Avto > Dosje Avto
19182 ogledov

Mazda CX-80: Prvi kilometri pokazali učinkovitost dizla

Mazda CX-80
1/39
Mazda
Novi Mazdin največji model v ponudbi, sedemsedežni SUV CX-80, ni samo večji brat CX-60. Z materiali, ceno, vgrajenimi naprednimi tehnologijami, pa tudi z voznimi lastnostmi in pogonskimi sklopi, ki smo jih imeli možnost preizkusiti na prvi vožnji v Nemčiji, resno sega lovke tudi po kupcih, ki prisegajo na znamke BMW, Mercedes-Benz in Audi.

Mazdo CX-80 smo na Žurnal24 prvič spoznali sredi aprila letos, ko smo poklepetali z oblikovalci in inženirji, zdaj pa smo jo lahko tudi preizkusili na cesti. Letos poleti sem veliko število sedemsedežnih mazd CX-90 videl v ZDA, vse pomembnejši trg za tovrstna vozila pa postaj tudi Evropa.

Mazda z zadnjimi izdelki in posebnostmi, znanimi zgolj za japonsko znamko, kaže, da želi ostati nišna znamka, vendar pa vse močneje prodira v premijski segment. V Evropi beleži 11-odstotno rast prodaje, do konca fiskalnega leta nameravajo prodati 184.000 vozil. Zanimivo, kar četrtino jih prodajo v Nemčiji. Tudi zato nas je Mazda povabila v Ausburg, slabo uro oddaljeno mesto od Münchna, velikosti Ljubljane, kjer imajo prav poseben Mazdin muzej, največjo neodvisno zbirko v zasebni lasti enega od prodajalcev Mazdinih vozil.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Mazda s CX-80 cilja tudi na kupce, ki sicer razmišljajo o mercedesu GLE, audiju Q7 ali BMW X5.

Večja masa je zahtevala spremembe 

Morda CX-80 bo morda ena zadnjih klasik, ki bo nekoč razstavljena v tem muzeju, tudi zaradi posebnosti - 3,3 litrskega šestvaljnega dizla, ki se je že v CX-60 izkazal za zelo varčnega, zmogljivega in uglajenega. Čeprav gre pri CX-60 in CX-80 za sorodna modela, pa so zaradi 25 centimetrov prirastka v dolžino in dodatnih 200 kilogramov na račun tretje sedežne vrste in večje mase, spremembe v CX-80 doletele podvozje, vzmetenje, krmiljenje in programsko opremo.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Na tiskovni konferenci, obkroženi s kultnimi Mazdinimi starodobniki, kot so cosmo, MX-5 in drugimi japonskimi legendami, tudi tistimi z Wanklovim motorjem, so nam pri Mazdi razložili, da se ne ukvarjajo le s tehničnimi presežki kot je bencinskim otor z visokim kompresijskim razmerjem, dizelski šestvaljnik ali Wanklov motor kot podaljševalnik dosega za svoj električni MX-30, ampak tudi z električnimi pogoni. Pravijo, da so se zavezali zelenemu prehodu. Njihova strategija je v točno določenem trenutku kupcem ponuditi, kar si želijo. Želijo jim ponuditi izbiro. Pravijo, da bodo do leta 2030 ponudili vse, od klasičnega hibrida, do priključnega hibrida, dizla do elektrike. 

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Pet metrov dolg CX-80 ponuja veliko prostora, prestižne materiale, zaznavna kakovost je odlična, v primerjavi z naštetimi Nemci pa je cenejša za 30 odstotkov.

Mazda želi prestiž izraziti že z novimi posebnimi barvami, razvitimi prav za CX-80. Na izbiro jih je devet, nova sta temno rdeča in bakrena. Veliko je bleščečega kroma, platišča merijo do 20 palcev.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Bistvo je tretja sedežna vrsta in obilje prostora

