Avto
72 ogledov

Citroën s C3 našel recept, kako izstopati iz množice

Citroën C3 Saša Despot
Funky citroën C3 gradi na uspehu C4 cactusa z zračnimi mehurčki na karoseriji in vgrajeno digitalno kamero za fotografiranje in snemanje prometa, ali pa snemanje in deljenje teh vsebin z znanci prek socialnih omrežij. To je tisto, kar moderni avtomobil potrebuje, so prepričani pri Citroënu. V Parizu smo se pogovarjali z Thierryjem Blanchardom in Jean Louis Dumontierjem, ki sta zadolžena za novi C3

Kako pomemben je dizajn za kupce vozil v B segmentu, kamor uvrščamo citroëna C3?
Dizajn je v tem segmentu še posebej pomemben. To je segment, ki je zelo konkurenčen. V tem razredu mora avtomobil izstopati iz množice modelov.

Je bilo narediti atraktiven, morda celo nenavaden C3 prioriteta? Njegov predhodnik je bil precej konzervativen. Vsaj moje mnenje je tako.
C3 nikoli ni bil konzervativen. V prvi generaciji je iz množice izstopal z zaobljenim dizajnom, druga generacija je trgu ponudila velikansko vetrobransko steklo, ki sega vse v streho vozila ... Citroënov genski zapis je drugačen, nenavaden, vedno želimo ponuditi nekaj novega.

C3 se oblikovno zelo navezuje na model C4 cactus. Kdo so kupci C4 cactusa? Bodo to enaki kupci kot pri modelu C3?

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Po modelu C4 cactusu v večini posegajo pari in družine, ki živijo v mestih. Ljudje, ki iščejo moderen dizajn, ki želijo biti v koraku z novim, ki imajo radi kreativen dizajn z veliko emocijami. Kupci C4 cactusa vozilo dojemajo kot alternativo križancem, ki izstopa s kreativnimi elementi, kot so zračni žepi nameščeni na karoserijo, radi imajo barve, različne kontraste ... Z modelom C4 cactus smo ustvarili model, ki služi tudi kot osnovo za dizajn C3. C3 je bolj namenjeno mladim aktivnim družinam in parom brez otrok. Avto ima vse lastnosti, ki bodo znamki omogočile nov zagon. To je udoben avto s svojo osebnostjo, ki bo k naši znamki privabil nove kupce, ki iščejo predvsem sodoben avtomobil.

Kaj vse je pri C3 enako kot pri C4 cactusu?
Navdih smo črpali iz dizajna vozila C4 Cactus, ki ima dvonivojski prednji del, zračne žepe oziroma zaščitne elemente Airbump® in pasove na vratih.

Po testih C4 cactusa lahko trdimo, da ni tako kompakten in vozniško dinamičen avtomobil, kot smo navajeni pri modelu DS3. Ste pri izdelavi C3 uporabili drugačne, boljše materiale?
Novi C3 je kompaktno vozilo, ki v dolžino meri manj kot 4 metre. Veliko truda smo vložili v to, da so na delih armaturne plošče, ki so v neposrednem stiku s potniki, nameščeni na otip mehki dekorativni dodatki in materiali (obloga iz tkanine, material TEP z okrasnimi šivi).

Pri C4 cactusu smo opazili tudi to, da naslonjala sedežev zadaj niso deljiva. Tudi okno zadaj se odpira na preklop in se ne spušča. Je pri C3 električni pomik stekel zadaj možen?
Zadnja sedežna klop je od osnovnega nivoja opreme dalje deljiva v razmerju 2/3-1/3. Zadnja stekla se odpirajo ter so pri nivoju opreme (shine) in v kombinaciji z notranjimi ambienti na voljo z električnim pomikom.

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Kako pomembne so barve v tem segmentu vozil? Zdi se mi, da ste pri Citroënu temu posvetili veliko pozornosti.
Barve so izjemno pomembne v tem razredu vozil. Barvitost je eden od zaščitnih znakov Citroëna. S C3 ponujamo paleto novih pastelnih barv in paleto močnih, živahnih barv. Barve so tisto, zaradi česar vozilo izstopa, je drugačno. Barve so lahko zaščitni znak znamke.

Med pionirskimi rešitvami v C3 je tudi digitalna kamera, poimenovali ste jo ConnectedCam, z visoko ločljivostjo. Kaj je posebnost tega sistema?
Kamera je skupaj s sistemom vgrajena v vozilo. Snema tisto, kar voznik vidi skozi vetrobransko steklo. Gre za full HD kamero z 120 stopinjskim kotom kamere, dvema megapiksloma ločljivosti, svojim notranjim spominom in GPS. S kamero želimo ,da vozniki in potniki delijo svoje spomine, raziskujejo okolico. S preprostim stiskom gumba posnamemo fotografijo ali video in to delimo na družbenih spletnih omrežjih. Vse kar se zgodi pred vetrobranskim steklom, se posname. Sistem je lahko uporaben tudi v primeru prometne nesreče.

