Avto > Dosje Avto
11413 ogledov

Kupujem 125 ccm motor – katerega izbrati?

Test koda 125 motorji
1/17
Test 125-kubičnih skuterjev in motociklov Aprilia, Piaggio in Vespa, ki jih lahko vozite s kodo 125 v vozniškem dovoljenju.

V Sloveniji smo leta 2022 sprejeli zakonsko določilo, ki imetnikom B-kategorije ob opravljenem tečaju omogoča pridobitev vozniškega dovoljenja A1, poimenovano koda 125. Ob tem je v dveh letih trg 125-kubičnih dvokolesnikov zaradi tega in spremenjenih prometnih razmer in vse večjega zanimanja doživel preporod, uvozniki se soočajo z vse večjim povpraševanjem. 

Nas je zanimalo kakšen izbor ima na voljo potencialni slovenski kupec, ki ima v žepu kodo 125. Tokrat smo preizkušali ponudbo italijanske Aprilie, Piaggia in Vespe.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Test koda 125 motorji | Avtor:

S kodo 125 se lahko daleč in dlje pride

Pred časom je ljubljanski župan Zoran Janković dramatično napovedal, da bo dostop do središča Ljubljane zaradi prenove in gradnje nove železniške infrastrukture v naslednjih dveh letih oteženo. "Če se le da, v center Ljubljane ne z avtom," je takrat svetoval Ljubljančanom in vsem tistim, ki dnevno migrirajo v in iz glavnega mesta države. Zapora najbolj prometnih cest v Ljubljani je vrhunec prometnih težav, s katerimi se soočamo v Sloveniji: gostota (avtomobilskega) prometa, posledična nepretočnost cest, pomanjkanje parkirnih mest v centrih mest, šepavo arhaični javni prevozni sistem. Ob odsotnosti strategije spopadanja z vse gostejšim prometom in Slovencem ljubo lagodno uporabo avtomobila, razmere dokončno zahtevajo svoj davek. Posledica vsega naštetega so statični prometni tokovi.

Kako pa se lahko, denimo Medvoščan, ki službuje (ali se šola) v Ljubljani, spopade s prometno gnečo in pomanjkanjem parkirnih prostorov v centru mesta? Ima več možnosti. V službo (šolo, fakulteto) se lahko vozi z vlakom ali mestnim prometom, se z avtom zapelje do Stanežič, kjer je P+R, tam pusti avto, se naprej v center poda z mestnim avtobusom, ali pa od Stanežič pot nadaljuje s skirojem, ki ga vzame iz prtljažnika. To gre, dokler je vreme primerno in se poklopijo tudi drugi elementi.

No, če pa imata Janez in Meta izpit B kategorije in kodo 125, se lahko v duhu vse bolj predrugačene urbane mobilnosti odločita, da se bosta v mesto vozila z dvokolesnikom. Največkrat s skuterjem, saj je zato iz različnih razlogov (okretnost, prostor za shranjevanje čelade ali ostalih zadev pod sedežem, relativna visoko stopnja zaščite pred dežjem, itd) najbolj primeren. Kakšen izbor dvokolesnikov s prostornino 125-kubičnih centimetrov pa imata Janez in Meta na slovenskem trgu?

Test koda 125 motorji | Avtor:

Pomemben je namen

Med rebra smo dregnili podjetje PVG d.o.o., ki v Sloveniji skrbi za zastopanje znamk Aprilia, Piaggio in Vespa. Prijazno so se odzvali in (še skoraj sredi zime) na test ponudili nekaj modelov iz svojega prodajnega programa. Preizkušali in primerjali smo vespo GTS 125, vespo sprint 125, piaggio medley 125, aprilio SR GT 125, aprilio RX 125 in aprilio tuono 125. Vsi modeli so opremljeni z ABS-om.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Če želite izstopati, prisegate na tradicijo in prepoznavnost, boste izbrali eno izmed dveh vesp. Vespa GTS je prestižnejša, z veliko dodatki in funkcijami (prenovljeno vzmetenje in zavore, vžig brez ključa, daljinsko odpiranje sedeža), je močnejša, pa tudi dražja. Kvaliteta izdelave je na visokem nivoju, v zadnjih letih so pri Piaggiu v to vložili precej truda.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Vespa sprint je naslednica kultne vespe iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, ki se kljub letom ponaša z mladostnim šarmom. Žene jo prenovljeni štiritaktni, okolju prijazni agregat i-Get.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Medley 125 je zastavonoša Piaggia. Nasajen na 16 in 14-palčna kolesa je v zavojih okreten in agilen, med opremo najdemo sistem RISS (Regulator Inverter Start&Stop System), ki samodejno ugasne agregat po 1,5 sekunde, mobilni telefon je moč povezati s skuterjem.