Medosje so raztegnili že na 3,12 metra. Sedeža v tretji vrsti se z eno potezo enostavno zložita v ravno dno. Standardno je v CX-80 vgrajena klop s tremi sedeži v drugi vrsti, ki pa jo je v korist udobja možno nadomestiti z dvema kapitanskima sedežema (850 evrov doplačila), ki imata lahko na sredini konzolo za pijačo in shranjevanje dodatkov. Lahko pa izberete le ločena sedeža z naslonjali za roke, ki sprostijo prehod iz zadnjih sedežev v drugo sedežno vrsto.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Z raztezanjem zadka so povečali tudi steklene površine, tako, da tudi potnika v tretji vrsti dobro vidita skozi okno. Za nameček so za več svetlobe v zadku dodali veliko panoramsko streho. Sedeži v drugi vrsti so pomični po dolžini (12 centimetrov) in naklonu (15 do 33 stopinj), s čimer lahko prilagajamo prostor za kolena in noge v drugi in tretji sedežni vrsti. Pri Mazdi pravijo, da sta zadnja sedeža namenjena osebam do 170 centimetrov velikosti, torej ne le otrokom. Sicer je predvsem izstopanje iz tretje vrste malo bolj zahtevno. Še vedno je treba plezati na zadnje sedeže, kljub temu, da so zadnja bočna vrata velika in se odpirajo zelo široko. Ko pa se namestite v sedež zadaj, pa je sedenje povsem spodobno in udobno. Oba potnika zadaj imata na voljo svoj USB vtič, pa tudi naslonjalo za roko in odlagališče za pijačo.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

V drugi sedežni vrsti je ločen sistem za nastavitve klimatske naprave. Ta je serijsko tripodročna. Oprema vključuje držala za skodelice in žepe v vratih, iz katerih lahko enostavno potegnete plastenke. Na voljo so vtičnice USB-C za polnjenje mobilnih naprav, pa tudi ročno pomični senčniki za stranska okna.

Mazda CX-80 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Klasična notranjost na modern način

Japonci so "dnevno sobo" z velikima foteljema spredaj, ki grejeta, hladita in masirata, obdali s samimi finimi materiali: svetel les, fine tkanine, mehko usnje in izraziti okrasni šivi, veliko je tudi kromastih dodatkov. Vtis je zares premijski. Ima tudi vse, kar potrebuje generacija, ki se ne zmore ločiti od pametnega telefona. Voznik ima pred seboj 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, ki dopolnjuje 12,3-palčni osrednji infozabavni zaslon na dotik. Podpira protokola Apple CarPlay in Android Auto, na voljo pa je tudi glasovno upravljanje Alexa. Različne funkcije, kot so klimatska naprava, predvajanje glasbe, navigacija ali celo upravljanje pametnega doma, je mogoče upravljati z glasovnimi ukazi. Telefone je mogoče polniti tudi brezžično, udobje potovanja pa izboljša Bose audio z 12 zvočniki. Prav tako se nam zdi praktična funkcija See-Through View, ki poenostavi parkiranje v ozkih prostorih s prikazom usmerjevalnih črt ne le za vozilom, temveč tudi pred njim.

Mazda CX-80 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Hvalimo vrtljivo sredinsko potisno upravljanje, ki v primerjavi z nekaterimi konkurenti spominja na dobre stare čase. Odlagališč je spredaj dovolj med sedežema, pred sopotnikom, v vratih, morda bi si želeli še kakšnega za drobnarije, na primer za avtomobilski ključ.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Družinski avto

S postavljenimi tremi vrstami sedežev prtljažnik meri 258 litrov, kar zadošča za prevoz dveh kabinskih letalskih kovčkov in dveh nahrbtnikov. Ko sta sedeža zadaj zložena, je prostora že res veliko - 687 litrov. Prtljažni lahko povečamo do največ 1971 litrov. Višinska razlika med dnom prtljažnega prostora in pragom prtljažnih vrat je bila zmanjšana za lažje natovarjanje. Tudi stene prtljažnika so zasnovane tako, da je zlaganje prtljage čim bolj učinkovito. Odprtina, ki se skriva za električnimi pomičnimi prtljažnimi vrati, je ogromna. CX-80 je družinski velikan. 

