Strokovnjaki opozarjajo na varnostni problem, ki se je pojavil v zadnjem času. Prodajalec stranki proda avtomobil in ne pozabi povedati, da je avto samodejno sposoben preklapljanja med dnevnimi (DRL) lučmi in glavnimi žarometi v primeru slabših svetlobnih pogojev.
Vendar je težava v tem, da marsikateri sistem tudi v primeru dežja ali megle ne preklopi na glavne luči, saj je raven ambientalne svetlobe po njegovem mnenju še vedno dovoljšna, da voznik vidi pred seboj cesto, čeprav je dejanska vidljivost že močno zmanjšana.
Ker pa novodobni avtomobili ob prižganih DRL lučeh svetijo le spredaj, zadaj pa ne, je še posebej pri višjih hitrostih (regionalke, avtoceste) velika nevarnost naletov v slabo vidna vozila pred seboj v primeru zaostrenih vremenskih razmer.
Nekateri avtomobili sicer glavne luči avtomatsko prižgejo vsakič, ko so vklopljeni brisalci, a ponavadi je to nadstandardna oprema ali lastnost premium znamk.
"V slabih razmerah moramo biti pozorni in prižgati luči in s tem zagotoviti našo opaznost. Slednje je ena najpomembnejših pogojev za varnost na cesti," komentira Miro Kacin, inštruktor varne vožnje.
"Avtomatski preklop med lučmi se sicer sliši super, ampak še vedno je na vozniku, da je pripravljen na vožnjo. Pomagala niso namenjena temu, da bi dovoljevala manjšo skoncentriranost temveč da se bolje odzivamo."
Eden od desetih potencialno neviden
Raziskava britanske organizacije za pomoč na cesti AA med skoraj 30.000 člani razkriva, da se devet odstotkov voznikov na cesti povsem zanaša na avtomobil, da bo sam ocenil, kdaj naj vklopi žaromete. To pomeni, da je vsako deseto vozilo na cesti v megli ali nalivu drugim voznikom praktično nevidna.
dezurni@zurnal24.si
Zakon omenja luči v slovnični obliki množine. Torej je to več kot 2 (spredaj) - se prav i luči (spredaj in zadaj)
@zkvazdjkrregistracijozahtevategrrrrrrfakoffff omejitve bi bilo treba krepko zvišati. Na avtocesti na minimalno 180km/h, zunaj naselja vsaj 100 ali 110km/h. V naselju pa lahko kar lepo ostane 50km/h. Omejitve so pisanje za vozila izpred 30let, ko si bila bolj nevarna za vozit… ...prikaži večt pri 50km/h kot današnja vozila pri 180km/h.
Jz se po števcu ravnam. Ne morjo zdej pričakovat da vozim drugačno hitrost kot je na števcu. Sej števec ima svoj namen..če pa ne kaže zadosti pravilno pa ne vem zakaj ga imamo.Preden je merjenje z GPS-om hitrosti postal… ...prikaži večl popularno so bile omejitve iste pa so ljudje vozil po tem kar jim je števec reku (tisti ki so se želeli držati pravil). Danes pa hoče bit že kr vsak strokovnjak o tem koliko dejansko gre avto. Torej tud če se omejitve niso zvišale, se vozi hitreje že zarad miselnosti voznikov da se na števec ne sme zanašat. Ko se je pisalo zakone je bila pa miselnost in omejitev vezanana na števce. Torej bi moral realno 10-15 km/h zmanjšat omejitve na avtocestah, izven naselja za 10km/h, in pa v naselju za cca 8 km/h.