Avto
98 ogledov

"Bivši minister nesposobnost dokazal"

Slovenija 30.10.2013 Samo Omerzel minister za infrastrukturo in prostor, prihod Saša Despot
Imetniki ponarejenih vozniških dovoljenj in potrdil ter lastniki goljufivih šol voženj so lahko zadovoljni, saj jih tako ali drugače branita nesposobnost uradnikov z ministrom na čelu in zakon, ki dovoljuje še tako huda dejanja, če jih le ne ponovite v dveh letih. Štaba: Naj se sprijaznimo, da tako pač je?

Afera z razkritjem nepravilnosti delovanja nekaterih šol voženj in pooblaščenih organizacij s področja vozniških izpitov in potrdil o opravljenih tečajih varne vožnje za mlade voznike in povratnike je razkrila možnosti dokaj enostavne zlorabe sistema in pomanjkanje nadzora, čeprav ga je zakon o voznikih kot tak jasno predpisoval. Po osmih mesecih od razkritja razsežnosti afere pa se postavlja vse več vprašanj tudi glede sposobnosti odgovornih v različnih institucijah, ali za zagotovitev varnosti vseh udeležencev v prometu sploh zmorejo razmišljati kaj dlje od tistega, kar jim za "izpolnitev naloge" nalagajo predpisi.

Če je javnost še posebej po januarskem nastopu celotnega vrha prometne stroke pričakovala, da bodo ustrezne institucije takoj in učinkovito izvedle ustrezne ukrepe proti ustanovam in posameznikom, pri katerih je policija ugotovila nepravilnosti, se je očitno zmotila.

Epilog je namreč za zdaj takšen:

  • Šole voženj: letos so na agenciji za promet, ki jo kot v. d. direktorja vodi Igor Velov, iz registra šol voženj zaradi "različnih razlogov" izbrisali devet šol voženj, a nobene neposredno zaradi povezave z afero, nekatere so celo same dale predlog za izbris. Še več, Inšpektorat za promet je sicer v petih primerih šol voženj ugotovil kršitve ter šoli začasno prepovedal delo, vendar predlog za izbris šole vožnje iz registra ni mogel biti podan, saj kot pojasnjuje Inšpektorat za promet, "ni šlo za ponovitev ukrepa v obdobju dveh let", kar za izbris kot pogoj postavlja zakon. Skratka, ugotovljenim hudim kršitvam navkljub lahko takšna šola vožnje slej ali prej nadaljuje dejavnost nemoteno naprej. Po naših informacijah so nekateri vpleteni šli še korak dlje in ne da bi čakali na drugi obisk inšpektorja, odprli novo šolo vožnje ter si s tem kupili vsaj še eno priložnost. Na AVP pravijo, da morajo prošnji po vpisu v register ugoditi, če avtošola izpolnjuje pogoje, niso pa dolžni oz. ne smejo poizvedovati o sodni preteklosti ljudi, ki stojijo za njo. Na AVP sicer do danes še niso odgovorili na naše izrecno vprašanje, katere šole vožnje so izbrisali iz registra.

  • Visoki uradnik in izpitni centri: Na policiji so novembra povedali, da obstaja utemeljen sum o tem, da je bil v sporne posle vpleten visoki uslužbenec agencije. Isti uslužbenec je še danes zaposlen na agenciji, zgolj premeščen je bil na drugo področje. Dokler mu krivda ni dokazana, je to edini možni ukrep proti njemu, pravijo na AVP, kjer tudi molčijo, kako so ukrepali proti lastnim zaposlenim v neimenovanem izpitnem centru, kjer je bilo po ugotovitvah najmanj 161 potrdil o vozniškem izpitu izdanih v nasprotju s predpisi. Direktor direktorata za promet Miran Sečki zaradi odsotnosti (še) ni odgovoril na vprašanje, kako je kot novi direktor ukrepal proti uradnikom, ki niso izvajali z zakonom poverjenih nalog nadzora. Omerzel je januarja zagotavljal, da bodo "stopnice čistili od zgoraj navzdol."

Sodstvo zasuto s spornimi listinami

Tožilstvo je sicer zasuto s policijskimi ovadbami proti tistim, ki naj bi proti pravilom prišli do izpitov in potrdil. Kljub temu je vloženih obtožnic za zdaj še malo, policija sama pa preiskuje še več kot 1.000 spornih listin. Pravnomočno zaključenih postopkov je le pešcica.