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Dizel, ki dela čudeže

Agregata pod motornim pokrovom sta znana iz CX-60. Vrstni šestvaljni dizel je seveda na voljo tudi v paradnem konju. Najti tako velik šestvaljni dizelski motor pod motornim pokrovom terenca je danes popolna redkost. Iz prostornine 3,3-litra iztisne kar 254 KM (187 kW), enako pomembnih je kar 550 Nm navora. Največja hitrost je 219 km/h z normno porabo 5,7 litra pa v teoriji zmore prevoziti s polno posodo 1200 kilometrov! 8,4 sekunde je pospešek od 0 do 100 km/h, kar je dober podatek za avto, ki tehta 2136 kilogramov. Še bolj impresivni pa so podatki o porabi goriva v praksi.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Dizel se je na nemški avtocesti izkazal za zelo zabavnega, zmogljivega, CX-80 hitro in mirno požira kilometer za kilometrom. Na nemški avtocesti smo na odsekih brez omejitve hitrosti lahko izkoristili vso moč in navor, šestvaljnik pa nase opozori z značilnim glasom. Vožnja z 200 km/h je še vedno povsem nadzorovana in mirna, poraba dizelskega goriva pa je tudi pri večjih hitrostih zmerna. Dizel je pri običajni medmestni vožnji uglajen, tih, CX-80 premijsko plat kaže tudi z zelo dobro zvočno zatesnjenostjo. Veliko uporabnega navora je že v nizkih vrtljajih, med 1.500 in 2400 na minuto. Mazdin osemstopenjski samodejni menjalnik je natančen, ni najhitrejši na trgu, prestavljanje je gladko. Dizelskemu motorju pomaga Mazdin 48-voltni blagi hibridni sistem, ki po besedah inženirjev razbremeni motor z notranjim zgorevanjem pri nizkih hitrostih, predvsem pri manevriranju na parkirnem mestu ali pri speljevanju.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Kaj moram vedeti o mazdi CX-80?

Mazda se je s svojim najnovejšim modelom CX-80 odločila vstopiti v segment velikih športnih terencev in hkrati ponuditi alternativo, ki bi se lahko kosala z najprestižnejšimi znamkami na evropskem trgu. Nov paradni SUV japonske znamke na petih metrih dolžine prinaša tri vrste sedežev in vrhunske materiale.

Mazda CX-80 ponuja tri različne konfiguracije sedežev v drugi vrsti, kar zagotavlja veliko prilagodljivost glede na potrebe lastnika. Na voljo je trisedežna klop (za sedem potnikov), dva ločena "kapitanska sedeža« s prehodom ali s sredinsko konzolo in mizico (za šest). Poleg tega je druga vrsta sedežev vzdolžno pomična za 12 centimetrov, naslonjalo lahko spreminjamo naklon od 15 in 33 stopinj.

Mazda CX-80 ima dva različna pogonska sklopa. Eden je priključno-hibridni e-Skyactiv PHEV, ki združuje 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor z električnim motorjem s 129 kW. Skupna moč je do 241 kW (327 KM), največji navor pa 500 Nm. V izključno električnem načinu lahko po podatkih proizvajalca avto doseže stotico v 6,8 sekunde. Alternativa je dizelski motor e-Skyactiv D. Pod to oznako je 3,3-litrski vrstni šestvaljnik z močjo 187 kW oziroma 254 konjskih moči in navorom 550 Nm.

PHEV je zmogljiv

Na več kot 100-kilometrov dolgi trasi po mestu, podeželju in avtocesti je bila kombinirana poraba ob tudi dinamični vožnji 6,4 litra na 100 kilometrov. Na avtocesti pa je bila poraba goriva pri hitrosti 130 km/h zlahka manjša od šestih litrov.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Daljša karoserija in medosna razdalja sta prinesli dodatnih 200 kilogramov mase v primerjavi s CX-60, zato so drugačne tudi nastavitve podvozja, vzmetenja, krmiljenja  in elektronskih komponent. Dolga medosna razdalja na avtocesti prinaša odlično stabilnost, predvsem zanimivo pa je, da tudi med ovinki kaže veliko stabilnosti z manj nagibanja, kar je značilno za nemške modele. Vzmetenje bolj na trdo duši tresljaje le na zelo slabi cestni površini, drugače pa je to udoben avtomobil za dolge vožnje.

