Avto > Dosje Avto
20589 ogledov

Na papirju se lepo sliši: subvencije za rabljena vozila, kako pa je v praksi?

Električni avto, ID3 Profimedia
Preverili smo, katera rabljena vozila bodo upravičena do subvencij Eko sklada, potem ko je ta objavil 'revolucionarni' javni poziv za subvencioniranje električnih vozil. Med njimi so po novem tudi rabljena, kar se predvsem na papirju lepo sliši. V praksi je to malce drugače.

Marsikateremu potencialnemu kupcu so se zasvetile oči, ko je v javnost prišla novica, da bo Eko sklad, čigar ustanovitelj in lastnik je Republika Slovenija, subvencioniral rabljena električna vozila. A je (tudi tokrat) drobni tisk poskrbel, da bo srečnežev, ki bodo upravičeni do subvencije pri rabljenih vozilih, v praksi bore malo. 

Pravilnik javnega poziva 107SUB-EVOB23 namreč našteva precej pogojev, pod katerimi lahko občani prejmejo subvencijo za nakup rabljenega vozila. Ta sicer znaša 3000 evrov. 

Za nakup rabljenega vozila morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji:

-    prva registracija vozila mora biti po proizvodnji opravljena v Republiki Sloveniji po 1. 11. 2020;
-    registracija vozila s strani vlagatelja mora biti opravljena v Republiki Sloveniji po 1. 5. 2023 in pred oddajo vloge,
-   vlagatelj mora po registraciji postati lastnik vozila oziroma na podlagi sklenjene pogodbe o finančnem lizingu uporabnik (lizingojemalec) vozila, ki je predmet naložbe. V pogodbi o finančnem lizingu mora biti določeno, da bo vlagatelj po poteku pogodbe o finančnem lizingu postal lastnik vozila.

A drobni tisk, ki bo najbolj razočaral marsikaterega potencialnega kupca električnega vozila, ki je po petkovem javnem pozivu upal, da bo lastnik električnega vozila postal za znosen denar, je ta: "Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena, če je bila za nakup vozila z enako identifikacijsko številko po tem ali drugem javnem pozivu Eko sklada nepovratna finančna spodbuda že dodeljena. Za vozilo, ki je bilo prvič po proizvodnji registrirano v tujini, občan ne more pridobiti subvencije." 

To pa v praksi pomeni, da je oziroma bo rabljenih vozil na trgu, ki bi izpolnjevali takšne pogoje, bore malo. Četudi bi recimo nekdo doma imel rabljeno vozilo, za katero pred časom (zaradi tega, ker na voljo ob izteku leta ni bilo več subvencij) ni mogel koristiti subvencije ob nakupu, bi ga teoretično lahko prodal drugemu družinskemu članu in zdaj uveljavljal subvencijo za rabljeno vozilo preko drugega družinskega člana.

Na Eko sklad smo naslovili konkretne primere, v katerih bi lahko potencialni kupci rabljenih vozil lahko zaprosili za subvencijo ob nakupu rabljenega električnega vozila, in sicer nas je zanimalo, ali bodo kupci dejansko lahko subvencijo dobili. Na odgovore še čakamo. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 10
  • rd2dmk2 06:31 28.junij 2023.

    mal čudni komentarji so med vami. pogoji so kar pravilni.. a si predstavljate rabljen e-avto in par sposožnežev. ta avto, bi v pol leta zamenaj pol ducata tipov in vsak bi pokasiral 3k subvencije. če že hočete avto, pa se ...prikaži veče mal potrudite. nekdo, ki je kupil e-avto in dobil subvencijo zanj, ga dons prodaja subvencijo pa pozab omenit. torej služi s tem avtom. vsaj enkrat, da so uradniki, mal pomislili in ne dovolijo nategovanja. vsi tisti, ki hočtee-šaro, pa,, saj imate novega in 6k na voljo.

  • Avatar NickMason
    NickMason 12:21 27.junij 2023.

    To je nakako tako,kot da firma razpis za zaposlitev,a že vse je dogovorjeno .

  • zdrej 11:37 27.junij 2023.

    Imam občutek, da je te že vsaj drugi tak razpis.