Govoriti o Mercedesovi ponudbi iz leta 2010 ali pa iz leta 2020 sta dve popolnoma drugačni zgodbi. Prav paleta vozil največjega svetovnega premijskega izdelovalca je dokaz, skozi kakšne spremembe je šla in še vedno gre avtoindustrija. Ter z njo kupci.
Pred desetimi leti sta bila poleg slovitega terenca G v razredu suvov le modela GLK in ML. Danes ima Mercedes v svoji ponudbi kar 10 modelov iz družine suvov in še tri nove napovedane - električne. Vsak tretji kupec mercedesa na svetu poseže po enem od njih. V Sloveniji skoraj vsak drugi!
Letošnjo pomlad so Nemci dodatno pritisnili na plin, saj so se v slovenske salone pripeljali kar trije popolnoma novi modeli - druga generacija GLA, povsem novi in hkrati najbolj družinski GLB ter zdaj še veliki športni GLE coupe druge generacije, ki je postal deseti suv oziroma križanec v ponudbi.
Model GLB smo že izdatno otipali in peljali na mednarodni predstavitvi. Model GLA pa je bil na voljo za prvo vožnjo na voljo šele zdaj, saj je že sodil med modele, ki jim je klasični potek lansiranja močno skrojila svetovna pandemija. Prav tako je svojo pravo slovensko premiero doživel GLE coupe.
GLE coupe - všečna kontroverznost nove generacije
GLE coupe je novi rod v odpadniškem razredu, ki ga je "spočel" BMW X6, nazadnje pa odkril tudi Audi z modelom Q8. Mercedesova prva generacija GLE coupeja je bila v svetovnem merilu tako uspešna, da po petih letih prodaje dvoma o nasledniku sploh ni bilo, temveč samo, kako ga narediti še atraktivnejšega. Seveda je povsem logična ugotovitev, da si veliki SAV (sport activitty vehicle) ogromno deli s klasičnim razredom GLE, pa vendar je razlik med njima veliko več kot pa samo v kupejevski obliki strehe. GLE coupe je namreč narejen na nekoliko krajšem in zato bolj športno skrojenem podvozju. Tudi v dolžino je krajši od GLE, pa čeprav je od prejšnjega kupeja malenkost zrasel v dolžino (4.939 mm) in širino in se znižal za milimeter.
Zunanjost s celotno kupejevsko-terensko podobo, velikimi kolesi in raznimi detajli izžareva moč, še preden voznik sploh pritisne na gumb za zagon. Kot serijsko zunanjo in notranjo opremo pri GLE coupeju bi lahko imenovali kar športno AMG line, saj so dosedanje izkušnje take, da jo je izbralo 95 odstotkov kupcev.
Prednji del potniške kabine je razkošen, kot smo vajeni že iz GLE. Prostornost, MBUX vmesnik z velikima zaslonoma, kakovostna obdelava vidnih in čutnih površin ... Ob prvem srečanju z avtom v živo preseneti tudi njegova praktičnost za B stebričkom. V GLE coupe se zadaj kljub padajoči strehi brez težav z glavo vozijo tudi visoki potniki, medtem ko prtljažnik z znižanim robom sprejme vase kar 655 litrov prtljage. To je za 25 litrov več od običajnega GLE.
Seznam vseh asistenčnih sistemov je zelo dolg in temeljit, tako kot smo pri Mercedesu vajeni. Ogromno je še tudi dodatnih možnosti za več personalizacije in udobja. Predvsem je treba omejiti paket airmatic prilagodljivega podvozja v kombinaciji z E-active body control tehnologijo, ki "bere" cesto pred seboj in hipno prilagaja vzmetenje za gladko pobiranje neravnin, medtem ko se lahko avto v ovinku nagne do tri stopinje za večje udobje potnikov. Zanimivo bo v praksi preizkusiti tudi trditev o precej močnejši togosti konstrukcije. Štirikolesni pogon je serijski.
GLE coupeja bomo videli z oznako 350d (200 kW) in 400d (243 kW) na zadku. Na razpolago pa so tudi tri bencinske AMG različice - 53, 63 in 63 S. Zadnja ima kar 450 kW z dodatnimi 16 kW oveboosta iz startergeneratorja.
