Avto > Avto nasveti
3726 ogledov

Prodaja teh pnevmatik se je močno povečala

vulkanizerstvo Saša Despot
Celoletne pnevmatike so v zadnji letih postale občutno boljše in marsikateri voznik razmišlja, da bi na svojem avtomobilu namesto kombinacije letnih in zimskih pnevmatik uporabljal kar letne, ki jih ne bi bilo treba zamenjati dvakrat na leto.

Celoletne pnevmatike morajo biti prilagojene na zelo vsestranske podnebne razmere, saj morajo biti enako učinkovite med žgočo poletno vročino kot tudi med hudim zimskim mrazom. Njihove naloge so torej zelo zahtevne, saj morajo hkrati imeti lastnosti letnih in zimskih pnevmatik.

Celoletne gume pnevmatike | Avtor: Goodyear Dunlop Sava Tires Goodyear Dunlop Sava Tires

Še pred časom smo o celoletnih pnevmatikah pisali zgolj kot o bolj ali manj uspešnem kompromisu za tiste, ki se vozijo zelo malo ali živijo v krajih brez prehudih vremenskih obremenitev. A očitno so se stvari v zadnjem času precej spremenile, saj je celoletna pnevmatika goodyear vector 4season gen-3 na AMZS-jevem testu prejela celo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, kar se do zdaj še ni zgodilo.  Dobra je bila tudi Pirellijeva pnevmatika cinturato all season SF2, oceno priporočljivo pa so prejele še tri druge pnevmatike.

Celoletne pnevmatike seveda niso pravi nadomestek za namenske zimske ali letne pnevmatike, vendar pa so jim proizvajalci z uporabo različnih zmesi gume na tekalni površini zagotovili dovolj dobre lastnosti tako poleti kot tudi pozimi. Kaj pa o uporabi celoletnih pnevmatik pravijo vulkanizerji, ki so v najbolj tesnem stiku s končnimi uporabniki, torej vozniki?

Rast priljubljenosti

Aleš Hrvatič, vulkanizer iz Sežane, torej okolja, kjer bi se nam uporaba celoletnih gum lahko zdela skoraj samoumevna, pravi, da je pri njih vse več voznikov, ki se odločajo za celoletne pnevmatike. Ko gre za prvi avtomobil v družini, s katerim se vozijo tudi v notranjost Slovenije, se vozniki sicer še vedno odločajo za sezonsko menjavanje zimskih in letnih gum.

Celoletne pnevmatike | Avtor: Goodyear Dunlop Sava Tires Goodyear Dunlop Sava Tires

Ko gre za drugi avtomobil v družini, s katerim se vozijo bolj lokalno, pa se vozniki vse bolj odločajo za uporabo celoletnih gum, saj na Krasu skoraj ni pravih zimskih razmer. Hrvatič dodaja, da je še vedno bolje, da tisti, ki bi se sicer celo leto vozil z zimskimi gumami, uporablja celoletne gume.

Čeprav v Mariboru poznajo prave zime, Tadej Šprah iz podjetja Vulkanizerstvo TDS pravi, da se vozniki tudi pri njih vse več odločajo za uporabo celoletnih pnevmatik. To večinoma velja za tiste, ki na leto prevozijo malo kilometrov ali pa s celoletnimi pnevmatikami opremijo drugi družinski avtomobil.

Šprah meni, da so celoletne gume povsem primerne za mraz ter mokre in suhe ceste, nekaj težav pa imajo vozniki lahko v snegu. Ker na tekalni površini večinoma ni lamel, ki izboljšujejo oprijem zimskih gum, imajo te slabši oprijem na zasneženi podlagi. To velja bolj za svež sneg, saj se na mokrem predelanem tudi celoletne gume načeloma dobro obnesejo, pravi Šprah.

Celoletne gume pnevmatike | Avtor: Goodyear Dunlop Sava Tires Goodyear Dunlop Sava Tires

Dobra petina

Ljudje se za celoletne pnevmatike vse več odločajo tudi na Gorenjskem, ugotavlja kranjski vulkanizer Iztok Boltez. Meni, da se je prodaja celoletnih pnevmatik precej povečala. Veliko voznikov je, ki prevozijo malo kilometrov in jim avtomobil večino časa stoji v garaži, če pade sneg, pa se z avtomobilom sploh ne podajo na ceste. Takšnih voznikov, ki jim celoletne gume gotovo povsem ustrezajo, je pri njih okoli 20 odstotkov, meni Boltez.

Dodaja, da so za avtomobil ljudje pripravljeni nameniti kar precej denarja in zato tudi večinoma menjajo letne gume za zimske in obratno. Vendar pa so za nekoga, ki na leto denimo prevozi le okrog 5.000 kilometrov, tudi celoletne pnevmatike povsem ustrezne.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • rd2dmk2 09:50 21.oktober 2024.

    no ja in kje rabiš pravo zimsko ? še če greš na Pokljuko je vse spluženo in posuto. raje se naj večina nauči vozit pozimi pa bo mir. in avtobus in vlak tud vozita. in tud kakšne zimske čevlje je ...prikaži veče dobro imet, ne pa sam v kroksih okol hodti cel let. kdo rab zimske da se po LJ vozari od enga šoping centra pa do drugega. no kdo ? je pa takole 2x letno k vulkanizerju menjat- imaš v 2 letih nov komplet gum. in imaš nove !

  • Rim 09:41 21.oktober 2024.

    V resnici je celoletna samo kompromis, poleti ni dobra kot letna, pozimi pa ne kot zimska. Fizike se pač ne da prevarati. A morda če se ne vozite po snegu in ste celo leto previdni v dežju ali snegu in ...prikaži več delate malo kilometrov se za silo da . Sicer pa če vozite 4 leta po pol leta z letnimi poleti in 4 leta z zimskimi pozimi, potrebujete v istem času enako število celoletnih gum. Nič ne prišparaš, pa slabše se voziš.

  • optimist11 07:36 21.oktober 2024.

    Prevozil z Goodjerjevimi 60000km. Ostalo še 4mm profila, vendar sem jih zamenjal ker so postale trde. Zamenjal z enakimi. V suhem in mokrem se držijo ceste, v snegu pa je tako potrebno biti previden.