Tehnologija Piaggio MIA omogoča sledenje skuterju preko telefona, z njim je moč na daljavo odpreti tudi sedež.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Ciljna skupina Aprilie SR GT so nekoliko mlajši kupci in tisti, ki se navdušujejo nad športnejšim, celo enduro izgledom. Ima nekoliko manjši prtljažni prostor pod sedežem in višji mednožni mostiček v primerjavi z ostalimi skuterji. Agregat i-Get 125 je živahen in poskočen, svetila so LED zasnove.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Aprilia RX 125 je čistokrvni terenski motocikel, s katerim se je moč voziti tudi na cesti. 125-kubični agregat je nov, ima 6 prestav, omogoča več moči pri nižjih vrtljajih, manjšo porabo ter boljšo odzivnost na dodajanje plina. Kot čistokrvni terenski motocikel seveda prtljažnega prostora pod sedežem nima.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Aprilia Tuono 125 je najmanjši člane družine Tuono, kljub temu deluje že pravi motocikel. Živahen 125-kubični agregat s šestimi prestavami je vpet v aluminijasti okvir pri zasnovi katerega je sodeloval tudi Apriliin tekmovalni oddelek.

Kaj in kako izbrati?

Preizkusili smo torej šest različnih modelov, vsakega s svojimi specifičnimi lastnostmi. Pred izbiro najprimernejšega pa si je potrebno odgovoriti na več vprašanj, pri tem pa pomembno vlogo igrajo tudi vaš spol in starost. Tisti(a), ki cilja na vespo, bo težko izbral(a) aprilio RX ali tuono. In obratno. Odgovoriti si je potrebno torej vsaj na naslednja vprašanja:

- namen in pogostost uporabe dvokolesnika,
- kakšna so moja pričakovanja,
- kako visoka je moja vozniška usposobljenost,
- servisna mreža in poprodajne usluge,
- cena.

Kot najbolj vsestransko uporaben dvokolesnik se je s svojimi voznimi lastnostmi, opremo in vsem kar spada zraven, izkazal medley 125.

Na našem testu je sodelovalo šest voznikov in voznic, od tega dva najstnika, voznik v zrelih letih z izpitom A 125, voznik-povratnik v zrelih letih s kategorijo A ter voznica in voznik, aktivna motorista v zrelih letih, s kategorijo A.

Prihajajo iz različnih okolij, 125-kubični stroj bi izbrali iz različnih razlogov, najpogostejši je enostavna uporaba, izogibanje gneči in težavam pri parkiranju v mestnih središčih. Pri najstnikih, vozniku-povratniku ter vozniku s kodo A 125 je pomemben element tudi brušenje motorističnih občutkov za morebiten prehod v višjo dvokolesno kategorijo. Izpostavljajo tudi skrb za okolje. Pri tem je potrebno upoštevati tudi ostale osebne preference posameznikov.

Test koda 125 motorji | Avtor:

Kaj pa "zmagovalec" testa, čeprav ta ni bil namenjen tekmovanju? Kot najbolj vsestransko uporaben dvokolesnik se je s svojimi voznimi lastnostmi, opremo in vsem kar spada zraven, izkazal medley 125.

Testna flota:

Piaggio medley 125 (3.890,00 evrov):
Teža 136 kg, višina sedeža od tal 799 mm, motor: enovaljni, 4-taktni, 125-kubičnih centimetrov, 11Kw (15 KM)

Vespa GTS ABS 125 (5.999,00 evrov)
Teža 160 kg, višina sedeža od tal 790 mm, motor: enovaljni, 4-taktni, 125-kubičnih centimetrov, 10,2 Kw (15 KM)

Vespa sprint ABS 125 (4.999,00 evrov)
Teža 115 kg, višina sedeža od tal 790 mm, motor: enovaljni, 4-taktni, 125-kubičnih centimetrov, 8 Kw (11KM)

Aprilia SR GT 125 ABS (4.390,00 evrov)
teža 115 kg, višina sedeža od tal 799 mm, motor: enovaljni, 4-taktni, 125-kubičnih centimetrov, 11 Kw (15 KM)

Aprilia RX 125 (4.099,00 evrov)
teža 134 kg, višina sedeža od tal: 905 mm, motor: enovaljni, 4-taktni, 125-kubičnih centimetrov, 11 Kw (15 KM)

Aprila tuono 125 ABS (5.490,00 evrov)
Teža 144 kg, višina sedeža od tal 810 mm, motor: enovaljni, 4-taktni, 125-kubičnih centimetrov, 11 Kw (15 KM).

Test koda 125 motorji | Avtor:
Test koda 125 motorji | Avtor:
Test koda 125 motorji | Avtor:
Test koda 125 motorji | Avtor:
Test koda 125 motorji | Avtor:

Foto: Peter Kavčič, Maša Gregorčič, Primož Jurman

Komentarjev 17
  • Toma 11:38 10.marec 2024.

    Tistega z majhnimi kolesi in pragom namesto stopalk, da se čimprej zvrneš!

  • Avatar Red Hiney
    red 10:02 10.marec 2024.

    pozabili so tudi na PCX125 ABS+TCS.

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:10 10.marec 2024.

    To bo nesreč,ne more vsak vozit motorja,če tudi naredi ta tečaj.Na motorju moraš biti zbran 120%