stroitve, vključno s cenami, ki bi utegnile zanimati voznika ali kakšnega drugega potnika v vozilu.
Funkcije na zgornji polovici okroglega zaslona vključujejo hitrost in stanje baterije, medtem ko spodnji del vključuje satelitsko navigacijo, medije, telefon, aplikacije in gumb, ki vas v hipu popelje na začetno stran. Niz preklopov pod njimi vsebuje glavne vozne funkcije: parkirno zavoro, prestavno ročico, preklop tipke start/stop 'experience mode' in nadzor glasnosti. Poudarek je na glasovnem upravljanju, a žal ne v slovenskem jeziku, vsaj dokler ne bo tudi Amazon s katerim sodeluje koncern BMW, v svojem naboru jezikov ponudil tudi Slovenščino.
V klasični opremi ima avto prvič sodobno 2D pleteno tekstilno notranjost, paket exclusive ima dvodelni pleteni tekstilni vzorec, medtem ko oprema sport kombinira mešanico večbarvnega tekstila in črnega sintetičnega usnja z rdečimi šivi. Materiali so na pogled in otip premijski, kakovostni, ne glede na to, ali se dotikamo armaturne plošče ali vratnega panela, kjer so pletene površine izdelane iz recikliranega poliestra in imajo dvobarvni dizajn. Res všečno.
Na vozniškem sedežu novega countrymana
MINI Countryman v električni različici ima potencial, da postane najbolj priljubljen model znamke. Ob predstavitvi je novi countryman pozornost pritegnil s svojo velikostjo. To pa ni več majhen avto, so se pogovarjali kitajski kolegi, ki so sicer ljubitelji velikih avtomobilov. In res, že na prvi pogled je opazno večji od aktualnega countrymana. V praksi kar za 13 centimetrov. Oblikovno je dovolj ločen od cooperja, hkrati pa na prvi pogled ostaja mini. Vstop v minimalistično kabino je skozi velika stranka sprednja ali zadnja vrata. V obeh primerih je prostora dovolj. Občutno več kot do zdaj je prostora na zadnjih sedežih, za kolena, stopala, ramena in glavo. Tudi prtljažnik je občutno bolj uporaben. Pod dnom prtljažnika je tudi prostor za shranjevanje polnilnih kablov električnih modelov. Zadnjo klop je mogoče premakniti naprej in nazaj za kar 13 centimetrov, pri čemer lahko povečate potniški prostor ali prtljažni prostor. Prepričali smo se, da je prekop zelo enostaven, enako velja za naslonjala sedežev, ki jih lahko posamično nagnete v šest ločenih položajev za do 12 stopinj, kar še poveča udobje.
Vgrajen ima tudi fotoaparat
Prepriča ergonomska urejenost kabine, veliko je priročnih odlagališč in predalov. Enako kot velja za cooper je zanimivo, da so v 9,4-palčni osrednji OLED zaslon okrogle oblike integrirali tudi instrumentno ploščo in precejšen del krmilnih elementov vozila. Osrednji zaslon poimenovan MINI Interaction Unit poganja programska oprema Operating System 9, ki temelji na odprtokodni tehnologiji Android. Posledično so na voljo enaki načini izkušnje in nastavljivost, ki vključujejo načine Core, Green, Go-Kart, Personal, Vibrant, Timeless in Balance. Timeless spremeni okroglo osrednjo ploščo tako, da prikazuje klasičen mini prikazovalnik hitrost, personal pa uporabnikom omogoča nalaganje fotografije ozadja po lastni izbiri. To smo tudi preizkusili. S pritiskom na ikono na zaslonu posnamemo fotografijo na sedežih, ki jo lahko v hipu po elektronski pošti posredujemo prijateljem, ali pa shranimo na svoj telefon. Vsak izbirni način ponuja ustrezno zvočno podlago, to velja tudi za notranjo ambientalno osvetlitev z LED diodami in projekcijami, ki svetijo na armaturni plošči in so povezani z načinom vožnje, ter spreminjajo barvo in vzorce, prikazane v kabini. Tudi raven tehnologije v ponudbi je med cooperjem in countrymanom enaka. Navigacija deluje s pomočjo podatkov v oblaku in ponuja podatke o prometu v realnem času, optimizirano polnjenje na poti za električne modele. Vključena sta tudi Apple CarPlay in Android Auto. Vozniku je na namenski stekleni površini za volanom še vedno na voljo Head-up zaslon.
Avto je ok samo preeeeedrag.
Zanimivo mi je, da praktično nikjer v članku ne omenjate dosega teh električnih vozil.