Avto
2181 ogledov

Do pogojnega vozniškega izpita le še po pogojih države

Vozniška dovoljenja D. J.
Postopek pogojnega obdržanja vozniškega dovoljenja za prekrškarje je z novim letom v celoti prešel v roke državnih institucij. Kljub določenim prednostim pa je nov pristop do voznikov lahko precej manj prilagodljiv.

Slovenska zakonodaja (zakon o prekrških, zakon o voznikih) pozna institut t. i. pogojne vozniške oziroma odložitve sankcije prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, čeprav je kršitelj dosegel 18 kazenskih točk. 

S tem pristojno sodišče hudemu prekrškarju daje možnost, da se v času preskusne dobe, ki traja med pol in dvema letoma, vendarle izkaže za varnega voznika in mu ni potrebno še enkrat znova opravljati vozniškega izpita. 

To pomeni, da v preskusni dobi ne sme biti zasačen pri hujšem prekršku, za katerega so zagrožene vsaj tri kazenske točke. 

Da lahko posameznik sploh zaprosi za odložitev izvršitve prenehanja veljavnosti vozniške, mora izpolnjevati več pogojev, pri čemer denimo sodišče presoja tudi osebnostne lastnosti. V sklepu sodišča o odložitvi pa je naveden tudi pogoj, da se mora obvezno udeležiti rehabilitacijskega programa, ki se razlikuje glede na razloge za odvzem vozniškega dovoljenja. Pri tem pa ima oseba le 15 dni časa, da po izdaji sklepa sodišču že predloži dokazilo o vpisu v predpisani program, sicer mu vozniška avtomatsko preneha veljati. 

Ker je manjšina goljufala, država vzela vajeti povsem v svoje roke 

Do letošnjega leta je bilo izvajanje rehabilitacijskih programov po pooblastilu agencije za varnost v prometu (AVP) poverjeno zunanjim izvajalcem, običajno podjetjem, ki so vzporedno izvajala tudi program šole voženj. Tako pri pridobivanju dokazil ni bilo večjih težav, saj so ga izvajalci ob prijavi bodočemu udeležencu takoj izdali, četudi še ni plačal stroškov. 

Afera v zvezi s ponarejanji vozniških dovoljenj pa je pred dobrima dvema letoma razkrila velike pomanjkljivosti pri nadzoru in množične zlorabe teh programov s strani določenih ponudnikov, eden od ukrepov pa je bil, da je AVP z letošnjim letom izvajanje teh delavnic v celoti prevzela v svoje roke, saj ji zakon dovoljuje tudi tržno dejavnost.

Prav na tej podlagi je direktor AVP Igor Velov na začetku leta napovedal bistveno večji proračun za delovanje agencije, saj naj bi za milijon evrov sredstev agencija ustvarila sama s svojim delom. 

Denar je dobro imeti na zalogi

Med drugim pa AVP zahteva plačilo stroškov delavnice vnaprej, sicer ne izda dokazila o prijavi. 
To je po prepričanju prometnega svetovalca Uroša Prudiča lahko nepravično. Po njegovem so namreč ljudje, ki želijo izpolniti pogoj iz sklepa sodišča, lahko postavljeni pred velik pritisk, ker AVP potrdilo o vpisu izda šele po plačilu.

To pa sega v razponu med 140 in 480 evri, zlasti slednja vsota pa je v tako kratkem času dveh tednov lahko za marsikoga problematična, zato posamezniku kljub iskreni želji sodelovanja izgubijo vozniško dovoljenje. 

"AVP je državna agencija, ki bi morala spoštovati zakonodajo, ki nikjer ne določa ali dopušča, da določa pogoje, kdaj mora nekdo opraviti omenjene delavnice," je prepričan Prudič in navaja tudi tehnične težave na spletni strani AVP, ko so se njegove stranke v preteklih tednih skušale prijavljati prek spletne aplikacije. 

Prav tako imajo vozniki precej manj možnosti pri izbiri terminov za opravljanje delavnic kot v prejšnjem sistemu, saj jih AVP objavlja le "po kapljicah". Trenutno na spletni strani AVP sploh ni razpisanega termina za voznike "na pogojni", glede na pretekle objave pa so se letos izvajali le v Ljubljani in Celju. 

Prudič opozarja, da imajo nekateri zaradi narave svojega dela velike težave zagotoviti navzočnost na delavnicah, ki so predpisane le nekaj tednov vnaprej. Čudi se tudi odnosu do strank, ki ne zmorejo plačati delavnice v enem kosu, saj da se osebje na AVP v takšnih primerih obnaša kot "na tržnici" in da pričenjajo barantati s ceno. Veliko začetniških težav na kupu, torej.

AVP: za dokazilo je dovolj 20-odstotno plačilo

Na AVP so v pojasnilu za Žurnal24 navedli, da so trenutno pripravljeni in sposobni izvajati programe, to jim omogoča tudi zakon. Glede očitkov o visokem enkratnem znesku za prijavo navajajo, da je potrebno takoj plačati le 20 odstotkov cene, kar je dovolj za izdajo dokazila, ki ga zahteva sodišče v 15 dneh. Ostali znesek pa se plača do izdaje potrdila o opravljeni delavnici. "Nek delež plačila zahtevamo zaradi resnosti prijav, saj je skupina za edukacijsko delavnico omejena na največ 12 udeležencev in je potrebno zelo skrbno in točno predvideti termine in lokacije delavnice. Kdor bi imel težavo s plačilom in bi nam predlagal obročno plačilo, bi o tem razmislili in verjetno ustregli stranki."

Direktor AVP Velov je v dodatnem odzivu opozoril, da delavnice izvajajo tudi drugod po državi, saj so predavalnice razporejene po vsej državi. Priznal pa je, da njihova spletna stran trenutno ni dovolj ažurna in da vse informacije o terminih in izvedbi kandidati dobijo na sedežu agencije. Pripravljajo pa aplikacijo, prek katere bo kandidat že med spletno prijavo lahko izbral kraj izvajanja delavnice. 

Neresnost velik problem

Da so imeli zaradi posameznikov, ki so se prijavili na delavnico, a nato nikoli prišli nanjo, velike organizacijske težave, nam je potrdil tudi predstavnik enega od podjetij, ki je v preteklosti izvajalo te programe. Tudi sami so zato prešli na prakso vnaprejšnjega plačila. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 12
  • Avatar AtaAufbiks
    AtaAufbiks 11:37 24.februar 2016.

    Kaj pa kokodajsanje v telefon za volanom?

  • Avatar AtaAufbiks
    AtaAufbiks 11:36 24.februar 2016.

    Kot ponavadi je vse skupaj navadno polnjenje državnega proračuna! Zaradi alkohola na cesti in prekomerne hitrosti ni še nihče umrl!

  • dimnikar 07:19 24.februar 2016.

    Kandidate za voznike pač težko označiš za otroke.