Se vam zdi to pravi način, da mlade prepričate, da kupijo vozilo?
Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Kamera ConnectedCam je izjemno pomemben element predvsem za mlade, ki pogosto obiskujejo družbena omrežja ter na njih objavljajo fotografije in video posnetke.

Kako vi gledate na dejstvo, da mladi ne kažejo več zanimanja za nakup avtomobilov, kot je bilo to v navadi v preteklosti?
Seveda pri tem ne mislimo, da mladih avtomobili ne zanimajo več.  Današnje generacije so bolj mobilne kot katerekoli pred njimi, zatorej bo avtomobil vedno ohranil mesto, ki mu pripada, saj nam zagotavlja ultimativen občutek svobode. Spremenil pa se je naš odnos do avtomobila, zlasti zaradi pojava novih digitalnih navad, ki so jih mladi zelo hitro osvojili: skupna uporaba avtomobila, deljenje avtomobila itd. To pa seveda premika meje na področju njihovih "potrošniških navad do avtomobila": potrošniki so odslej bolj usmerjeni na uporabo, zaradi česar se zamakne njihova potreba po lastništvu, dokler ne postane neizogibna (otroci, vsakodnevne vožnje itd.).
Skupina PSA se zaveda teh novih izzivov mobilnosti in si v okviru svojega načrta Push to Pass prizadeva postati eden najpomembnejših akterjev na področju mobilnosti.

Ali bo kamera ConnectedCam na voljo na vseh trgih. Ponekod je snemanje s tako napravo prepovedano in kaznivo?
Res je, snemanje s kamero je prepovedano v Avstriji, na Danskem, Švedskem, Alžiriji, Libanonu in Egiptu. V večini držav pa za objavo veljajo enak pravila kot za posnetke posnete s pametnim mobilnim telefonom.

Kakšen je bil odziv zavarovalnic na vašo kamero? So pokazale zanimanje? Posnetki, ki bi jih zabeležila kamera bi lahko pojasnili marsikaj v primeru prometne nesreče. Kot ste omenili že sami, je tudi to namen kamere.
Zavarovalnice kažejo veliko zanimanja za tovrstne inovacije, saj je posnetek v velikem številu prometnih nesreč lahko jasen dokaz, kdo je kriv za povzročitev nesreče.

Ali bo sistem samodejnega zaviranja v sili (City AEB) na voljo v novem C3? Če ne, zakaj ne?
V začetku ne bomo imeli tovrstnega sistema, torej ne bomo imeli klasičnega sistema, ki samodejno zavira zgolj pri nizkih hitrostih. To pa zato, ker bo že spomladi leta 2017 na voljo sodoben sistem, ki bo sposoben samodejno zavirati v vseh situacijah in pri vseh hitrostih.

Citroën C3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Govori se tudi o novi enoprostorski različici in športnem terencu?
Trenutno se osredotočamo na lansiranje novega Citroëna C3, ki je za nas kapitalnega pomena, kajti C3 je naša svetovna prodajna uspešnica. V tej fazi je še nekoliko zgodaj napovedovati naše morebitne prihodnje karoserijske različice v avtomobilskem segmentu B.

Kaj pa baterijski modeli. Zadnje leto poslušamo le še o elektriki. Kakšna je vaša strategija na tem področju? Lahko pričakujemo priključni hibrid in električno vozilo v B razredu?
Znamka Citroën in širše tudi skupina PSA ponuja v sklopu svoje strategije najrazličnejše tehnologije, s katerimi pokriva različne rabe avtomobila: Optimizacija motorjev z notranjim zgorevanjem: trivaljni bencinski motor PureTech (prejemnik naziva "Engine of The Year" že drugo leto zapored), dizelski motor BlueHDi (opremljen s tehnologijo za selektivno katalitično redukcijo, ki je priznana kot najbolj učinkovita na tem področju). Tehnologija Plug-In Hybrid hibridnega bencinskega motorja => razvila jo je skupina PSA in se bo predvidoma pričela tržiti leta 2021. Tehnologija Full Electric => razvila jo je znamka Citroën (tri vozila v ponudbi Citroën: C-ZERO, E-MEHARI, Berlingo Electric GV) in bo del ofenzivnega naskoka skupine PSA na avtomobilska segmenta B in C, ki se bo predvidoma začel leta 2021.

grega.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.