Avto
6639 ogledov

Avtomobili: Si Evropa koplje grob?

Parkirišče, novi avtomobili Profimedia
Opozarjajo, da nakup avtomobila za prebivalce Evrope ne bo več samoumeven.

Carlos Tavares je politike opozoril, da se bodo soočili z resnimi socialnimi težavami, če bodo srednjemu razredu zaradi dragih električnih avtomobilov onemogočili dostop do svobode gibanja.

Opozorila in lobiranje avtomobilske industrije glede strogega standarda Euro 7 bi utegnilo voditi do blaženja ukrepov Evropske komisije glede prodaje električnih vozil, ko naj bi po letu 2035 v EU lahko kupovali le še električna vozila. Politico z zanesljivimi viri v Evropski komisiji glede na pridobljen osnutek komisije piše, da bodo pravila bistveno blažja od načrtovanih. O tem pišemo v ločenem članku.

Kartica za polnjenje električnih avtomobilov GEN-I Nova pravila Avto Iz Gen-I šok za vse tiste Slovence, ki ...

Zdi se, da prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem v Evropi po letu 2035 v času gospodarske negotovosti in nestabilnosti podpira nihče drug kot politiki in radikalni okoljevarstveniki, so sporočila nekaterih vodilnih mož v avtomobilski industriji in tudi neodvisni inženirji.

MOON Slovenija Avto Največji prodajalec avtov pri nas: Poti nazaj ni več

"Popolna prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem je nesporazum. Težava niso sami motorji, ampak fosilna goriva, ki jih kurimo v njih,« pravi vodja razvoja pri Porscheju Michael Steiner. Če bi bencin ali dizel zamenjali z vodikom ali sintetičnimi e-gorivi, bi bili po njegovih besedah motorji z notranjim zgorevanjem ogljično nevtralni. Profesor Thomas Koch s Tehnološkega inštituta Karlsruhe politikom očita, da svoje izračune temeljijo na možnosti proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov. Do leta 2035 je po njegovih besedah v evropskih razmerah neizvedljivo, da bi lahko zadovoljili povpraševanje po zeleni elektriki za pogon milijonov električnih avtomobilov.

Oliver Zipse BMW | Avtor: Profimedia Profimedia

Evropa bi lahko postala odvisna od Kitajske

Podobnega mnenja je izvršni direktor BMW Oliver Zipse, ki je letos spomladi v New Yorku izpostavil, da bi lahko nedomišljena promocija elektromobilnosti Unijo zaradi pomanjkanja kritičnih surovin pahnila v eksistencialno odvisnost od Kitajske in drugih nedemokratičnih držav.

Opozorilne besede so prišle tudi od Martina Dauma, ki je vodja Daimlerja, proizvajalca tovornjakov in avtobusov znamke Mercedes-Benz. Spomladi je za Financial Times povedal: »Električni avtomobili bodo vedno dražji.« In to tudi pojasnil: "Pri električnem avtomobilu ena kilovatna ura baterije stane 120 evrov, do leta 2024 pa ne bo padla pod 90 evrov."

 

Tesla polnilnica Avto Kaj bi se zgodilo, če bi vsi prešli na električne avtomobile?

Eden največjih kritikov prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem v Evropski uniji je vodja Stellantisa Carlos Tavares, ki se vedno znova izreka proti prisilnemu uveljavljanju elektromobilnosti in prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v EU. V tem duhu se je izrazil tudi na tiskovni konferenci na avtomobilskem salonu v Parizu.

Carlos Tavares | Avtor: Profimedia Profimedia

»Politična odločitev o prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem po letu 2035 bo imela družbene posledice, ki morda ne bodo obvladljive,« je dejal, pri čemer je poudaril, da bi imeli pri prehodu na elektromobilnost večjo vlogo hibridi.

Spletni portal za prodajo rabljenih vozil Doberavto Zaskrbljujoče Avto Napoved o koncu obdobja poceni avtomobilov

Tavares je potrebo po "omehčanju" prihajajoče prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem utemeljil tudi z besedami, da bodo električni avtomobili, ki so bistveno dražji od vozil na fosilna goriva ali kakršen koli hibridni pogon, za številne Evropejce nedosegljivi. "Če srednjemu razredu onemogočite dostop do svobode gibanja, se boste soočili z resnimi socialnimi težavami," je opozoril Tavares.

Komentarjev 6
  • caa4c2cc05b8f086d7df790139b3e96ffd6c4e9a 09:13 26.oktober 2022.

    Kitajska vsak teden v pogon spravi DVE NOVI TERMOELEKTRARNI in Indija je začela slediti temu vzoru. Medtem pa Evropa radikalno uničuje vse, kar je še dobrega in skrbi za zdravo okolje. Ampak onesnažen zrak iz Kitajske in Indije ne ostane ...prikaži več v okviru njenih meja ...

  • rd2dmk2 10:12 25.oktober 2022.

    tukaj je treba avto industrijo vzet z rezervo, pred 50 leti se je začelo govorit o tem da bo nafte enkrat zmanjkal, pa niso naredil nič -pametnega. sedaj se jim ne ljubi razvijat v več smeri in delajo po principu ...prikaži veču kar imamo prodajmo za drage pare. v naftaše no nasuli tolk brezvezne elektronike, da tudi ti naftaši bodo postali nedosegljivi, kaj pa potem. fredmobil ? vode je povsod dovolj, elektrike na žalost ne, ampak še vedno je vodik edina racionalna rešitev. zakaj se tega ne lotijo ? vemo vsi.

  • Avatar pantani
    pantani 09:49 25.oktober 2022.

    Na to sem opozarjal!!! Rinemo nazaj v 70. in 80. leta prejšnega stoletja, ko po cestah ni bilo gneče oz. nista bila pri vsaki hiši vsaj 2. avtomobila!!! Dejstvo je,da večina nima za električni avto!!!