V GLE klasičnega štirivaljnika ne boste več srečali, obstajata le dve različici priključnega hibrida, ki kažeta na to, kako je mogoče združiti zmogljivosti in porabo. 350e ima 155 + 100 kW moči, dizelski 350de pa 143 + 100 kW moči. Zgolj na elektriko naj bi zmogel veliki kupe peljati do 100 kilometrov daleč. Izpostavljajo tudi hitro polnjenje na kablu. Dizelski priključni hibrid je hkrati tudi najcenejši GLE coupe. Cena se začne pri 83.290 evrih.
Mercedes globalno med vsemi svojimi modeli proda 36 odstotkov suvov. V Sloveniji se je tržni delež od leta 2014 skoraj potrojil. Danes se 43 odstotkov kupcev Mercedesa odloči za suva.
Posebnost pri znamki so trije različni tipi 4x4 pogona - poleg priklopljivega in variabilnega še stalni. Razred G kot krona "geländewagnov" nudi trojno zaporo diferencialov, kar je unikum v svetu velikoserijskih avtomobilov.
Prve ideje o 4x4 pogonu pri Mercedesu sicer segajo že v leto 1903.
Na začetku 2021 pride v Slovenijo električni EQC, nato pa bosta sledila še EQA in EQB.
Tudi v Sloveniji si je mogoče omisliti drugega mercedes-maybacha - poleg tistega na osnovi razreda S tudi maybacha GLS. S štirimi sedeži in tehnologijo, ki delovanje podvozja prilagaja potnikom zadaj, seveda.
Razred G ostaja merilo, ki naj bo enako zmogljiv izven asfalta in na njem. V Sloveniji velika večina novih G-jev nosi najbolj brutalno oznako AMG.
GLA - isto ime, a povsem drug avto
Še kratek pogled na GLA. Razred GLA je seveda narejen na isti platformi kot kombilimuzina razreda A in enoprostorski razred B, a je v drugi generaciji drugačen od predhodnika. Nov milijon kupcev želi pridobiti na nekoliko drug način. Že pogled nanj pove, da je postal veliko bolj suvovskega, višjega izgleda. Še vedno ostaja predvsem cestno vozilo, a ima zdaj bolj pustolovski videz, s katerim si si ga je mogoče zdaj lažje predstavljati tudi tam, kamor mestni križanci naj ne bi sodili. K temu pripomore tudi opcijski paket za terensko vožnjo. Platišča merijo med 17 in 20 palcev, na voljo je tudi 4MATIC štirikolesni pogon.
V primerjavi s predhodnikom je malenkost krajši, širši in kar 10 centimetrov višji, medosna razdalja pa daljša za 30 milimetrov. Prostorska pridobitev se odraža tudi v več prostora za noge potnikov na zadnji klopi, ki je - zanimivo- tudi vzdolžno pomična in omogoča zlaganje naslonjala v razmerju 40:20:40. Za štirinajst litrov se je na 435 litrov povečal prtljažnik z modularnim dnom. Voznik in sovoznik sedita 140 milimetrov više kot v razredu A in 50 milimetrov više kot v razredu B.
V GLA voznik s sopotniki uživajo v tipičnem ambientu mercedesov zadnje generacije. Tako kot v razredih A, CLA in B je kokpit visokodigitaliziran, seveda je zraven zmogljivi MBUX vmesnik, ki pa še ne govori slovensko. Zanimivost - GLA je prvi manjši mercedes s funkcijo za avtopralnice - pritisk na gumb zadostuje, da avto pripravi vse sisteme (stekla, brisalci, pogon ...) za skorajšnje čiščenje. GLA poganja štirje turbobencinski in turbodizelski štirivaljniki. Osnoven je 1,33-litrski turbobencinski motor v GLA 200 z močjo 120 kilovatov, pri dizlu pa GLA 180d s 85-kilovatnim motorjem. V vrhu pa je AMG GLA 35 4MATIC z močjo 225 kilovatov. Kmalu pride tudi priključno hibridna različica z električnim dosegom do 70 kilometrov, nekoliko pozneje pa tudi električni mercedes EQA.
GLA starta s ceno 34.950 evrov (GLA 180d).
Mercedes se čedalje bolj utaplja v povprečnem dizajnu (Kia in podobni). Nekoč si brez trikrake zvezda vedel da gre za mercedes, že nadaleč ...