Avto
114 ogledov

Darsu in policiji tik pred ciljem zagodla še kamera

sekcijsko merjenje hitrosti Saša Despot
Saj ni res, pa je. Dars in policija sta že usklajevala termin, kdaj bosta po letu in pol zamude javnosti končno predstavila delujoči sistem sekcijskega merjenja hitrosti pod Trojanami, ko so prejeli klic ponudnika opreme s slabo novico.

Saga s pilotnim sekcijskim merjenjem hitrosti pod Trojanami je primer tragikomičnih zapletov in razpletov pri poskusu vpeljave nove vrste nadzora nad divjimi vozniki. Sistem meritve povprečne hitrosti na nekajkilometrov dolgem avtocestnem odseku pod Trojanami, ki naj bi deloval že poleti 2015, zaradi težav s pridobivanjem ustreznih certifikatov še danes ne deluje tako, da bi lahko na podlagi meritev policija izvajala kaznovalno politiko. 

Policija in Dars sta dogajanje ves ta čas lahko le nemočno spremljala, saj je bila celotna naloga pridobivanja dovoljenj in vzpostavljanja sistema na strani ponudnika opreme, podjetja Intermatic, ki je zastopnik v tej zadevi za podjetje 3M. 

Pred dnevi smo poročali, da je sekcijsko merjenje sedaj nared in da ga bosta policija in Dars v kratkem le predstavila javnosti in predala v uporabo.  Po poročanju današnjega časnika Večer pa je znova prišlo do zapleta. 

Pa je šla tiskovna konferenca po vode

"Usklajevali smo že termin, ko nas je ponudnik obvestil, da imajo težavo z eno od kamer," je za zurnal24.si pojasnil predstavnik Darsa Marjan Koler.

Darsu ni preostalo drugega, kot da omogoči izvajalcu, da odmontira kamero in jo pošlje na popravilo v Veliko Britanijo na servis 3M. Napovedi pravijo, da naj bi se kamera vrnila relativno hitro, tako da jo bodo lahko namestili še pred koncem tega meseca. Nato bo pod nadzorom Urada za meroslovje znova potrebno še kalibrirati sistem, medtem ko naj bi povezava med Darsovim centrom in policijskimi strežniki sedaj že delovala nemoteno. 

Koler glede na pretekle zamude noče več napovedovati, kdaj naj bi pilotni način merjenja hitrosti pri nas zaživel, vseeno pa pričakuje, da bi se bo to lahko zgodilo še pred koncem leta. "Pričakovali smo, da bo nekaj težav z uvajanjem novega sistema, saj gre navsezadnje za novost v Sloveniji, ki zahteva veliko usklajevanja z veljavnimi predpisi. Seveda pa nismo pričakovali takšnih zamud."

Kako deluje?

Sistem sicer meri le voznike v smeri vožnje iz Maribora proti Ljubljani, a lahko procesira vsa vozila, ki so v tistem hipu na odseku. Prvi dve kameri na portalu pred predorom Trojane zabeležita registrske številke vozil (fotografija se zakodirana shrani v sami kameri). Drugi par kamer pa je nameščen na portalu po izvozu iz predora Podmilj. Kamere nato pošljejo registrsko številko (in ne fotografije vozila) v pristojni nadzorni center.

Če je prek ustreznega merilnega sistema glede na povprečno hitrost vozila ugotovljena prekoračitev nad 100 km/h (z ustreznimi odbitki), kamera posreduje v center tudi fotografijo vozila.

Sistem je bil v polletno testno uporabo Darsu in policiji predan brezplačno, šele na podlagi izkušenj pa se bodo pristojne strokovne službe odločile, na katerih odsekih avtocestnega omrežja bi ga še lahko uporabili. 

Kamere pod Trojanami so sicer namestili že več kot leto dni nazaj, pri Darsu pa ugotavljajo, da je zgolj zaradi napovedi o novem tipu merjenja povprečna hitrost na odseku padla in da je veliko manj ekscesov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 10
  • Žurnalček 07:18 24.november 2016.

    Kot sem jaz videl prezentacijo radar kamer , ne sekcijskih , lahko v momentu meri 36 avtomobilov in to v obeh smereh , slika pa ene spredaj in tiste na drugi strani zadaj .

  • eosss 23:48 22.november 2016.

    @zdrej: kot sem napisal, slika se bo posredovala ma Policijo in se shranila na policijskih strežnikih, ampak šele ko bo sistem začel delovati. Do sedaj se samo testira, uato za nazaj slike niso shranjene...

  • Pepe007 16:09 22.november 2016.

    @zdrej: Saj ti je napisal, da se v primeru prekoračitve slika shrani (oziroma pošlje tistemu, ki ima pravico kaznovanja). Slikanje v zadek vozila pomaga, če želiš dobiti enosledna vozila, ki nimajo tablice spredaj. Po pravilih pa tudi redko vozijo.