Trg novih električnih avtomobilov v Nemčiji je, po pisanju spletne strani Automobilwoche, v prvem četrtletju 2023 rasel hitreje od trga hibridnih vozil. In to kljub zmanjšanju državnih subvencij. Po drugi strani pa so priključni hibridi, ki že od začetka leta niso bili subvencionirani, postali za nemške kupce vozil bistveno manj zanimivi. Po mnenju nemške ustanove Center of Automotive Management (CAM) so to ključni trendi na nemškem trgu električnih vozil od začetka leta do danes.
PHEV in dizel med poražanci
Automobilwoche navaja, da je bilo v Nemčiji v prvem četrtletju leta registriranih 94.736 povsem električnih vozil, kar je 13,2 odstotka več kot v enakem četrtletju prejšnjega leta. "To pomeni, da se BEV (baterijsko električna vozila) razvijajo nadpovprečno v primerjavi s celotnim trgom, ki je zrasel za 6,5 odstotka, in to kljub občutnemu znižanju subvencijske premije," dogajanje na nemškem avtomobilskem trgu povzema vodja CAM Stefan Bratzel. Delež novih registracij BEV v skupnih registracijah se je povečal s 13,4 na 14,2 odstotka.
Poraženci v prvem četrtletju so očitno priključni hibridi (PHEV). Število novih registracij se je skoraj prepolovilo na 37.545 avtomobilov, delež tovrstnega pogona v novih registracijah pa je zaradi izgube subvencije za PHEV padel na 5,6 odstotka.
Delež bencinskih avtomobilov je bil 37,3-odstoten, medtem, ko so dizelska vozila predstavljala le 18,9 odstotka novih registracij.
Za celotno leto upravitelj CAM pričakuje, da se bo število povsem električnih vozil povečalo za 17 odstotkov na 550.000 prodanih enot (2022: 470.559).
Tesla Motors drži vajeti igre v svojih rokah
Bratzel v bližnji prihodnosti pričakuje dinamičen razvoj avtomobilskega trga. Velike razlike v ceni in zmogljivosti so številne potrošnike spodbudile k zamenjavi.
Tesla Motors ima zdaj velik vpliv na celoten trg. Ameriški proizvajalec je bil v prvem četrtletju z 20.655 novimi registracijami vodilni na trgu med ponudniki električnih vozil v Nemčiji. Na drugem mestu je znamka Volkswagen s 13.443 avtomobili, na tretjem in četrtem mestu pa sta znamki Audi in Mercedes s 7637 in 7298 avtomobili, pred Hyundaiem (5394) in BMW (4334).
"Vodilna na trgu je Tesla Motors, ki je sprožila svetovno cenovno vojno. To bo dolgoročno vodilo v nižje vstopne cene vozil," pričakuje Bratzel.