Pri Mazdi izpostavljajo vlečno zmogljivost do 2,5 tone, pri vleki pa je v pomoč vzvratna kamera, ki vozniku ponuja pogled za bolj natančno približevanje prikolici za enostavnejši priklop.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Dolgemu zadku so prilagodili tudi krmiljenje - podpora električnega servovolana je bila rahlo povečana. Pri Mazdi pravijo, da so naredili tudi umerjanje sistema DSC (Dynamic Stability Control), ki je prilagojeno večjemu vozilu in novi nastavitvi podvozja, s čimer so še dodatno izboljšali stabilnost. Prilagoditve je bil deležen tudi štirikolesni pogon.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Pri Mazdi pravijo, da gredo "v korak s časom" s priključnim hibridom. Tako kot v CX-60 združuje 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor s 191 KM, elektromotor s 175 KM in baterijo s kapaciteto 17,8 kWh. S sistemsko močjo 327 KM je CX-80 eden najbolj zmogljivih cestnih avtomobilov iz Hirošime doslej. Od 0 do 100 km/h pospeši h v 6,8 sekunde, največja hitrost je 195 km/h. Do 140 km/h lahko pospešuje zgolj na elektriko, električni doseg je 60 kilometrov po WLTP. V teoriji se zadovolji z 1,6 litra bencina na 100 kilometrov. Na žalost smo PHEV preizkusili le na krajši vožnji po avtocesti, v hibridnem načinu delovanja, kar pomeni, da je večino časa deloval bencinski motor. Energijo v bateriji smo morali privarčevati za novinarje, ki so avto vozili za nami. Zato pa tak način omogoča regeneracijo energije, ki jo potem uporabljate v mestni vožnji. Na avtocestni vožnji je bila po 50 kilometrih poraba bencina v hibridnem načinu 6,9,0 l/100 km. Koliko električnega potenciala pokaže v praksi, pa bomo preizkusili na testu.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

57 tisoč evrov za tako velik in dobro opremljen avto ni preveč

CX-80 je pomemben model za Mazdo, trenutno je njen paradni konj. Pohvaliti moramo tudi »demokratično« oblikovanje cen. Pri nas testirani 2,5-litrski bencinski priključni hibrid stane 57.590 evrov, dizel je 500 evrov dražji. Oba sta seveda kombinirana s 4×4 pogonom. Razlika s CX-60 je med 2.000 in 3.500 evrov, odvisno od paketa opreme.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Začetna cena za tako zmogljiv in velik 7-sedežni SUV s 4×4 pogonom in zelo spodobno osnovno opremo je trenutno ena boljših vrednosti na trgu. Vključuje na primer tripodročno samodejno klimatsko napravo, vstop brez ključa, sprednje, zadnje in bočne parkirne senzorje, sprednje LED luči, tempomat, integrirano navigacijo, ogrevana sprednja sedeža, 20-palčna lahka platišča in seveda sedem sedežev.

Mazda CX-80 | Avtor: Mazda Mazda

Pri uvozniku pravijo, da s CX-80 nagovarjajo kupce, ki potrebujejo avtomobile s tretjo sedežno vrsto oziroma avtomobile z veliko prostora. Računajo tudi na kupce iz premijskega razreda.  Načrt za koledarsko leto je prodati 10, leta 2025 pa 40 avtomobilov. Razmerje v prodaji pri CX-60 je 90:10 odstotkov v korist dizelskega motorja, pri CX-80 pa bo razmerje v korist dizla manjše, 40:60, predvsem na račun manjše razlike v ceni med PHEV in dizlom.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • stajerc200 00:39 11.oktober 2024.

    Izy, se sploh zavedaš, kakšne bedarije pišeš??? Ko bo evropska avtoindustrija padla, bo kot domine padala vsa evropska industrija. ...in logočno v proračun ne bo več natekal denar od davkov in prispevkov od plač. Potem bodo tudi državni uslužbenci tenko ...prikaži več piskali.Posledično si tudi kitajca ne boš mogel več privoščiti!! Verjetno se bo to tudi prej kot slej tudi zgodilo, žal:)

  • Avatar Zoran
    StarMačk 14:39 10.oktober 2024.

    Grem stavit, da bi na tej relaciji za 25 jurjev cenejša bencinska Škoda Octavia s 150 konjički in blago hibridno baterijo, imela pri enako dinamični vožnji vsaj za liter nižjo porabo tako, da ne preveč hvalit vašega dosežka, še posebno ...prikaži več ker gre za polnega hibrida... Pa ne mi o tem, da ne gre za primerljiv avto, ker važna je le ekonomska računica, kot bi rekla Velepička, ha, ha, ha...

  • izy25 12:21 10.oktober 2024.

    57000 EUR!*? Čimprej Kitajsko konkurenco na trg ! Še malo, pa bo avto več vreden kot hiša, če ne bo Kitajcev zraven