Martin Miklavc, predsednik Združenja šol voženj pri GZS, opozarja, da je potrebno vzeti v ozir ogromno število spornih primerov ter da mora sodstvo pač opraviti svoje delo. Po njegovem mnenju pa je šlo pri ponarejanju listin očitno marsikdaj za sprego vseh vpletenih v postopek izdajanja dovoljenj. Vseeno se mu zdi, da gredo postopki preiskave in ugotavljanja odgovornosti v pravo smer, kar je načeloma ugotovila že tudi medresorska komisija v osnutku svojega poročila. To bodo v končni obliki obravnavali poslanci prihodnjega sklica.

Drugačne vrsto ogledalo pa vsem vodilnim na javnih prometnih ustanovah postavlja Robert Štaba, generalni sekretar AMZS in vodja zavoda Varna pot. "Pristojni na ministrstvu za infrastrukturo in prostor so ob izbruhu afere javno izjavljali, da so že dve leti pred predstavitvijo rezultatov kriminalistične preiskave vedeli za nepravilnosti na tem področju. To, da do danes še vedno ni izvedenih učinkovitih ukrepov, novih pravilnikov in zakonskih rešitev, govori samo zase," je dejal. Slovenija in njena stroka sta zaradi po njegovem doslej največje tovrstne afere med državami EU izgubili ugled, hkrati pa se sprašuje, zakaj stvari z nadzorom lahko tako dobro in učinkovito delujejo tako blizu nas, onkraj Karavank v Avstriji. Bolj kot kaj je narobe pri nas, je po njegovem na mestu vprašanje, kaj NI narobe. "Ne slepimo se, iz predstavljenih nekaj tisočih ponarejenih primerkov, o očitno neučinkovitih nadzorih, korupcijski hobotnici, neučinkovitih kadrih znotraj državne uprave, ki so to izvajanje omogočili - ali v treh letih vsaj ne preprečili - je težko podati oceno, kaj vse je narobe." Ob tem spomni, da so tako pri AMZS kot pri Združenju šol vožnje Slovenije opozarjali tako glede nenadzora nad izvajanji programov v tujini kot tudi glede sivega trga in nepravilnosti pri delovanju posameznih šol voženj.

"Bivši minister za infrastrukturo in prostor je svojo nesposobnost in neodgovornost do področja dokazal. Če bi obstajala resna želja, volja in odločenost politike po ureditvi področja, bi minister že iz javno predstavljenih pobud različnih strok, AMZS, ZŠAM, Gospodarske zbornice Slovenije in drugih organizacij, lahko v relativno kratkem času učinkovito uredil področje. Tako pa smo še dandanes priča popolnoma neurejenemu področju. Ministra ni več, uradniki ostajajo isti in trg deluje po svojih zakonitostih. In nedvomno bodo naša upravičena pričakovanja do novoimenovanega ministra, da področje prevetri in uredi do nivoja, ki ga je Slovenija že poznala in je bil primerljiv z ostalimi državami EU."

Komentarjev 5
  • bfilipe 07:50 29.julij 2014.

    ..sporna potrdila in odvzeti izpiti..in v čem je finta, da ti izpit, ki si ga opravil sploh odvzamejo?..seveda..policajčki, ki skačejo iz grmovja in lovijo slovenclje kot neke kriminalce in pijančke da polnijo proračun..in dobijo svojih 5 neke avtoritete min na ...prikaži več cesti, ker doma pri babah je itak nimajo..50% ali več policajev in uradnikov je skritih pijančkov, ki se nalivajo k majmuni..a ne Pojbič??..tako, da trenutni zakon je tako kot marsikateri v SLO beden in zakon sam spodbuja negativni trend nesreč ter posledično žalostnih usod ljudi..bedna država pač..v Nemčiji ali Austrii, ko te zaustavljajo je najprej opozorilo..in pred vsakim radarjem..opozorilo..kaj pa tu v SLO?..indjančki pa kavbojci..pa neizživele frustracije bednih policajčkov...a ne Lobnikar..?? :D

  • maresem 21:58 28.julij 2014.

    Že ko ga vidiš, se ve da je en luzer.

  • sasquatch 21:00 28.julij 2014.

    http://goo.gl/PmPC9t ...zdaj, al je čez noč izgubil vso pamet, al pa se preprosto ni smel dotaknit določenih zadev zaradi takšnih in drugačnih lobijev. če je vic v drugi varianti, potem tudi od naslednjega ni kaj za pričakovat