Avto
9 ogledov

Bencin vrača udarec

Ford ecoboost
1/4
Ford
Vzporedni test. Za Fordovo družinsko četverico dizelski motorji niso več nujno prva izbira.

Še pred kratkim je velika večina karavanov in enoprostorcev iz salonov zapeljala z dizelskim motorjem. Atmosferski bencinarji s prostornino okoli dveh litrov so bili pri Fordu rezervirani malodane za posebneže, ki so jih pogosti obiski črpalke motili precej manj kot nekoliko počasnejši in glasnejši, a zato odzivnejši dizli.

Ford ecoboost | Avtor: Ford Ford
Nova generacija 1,6-litrskih motorjev ecoboost s turbinskim polnilnikom zraka odpravlja vse glavne hibe dvolitrskega atmosferskega predhodnika s 107 kilovati. Motor je za focusa in C-maxa na voljo z močjo 110 kilovatov, v S-maxu in mondeu jih ima 118. Deluje uglajeno, avtomobili pospešujejo zvezno, saj najvišji navor 240 njutonmetrov dosegajo od 1.600 vrtljajev dalje. Za primerjavo, v mondeu z 2,0-motorjem je 190 njutonmetrov navora motor dosegel šele pri 4.500 vrtljajih. Pomanjkanje moči pri zahtevnejši vožnji pride prej do izraza v mondeu in S-maxu

Lažji lažje skozi ovinke

Povprečna poraba je v primerjavi s prejšnjo generacijo motorja tako kot izpusti manjša za okoli 20 odstotkov, na testu pa se nam je vrtela od 7,6 do 8,7 litra. V tem pogledu je alternativni 2,0-litrski dizel s 103 kilovati varčnejši, odvisno od modela in opremskega paketa pa dražji za okoli 2.000 evrov. Na drugi strani je glavna prednosti bencinskih fordov njihova dinamičnost, ki se zaradi lažjega nosu pokaže predvsem v ovinkih. Ker gre za družinske avtomobile, ni nepomembno dejstvo, da se pozimi notranjost ogreje hitreje.

Pred izbiro je torej treba izračunati, koliko in kakšne kilometre nameravamo z avtomobilom prevoziti na leto, koliko časa ga bomo imeli in kakšne stroške pričakujemo.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.