Cilj posveta je aktivno pristopiti k zmanjšanju prisotnosti stresa na cestah in tako vplivati tudi na večjo varnost delavcev na cesti. Kot je poudaril Franc Skok z Darsa, se je treba zavedati pomembnega vpliva psihofizičnega stanja voznikov tudi na varnost delavcev na cesti.
Posledice stresa udeležencev v prometu se namreč odražajo tudi v prometnih nesrečah, zaradi izpostavljenosti nesrečam in drugim okoliščinam pa doživljajo stres policisti, upravljavci cest in drugi, ki jim cesta predstavlja delovno okolje, je dejal predsednik sindikata policistov Slovenije Zoran Petrovič. Kot poudarja, so posledice okoliščin, ki jih zaposleni doživijo na cesti, zelo stresne tudi za tiste z najdaljšim stažem.
Da si prizadevajo za zagotavljanje ustrezne varnosti policistov, je poudaril tudi vodja službe generalnega direktorja policije Tomaž Pečjak. A po njegovih besedah kot delodajalci ne morejo vplivati na vse dejavnike, ki prispevajo k stresu, saj so ti odvisni tudi od drugih udeležencev v prometu. Lahko pa policistom skušajo vsaj ublažiti njihovo stisko ter zmanjšati stres, zato zaposlenim nudijo 24-urno interventno psihosocialno pomoč, je dejal Pečjak.
Stresu in tveganju so pri svojem delu izpostavljeni tudi vzdrževalci cest, do naletov na signalizacijo in opremo Darsa prihaja vsako leto pogosteje. Leta 2010 je v opremo Darsa naletelo 17 uporabnikov avtocest, dva zaposlena sta bila lažje poškodovana, leta 2011 so zabeležili 26 naletov, eden od zaposlenih je izgubil življenje. Letos pa se je do danes zgodilo 18 naletov, od zaposlenih je bil eden lažje, dva pa težje poškodovana, je pojasnil Skok.
Kot pojasnjuje Jože Nose z Darsa do tovrstnih naletov prihaja zaradi napak voznikov, saj ne upoštevajo prometnih predpisov in prometne signalizacije, nekateri vozijo tudi po odstavnih pasovih, kjer je to prepovedano. Tako je po njegovih besedah treba predvsem dvigniti osveščenost voznikov. "Uporabniki se ne zavedajo, da so vzdrževalci na cesti zato, da oni lahko varno vozijo," pravi Nose.
Obnašanje voznikov je kot tisto ključno, kar je treba spremeniti za večjo varnost, izpostavil tudi Adil Huselja iz sindikata policistov. Po njegovih besedah je sicer poleg spoštovanja prometnih predpisov potrebna tudi ustrezna prometna signalizacija ter zaščitna in varovalna oprema za zaposlene in za vse udeležence v prometu. Huselja opozarja tudi na zmanjševanje števila delovnih mest v policiji in drugje v državni upravi, saj to povečuje pritisk na zaposlene.
Dars je današnji posvet v Tacnu organiziral v sodelovanju s Sindikatom policistov Slovenije, Sindikatom delavcev prometa in zvez Slovenije, Sindikatom delavcev avtoceste in sindikalno enoto Darsa pri Sindikatu železniškega transporta Slovenije.
29
ogledov
Darsovi delavci tarče neprevidnih voznikov
Na letošnjem posvetu Cesta kot delovno okolje, ki ga s partnerji pripravlja Družba za avtoceste RS (Dars), so izpostavili problem stresa tistih, ki jim cesta predstavlja delovno okolje.
Je pa tudi tako, da morajo ti delavci tudi paziti nase. Pred slabimi 10 leti ssem skoraj enega povozil. Ker je bilo vozilo DARSA parkirano na odstavnem pasu, sem bil pozoren nanj. Hitrost okrog 100 km/h zaradi zožitve pred mano.… ...prikaži več Opazujem noge delavca. Iz desne strani gre proti levi. Ok, bo šel na levo stran avta kaj pobrat. Oseba se ne ustavi, ampak kar nadaljuje na vozni pas. Kaj narediti? Če zaviram (avto brez ABS-a), ga sigurno povozim, zaradi bližine, pa še kontrole ne bi imel. Odločitev, pospeši in povečaj bočno razdaljo do njega. Delavec se ustavi in se srečno izteče, ko ga obvozim in tudi varno nazaj v zožitev. Skratka, naj tudi oni pazijo nase in na nas, uporabnike AC.
DARSovci zapeljite se po avtocesti čez mejo v Šentilju, pa boste videli kako se postavi signalizacija ob delu na cesti (po večini se vozi 80 ali celo 100 km/h).
A tisti, ki delajo so v nevarnosti ali tisti, ki svetijo zraven?!? Ponavadi dela eden ali dva, še pet pa jih sveti zraven ali pa sedi v kombiju, razsvetljenem kot Las Vegas. Tisti ki dela, je na varnem, tisti ki… ...prikaži več sedi v kombiju tudi, tisti ki pa ne ve kaj sploh dela tam, pa "sveti" po cesti in se premika kjer hoče. Ta je v nevarnosti in ta spoh ne spada tja!