O nujnosti postavitve dirkališča se govori že več let, pa ga še vedno nimamo. Zakaj?
Glavni krivec za to je Avtomoto zveza. AMZS je nosilec športnih dejavnosti, organizator dirkaških prvenstev, takšnih in drugačnih. Po nesreči v Škofji Loki v sedemdesetih letih je bila večina dirk na cestah prepovedana, v tem času pa niso bili sposobni narediti tri kilometre asfalta. AMZS bi morala biti nosilec vsega tega. Imamo sicer licenčne varnostne poligone, kot je primer Vranskega, vendar pa to ni dirkališče. Varnostni poligoni so abeceda vožnje, kjer se naučiš tehnike vožnje, medtem ko na dirkališču spoznavaš obvladovanje vozila pri višjih hitrostih. To je bistvena razlika. Dirkališče Slovenci absolutno potrebujemo. Če bi ga imeli, bi to pomenilo, da bi lahko imelo ogromno ljudi motorje neregistrirane in bi jih s prikolico dostavili do dirkališča, kjer bi dirkali.
Koliko dirkališč bi potrebovali v Sloveniji?
Če bi bilo vse normalno urejeno, bi morali imeti eno centralno dirkališče, kjer bi bilo mogoče organizirati tudi dirke motociklistov za svetovno prvenstvo. Potrebovali bi tri do štiri klubska dirkališča po zgledu Anglije, kjer je krog bistveno krajši in manj zahteven. V Evropi so trenutno popularna dirkališča, ki niso namenjena izključno dirkanju in so brez robnikov, ograj, tako da lahko v primeru, da te odnese s ceste, se ustaviš na travi. Če dirkališče primerjamo s preostalimi športnimi objekti, je poleg bazena edini, na katerem lahko navaden Zemljan na njem nekaj počne in ga ne uničuje. Dirkališče je namenjeno komurkoli in za najrazličnejše prireditve.
Koliko bi bil strošek enega takega dirkališča?
To je zelo relativno. Odvisno od lastništva zemlje in same vsebine. Dirkališče lahko vsebuje cicidrom za najmlajše, poligon za crossmotorje, karting, poligon za pri nas popularne enduro motorje, pisto, hotel, restavracijo, mehanično delavnico, knjižnico, bencinski servis … Moje mnenje je, da je treba imeti dirkališče izkoriščeno do maksimuma, moralo bi biti homologirano tako za motoriste kot avtomobiliste. Zasnovano bi moralo biti po sistemu legokock in moralo bi se dati tržiti. V tem primeru sem prepričan, da bi se dalo dobiti investitorja.
Govori se, da naj bi takšno dirkališče stalo v Lendavi. Verjamete, da bo zgrajeno?
Ne vem, bomo videli, ali so se za mizo usedli pravi ljudje. Težava za Slovenijo je ta, da je za nekoga iz Dolenjske ali Primorske to predaleč. Od Portoroža do Lendave je več kot 300 kilometrov.
111
ogledov
Dirkališče za vse državljane
Niko Mihelič v drugem delu intervjuja o varnosti na slovenskih cestah vzroke za slabo stanje vidi v tem, da Slovenija ne premore niti enega pravega dirkališča.