Avto > Avto nasveti
19193 ogledov

Velika napaka voznikov novega avtomobila

Nissan Qashqai Anže Petkovšek Nissan Qashqai
Nekoč je veljalo, da je treba vsak novi avtomobil po nakupu "upeljati", kar pomeni, da se ga je prvih nekaj tisoč kilometrov vozilo bolj previdno in z manj obremenjevanja. Šele potem pa se ga je začelo uporabljati "na polno".

Danes se sicer tega pravila ne držimo več, a čeprav proizvajalci tega izrecno ne zahtevajo, bi bilo še vedno dobro, če bi z novim avtomobilom v začetku, se pravi prvih nekaj tisoč kilometrov ravnali bolj nežno. Kljub temu, da je v izdelavi avtomobilov v zadnjih letih prišlo do velikih sprememb in se posamezne komponente med seboj veliko bolj prilegajo kot nekoč, se v motorjih novih avtomobilov valji, batni obročki, bati, ojnice in gredi še vedno ne prilegajo povsem, zato zavore morda še ne dosežejo največjega učinka, blažilniki so tudi lahko nekoliko trši, tudi minimalna odstopanja v menjalniku se morajo unesti, prav tako pa morajo tudi gume šele doseči najboljši oprijem. Čeprav ga nihče ne izpostavlja, torej še vedno velja pravilo, da se je vožnje povsem novega avtomobila dobro lotevati z nekaj strpnosti.

A po drugi strani pri novih avtomobilih ni več potreben prvi servis, ki smo ga nekoč opravljali po upeljevanju avtomobila, ko je bilo potrebno zamenjati motorno olje in oljni filter. Sodobne avtomobile lahko namreč na prvi servis brez skrbi odpeljemo šele po preteku predpisanega servisnega intervala, ki lahko pri nekaterih avtomobilih znaša celo 50.000 kilometrov ali dve leti.

BMW M5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj je pomembno?

In česa naj bi se dejansko držali. Ko gre za motor, je pomembno predvsem, da se medsebojno uskladijo valji, bati in batni obročki, kar pomeni, da bencinskega motorja prvih 2.000 kilometrov ni dobro pognati nad 4.500 vrtljajev, dizelskega pa ne nad 3.500 vrtljajev na minuto. Izogibati se je treba tudi silovitemu dodajanju plina iz nizkih motornih vrtljajev in vožnji pri prenizkih vrtljajih. Priporočljiva je tudi vzdržnost pri hitrostih, prav tako pa se je treba izogibati tudi velikim obremenitvam hladnega motorja. Pozornost je treba posvetiti tudi menjalniku.

Tudi zavorni koluti in čeljusti se morajo uskladiti med seboj, zato je v začetku za zaviranje potrebne več sile, a je treba pri tem paziti, da zavor ne pregrejemo, saj lahko materiali v zavornih ploščicah postanejo trdi, s tem pa se zmanjša njihova učinkovitost. Zavore naj bi svojo poln učinkovitost sicer pridobile po 300 do 500 prevoženih kilometrih. Tudi gume, tako na novem avtomobilu kot tudi po vsaki menjavi, potrebujejo nekaj časa, da pridobijo polni oprijem. Vzrok zato so predvsem sredstva, ki jih med vulkanizacijo nanesejo na kalup, da gume laže snamejo z njega in ostanejo na površini tekalne površine. Tudi tu velja, da se gume očistijo nekje po 300 do 500 prevoženih kilometrih.

Prazna pnevmatika in kit za popravilo | Avtor: Saša Despot Fotografija je simbolična. Saša Despot

Upeljevanje jepriporočljivo

O tem, če je upeljevanje novega avtomobila še vedno potrebno, smo vprašali mehanika leta Anžeta Sokliča, ki nam je povedal, da je kljub temu, da so danes avtomobili bolje sestavljeni kot nekoč, še vedno priporočljivo, če jih prvih 5.000 kilometrov vozimo bolj prizanesljivo. Mehanika je kljub izboljšavam ostala bolj ali manj enaka kot nekoč, zato je dobro, da se posamezni deli "uležejo" med seboj.

Primer je denimo motor 2,0 TDI, ki je bil vgrajen v volkswagen golf četrte generacije. Z njim načeloma ni težav in tudi po več kilometrih ne kaže povečane porabe motornega olja, če se seveda z njim ustrezno ravna. Drugače pa je, če se ga je polno obremenjevalo od začetka in takoj po hladnem zagonu. Potem se lahko zgodi, da "pije" motorno olje.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič Mehanik leta Avto Mehanik leta razkril, zakaj se kvarijo nova vozila

Pravilno upeljevanje novih avtomobilov je pomembno tudi za to, ker so pri veliko novih avtomobilih servisni intervali zelo dolgi, kar pomeni, da se začetne napake še dolgo prenašajo v delovanje avtomobila. Zato so nekateri proizvajalci v zadnjem času servisne intervale celo skrajšali.

Komentarjev 4
  • Rok Šalamun 13:01 26.julij 2019.

    Smem izvedeti, katero teslo je skup zmetalo Golf IV in 2,0 TDI? Česa še ne bo - twingo V6 mogoče?!?!?!

  • mph 12:00 26.julij 2019.

    Me zanima kako ste prišli do teh 2000km ... a ste po par deset motorjev, kjer so vozili recimo 500km, 1000km, .... do recimo 5000km razstavili na prafaktorje in prišli do te cifre ali kar tako v tri dni? Sicer ...prikaži več ne divjam in se držim omejitev, še posebaj po mestu in to zelo dosledno, nekje grem še manj ... vendar pa rad pa pospešujem, moja pot je taka, da se moram pogosto vključit v promet .... in se nisem nikoli s tem obremenjeval, ne prej, ne zdaj, ko sem zadnjih recimo 20 let kupoval nove avte.

  • marsal 11:45 26.julij 2019.

    odkrivate toplo vodo!