Avto
454 ogledov

Dars: "40 km/h"; avtorji zakonodaje: "Ni res"

Cestninska postaja Anže Petkovšek
Cestninske postaje. Dars trdi, da je najvišja dovoljena hitrost mimo njih 40 kilometrov na uro. Avtorji zakonodaje. To ni res.

Znaki. Vse od uvedbe vinjetnega sistema na obstoječih cestninskih postajah voznike bega prometna signalizacija, saj vertikalni prometni znaki pred prehodom skozi platoje najvišjo dovoljeno hitrost za vozila do 3,5 ton skoraj na vseh postajah omejujejo na 60 kilometrov na uro, medtem ko so v obliki talnih oznak tik pred zožitvijo označbe za omejitev na 40 kilometrov na uro.

Za Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je signalizacija jasna – omejitev skozi vinjetne steze je po njihovem 40 kilometrov na uro. Pri tem se sklicujejo na pravilnika o projektiranju cest ter o načinu označevanja in zavarovanja del in ovir na cestah, ki določata, da je pri tovrstnem prehodu med 3,25 metra širokimi otoki hitrost lahko največ 50 kilometrov na uro, dodatno pa so jo znižali zaradi pogostega prehajanja avtocestnih delavcev.

"Zgolj priporočeno"
A avtorji prometne zakonodaje na prometnem ministrstvu se sklicujejo na pravilnik o prometni signalizaciji, ki ne pozna zavezujočih horizontalnih oznak za omejevanje hitrosti. Po tolmačenju ministrstva je 40 kilometrov na uro za vožnjo skozi betonske otoke torej zgolj priporočena hitrost, najvišja dovoljena pa je 60 kilometrov na uro.

Da bi bile utemeljitve Darsa pravilne, manjkajo torej vertikalni znaki, ki so jih v zadnjem času na nekaterih postajah, denimo v Biču na dolenjskem kraku, že postavili. Tudi sodna praksa je pred leti povedala svoje, saj je sodišče dalo prav vozniku, potem ko so mu policisti preseženo dovoljeno hitrost izmerili na osnovi omejitve 40 kilometrov na uro.

Nelogično tudi za postajo
Le redki si drznejo pretočnost prometa ovirati z doslednim držanjem omejitve hitrosti tudi po 200 in več metrih za cestninskimi postajami do znaka za prenehanje omejitve. Dars priznava, da "ob majhnih prometnih obremenitvah takšna omejitev ni potrebna", rešitev pa vidi v spremenljivi prometni signalizaciji. A velik finančni vložek zaradi napovedi politikov o skorajšnjem odstranjevanju mitnic po njihovem mnenju ni upravičen.

Komentarjev 9
  • mike2 13:30 31.januar 2012.

    Saj se drugega tudi ne more pričakovati v državi z takšnim pravnim redom. Ne morem verjeti da g. Nuška Tavčar iz GPU lepo pojasnjuje da je Pravilnik o prometni signalizaciji, po katerem vas policaj lahko kaznuje iznad Zakona o cestnih ...prikaži več pravilih, po katerem vas policaj ne more kaznovati, če vozite skozi otoke z 60.km. Saj ni ona kriva, tako to tolmačijo njeni nadrejeni, ki se verjetno ne morajo držati zakonov ki veljajo za nas, navadne smrtnike. Pa tudi trditev DARS-a o vzrokih za omejitev brzine na obstoječih cestninskih postajah, ki pa od uvedbe vinjet sploh NISO več v funkciji, so po mojem mnenju bedaste. Te ovire na avtocesti bi MORALE biti odstranjene takoj po prenehanju njihove uporabe.Navedba da je dodatno zmanjšanje brzine potrebno tudi "zaradi pogostega prehajanja avtocestnih delavcev" je smešna ker, kaj imajo delavci prečkati avtocesto, če so uvedene vinjete in so kot takšni nepotrebni v blagajniških hiškah. Še kaznovati bi jih morali radi prečkanja po neoznačenom

  • limonca22 18:31 17.januar 2012.

    Mal se zamislite...če se 10% vseh voznikov čez cestninsko postajo pelje 40km/h je ogromno!! Nekateri vozniki grejo skozi s tako hitrostjo, da ni čudno da ni več nesreč na teh mestih...pa to ne pomeni, da gredo 60 km/h...res včasih se ...prikaži več lahka prav čudiš, da zadanejo luknjo! Pa drugič ko se peljete skozi, bodite raje BOLJ POZORNI NA KATERI PAS ZAPELJETE, da se potem ne zaletavate v rampe!!

  • graff 17:30 16.januar 2012.

    DARS, največja kriminalna zgodba, težka več milijard evrov, v pravni državi združbe ne bi bilo več, ali pač, če ji je uspelo pokupiti celotno slovensko politiko z pravsodjem vred.