Avto
63 ogledov

Avtomobil za vse generacije

Nissan juke
1/49
Žurnal24 main
Nissan juke z 1,6-litrskim motorjem brez turbopolnilnika prepriča z ugodno porabo, ne poka pa od moči. Kljub suvereni legi ga je treba gnati v vrtljaje. Testno vozilo s ceno pod 17 tisočaki je zelo zanimivo.

Juke z oblikovnega stališča prinaša svežino v razred malih vozil SUV. O obliki smo že pisali, zato smo se tokrat bolj posvetili občutku za volanom in tehniki, ki jo ponuja bencinski 1,6-litrski model z opremo accenta.

Sedi se višje, tako kot v vsakem terenskem avtomobilu. Je pa res, da robusten in atraktiven videz nima praktične koristi. Če je okretnost in preglednost naprej ter v stran dobra, pa si morate zaradi širokih blatnikov in odbijačev omisliti parkirna pomagala, saj zna sicer kaj hitro trpeti pločevina.

Menjalnik je postavljen blizu volana, kar pozdravljamo. Udobnega položaja za volanom ne boste iskali dolgo, kljub svojemu poreklu pa zaradi načina sedenja ne bi rekli, da sedite v terenskem vozilu.



Prvič smo preizkusili avtomobil z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s turbopolnilnikom in kar 190 konjskimi močmi in 250 NM navora, tokrat pa smo testirali enako prostoren, a konkretno šibkejši 1,6-litrski 16v bencinski motor, ki je nov, pri njem pa so prvič uporabili sistem dveh injektorjev goriva, ki z manjšimi šobami natančneje brizgnejo gorivo in tako omogočijo učinkovitejše razpršitev in popolnejše izgorevanje.

Paket accenta v osnovi ponuja tudi zanimiv in inovativen pristop za ureditev številnih funkcij z vmesnikom Nissan Dynamic Control System (NDCS). S pritiskom na gumb CLIMATE ali D-MODE osrednji gumbi in barvni LCD-prikazovalnik vmesnika namreč spreminjajo svojo funkcijo. Gumbi za nastavitev ventilacije tako postanejo stikala za preklapljanje med načini vožnje normal, sport in eco, na prikazovalniku pa se namesto podatkov o delovanju klimatske naprave izrisujejo grafike v skladu z značajem izbranega načina.

Na papirju motor doseže največjo moč 86 kilovatov (117 KM), v praksi pa se je izkazal za manj zmogljivega. Če smo bili zadovoljni z vožnjo v mestih, pa tega ne moremo reči za odprte ceste. Motor je prehrupen, moteč je tudi piš vetra. Testno vozil hitrost 120 km/h doseže pri nekaj več kot 4.000 vrtljajih v peti stopnji prenosa pri ročnem menjalniku, tudi zato je šesta stopnja tako zelo manjkala.

Za zabavno vožnjo izven naselij je treba vključiti program sport. Ovinke je mogoče prevoziti z enako hitrostjo kot pri vožnji naravnost, avtomobil je zelo stabilen, se ne nagiba, voznik pa ima tudi po zaslugi zelo informativnega volana vseskozi nadzor nad vozilom. Taki vožnji odgovarjajo tudi nastavitve menjalnika, prestavljanje poteka gladko in hitro, svojo nalogo pa so dobro opravljale tudi učinkovite zavore. Mestni križanec kljub višjemu težišču suvereno stoji na cesti. Zasluga gre obesi z arhitekturo McPherson spredaj in multilink zadaj, prilagojeno za zabavno in športno vožnjo, ki "požre" še tako veliko luknjo ali neravnino na cesti.

Najpogosteje smo uporabljali režim vožnje eco mode. Odziv stopalke za plin je v tem primeru slabši. Smisel tega je, da dolgi hod omogoča natančnost dodajanja moči, na ta način pa varčujemo z gorivom. Tudi klimatski sistem je mogoče nastaviti v eco režim delovanja. Poraba se je v mestu vseskozi gibala okoli osmih litrov, kar je pohvalno, prav tako kot poraba na magistralnih cestah, ki je bila okoli šest litrov in pol tudi po zaslugi priročnega tempomata in omejevalnika hitrosti.

Nissan juke je zaradi svojega svežega videza eden od avtomobilov, ki so zaznamovali zadnje obdobje, priljubljen pa je tako med starimi kot mladimi. Na cesti jih zato ne bo malo. Tudi zaradi cene osnovnega modela, ki se začne nekaj pod 15 tisočaki. Za model z 1,6-litrskim bencinskim motor in paketom opreme accenta je treba odšteti 16.490 evrov.

Podatki o vozilu: (Nissan juke 1,6 16v accenta)
Motor: 1598 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 86 kW (117 KM) pri 6000 vrt./min.
Navor: 158 Nm pri 4000 vrt./min.
Poraba: 6,5 litra/100 km (mešani cikel - test), 147 gramov CO2
Zmogljivosti: 178 km/h, 11,0 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.135 x 1.765 x 1.565, medosna razdalja 2.530
Prtljažnik (v litrih): 207–786
Masa: 1.776 kg
Cena: 14.990 € (osnovni)/16.890 € (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.