Toyota bo v Evropi razširila poslovni model nove oblike mobilnosti, to je t. i. "ride-sharing". V večjih evropskih in svetovnih mestih lastništvo avtomobila postaja vse manj aktualno, vse bolj pa v ospredje prihaja delitvena ekonomija, najem avtomobilov oziroma različnih prevoznih sredstev.
Pri Toyoti so v Londonu z željo najti tehnološko usmerjene izdelke in storitve, prilagojene evropskemu trgu, odprli urad. V njem bodo zaposlili 35 do 50 znanstvenikov, inženirjev in programerjev, ki bodo del podjetja Toyota Connected (TC), ki išče poslovne priložnosti za izkoriščanje digitalne tehnologije in podatkov o strankah.
Toyota bo sodelovala s prodajalci in distributerji, končni cilj pa bo uvedba novih storitev skupne mobilnosti za potrošnike, podjetja, vlade in druge zainteresirane strani, so sporočili in pojasnili, da bo to spodbudilo in razširilo Toyotin digitalni ekosistem, ki temelji na oblakih in zagotavlja orodja, potrebna za tržne storitve mobilnosti, vključno z delitvijo vozil, souporabo avtomobilov in daljinsko dostavo.
"Odprtje urada je velik korak naprej k nadaljnji rasti Toyote kot mobilnega podjetja," pravi Agustin Martin, podpredsednik Toyota Motor Europe za povezljivost in mobilnost.
Samodejno parkiranje, prevoz na klic
Avtomobilski proizvajalci veliko vlagajo v raziskave in iskanje novih oblik transporta, ki bo na polno zaživel s pojavom samovozečih avtomobilov. Skupina Volkswagen je dejavna na pilotskem projektu, ki bo uporabnikom vozil na začetku naslednjega desetletja omogočil rezervacijo parkirnega mesta na letališču v Hamburgu s pomočjo aplikacije. Iz avtomobila bodo lahko v tem primeru izstopili pred letališko stavbo, vozilo pa se bo samo odpeljalo na rezervirano parkirno mesto.
Ford v Londonu preizkuša inovacije s področja mobilnosti, kot je shema GoDrive car-share, ki so jo zagnali že leta 2015, ki dovoljuje, da si avto izposodimo na enem mestu, vrnemo pa ga na drugem. Prav tako v Londonu deluje prevozna storitev Chariot z minibusom, uporabniki pa prevozno sredstvo naročijo kar preko mobilnega telefona. Toyota pa je na letošnjem sejmu potrošniške elektronike po Vegasu potnike že razvažala s samovozečim avtomobilom.