Daimler, matična družba Mercedes-Benza, na precej neprepričljiv način odgovarja na očitke, ki so se te dni pojavili v javnosti po zaslugi nemškega časnika Der Spiegel.
Bavarski par Monika Kindlein in Manfrad van Rinsum imata tri tesle, ki jih oddajata tudi v najem, običajno za kakšne poroke ali posebne dogodke. Julija pa ju je kontaktirala neka agencija in si želela kar za dva meseca izposoditi električnega suva teslo model X P100D. Gre za najbolj zmogljivo različico, ki zmore do 100 km/h pospešiti v vsega treh sekundah. Ob tem so predstavniki agencije želeli zelo natančno vedeti vse podatke glede vozila.
Paru se kljub tem nenavadnim zahtevam ni sanjalo, kdo je v resnici za agencijo in kaj bo v naslednjih dveh mesecih prestalo njuno vozilo. Ko sta ga dobila nazaj, je bil tesla model X močno poškodovan, v predalu pa je bil listek za napačno parkiranje iz Mercedesovega testnega centra v Sindelfingnu v Nemčiji. Med drugim imajo v teh kompleksih naprave oziroma poligone, ki simulirajo najbolj zaostrene razmere, na katere lahko naleti katerokoli pri njih izdelano vozilo. Imajo posebne simulatorje za polarni mraz in lasten center za izvajanje varnostnih trčenj.
Po poročanju nemškega Spiegla so paru prvič zazvonili alarmi, ko sta na telefon že po nekaj dneh dobila sporočilo, da se avto polni na polnilnici v španski Barceloni, čeprav je najemna pogodba določala precej ožji radij dovoljene uporabe. Ko sta vklopila sledenje avtomobila prek GPS sistema v avtu, sta opazila, da so avto odpeljali na testne steze tako v Barceloni kot nemškem Sindelfingnu, še ena jasna kršitev določil pogodbe.
Ko sta avto naposled dobila nazaj, je bil v zelo slabem stanju in z vidnimi poškodbami. Ugotovila sta, da so pri Daimlerju njun avto očitno povsem razstavili in ga nato skušali spraviti znova v en kos.
Od takrat ga sploh nista mogla dati znova v najem. Od agencije oziroma Daimlerja sedaj zahtevata povračilo škode v znesku kar 99.392 evrov, vendar sta naletela le na gluha ušesa. Pri agenciji trdijo, da so račun izstavili svoji "stranki", čeprav nočejo priznati, da gre v resnici za koncern Daimler. Pri Daimlerju pa je vse, kar so Spieglu povedali glede primera, to, da so podobni najemi konkurenčnih vozil v svetu avtomobilske industrije nekaj povsem običajnega in da ponavadi vso nastalo škodo pokrijejo zavarovalnice. Konkretnega primera pa niso želeli komentirati.
Da znamke redno spremljajo, kaj počne konkurenca, je sicer res, a ponavadi neko vozilo kupijo, ne pa, da ga najamejo in nato vrnejo.
Mercedes namerava tako kot ostali premijski konkurenti že kmalu tudi sam izdelati serijskega električnega suva. Tesla je z modelom X prehitel vse ostale.
dezurni@zurnal24.si