Avto
2662 ogledov

Avto, ki bo spremenil več kot le način prevoza potnikov

1/20
MatijaJanežič
Mercedes-benz EQV je kandidat za električno osebno prevozništvo.

Daimler, ki je s tovornimi lahkimi gospodarskimi vozili že nekaj časa usidran v električni mobilnosti, je zdaj na ceste postavil tudi s študijo v Ženevi napovedani potniški kombi razreda V, ki nosi oznako mercedes-benz EQV.

Mercedes-benz EQV, ki smo si ga lahko ogledali na odru v njihovem središču v Stuttgartu, se na zunaj komaj kaj razlikuje od sorodnika z motorjem na notranje zgorevanje. Še najbolj v oči pade dejstvo, da seveda nima izpušne cevi, na posebno naravo avtomobila pa opozarjajo tudi napisi EQV, črna maska s kromastimi letvicami in posebna 18-palčna kolesna platišča. Prav tako pa je tudi v kabini, kjer se, razen sistemov za upravljanje električnega pogona, ne loči od konvencionalnih različic, ampak po zaslugi vgradnje baterije pod dno ohranja enako prostornost za sedem do osem potnikov in do 1.050 litrov njihove prtljage, odvisno od razporeditve sedežev. Na električno naravo sicer opozarjajo okraski v barvi rožnatega zlata, ki naj bi namigovalo na vrednote in elektrifikacijo.

 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

400 kilometrov dosega

Pogonska tehnika je seveda drugačna od tiste v različicah z motorji na notranje zgorevanje. V osrčju pogonskega sklopa, ki je skoncentriran v motornem prostoru, je elektromotor, ki skupaj z neposrednim prenosom, hladilnim sistemom in elektroniko za nadzor moči tvori povsem integrirano kompaktno enoto, ki je vgrajena v motorni prostor. Elektromotor z močjo 150 kilovatov in navorom 362 njutonmetrov poganja prednji kolesi in zagotavlja dovolj zmogljivosti za največjo hitrost 160 kilometrov na uro in pospeške, s katerimi lahko suvereno vozi po svojem naravnem okolju, središčih velikih mest. Ker je baterija vgrajena pod dno, je težišče avtomobila nizko, kar kljub razmeroma veliki masi, največja dovoljena masa namreč dosega za B vozniško dovoljenje kategorije B še dopustnih 3.500 kilogramov, obeta solidne vozne lastnosti tudi med vožnjo skozi tesne zavoje.

Mercedes-benz razred V Mercedes Avto Mercedes razkril razred V

Napaja se iz litij-ionske baterije z uporabno kapaciteto 90 kilovatnih ur (največja kapaciteta 100 kWh), ki ob napovedani porabi 27,0 kilovatne ure na sto kilometrov (podatek je začasen) zadostuje za 405 kilometrov vožnje pred naslednjim polnjenjem. Za zdaj je še niso potrdili, a na predstavitvi so namignili, da bi po želji lahko EQV bil na voljo tudi z baterijami manjših kapacitet in seveda z manjšimi dosegi. Pri Daimlerju obljubljajo, da bo za to na "wallboxu" ali javni polnilnici lahko vgrajeni polnilnik z močjo 11 kilovatov in vodnim hlajenjem baterijo z izmeničnim tokom napolnil v manj kot desetih urah, na hitri polnilnici z močjo 110 kilovatov pa se bodo baterije z desetih na 80 odstotkov kapacitete napolnile v dobrih 45 minutah. Polnilni priključek so uredili spredaj levo, razlog za to pa je, da se tako lahko približa polnilnim priključkom javnih polnilnic, ki imajo precej kratke kable.

 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Vožnja brez zavornega pedala

Mercedes-benz EQV seveda omogoča tudi proizvodnjo elektrike z rekuperativnim zaviranjem, ki ga voznik lahko v precejšnji meri nadzoruje z obvolanskima ročicama, ki v tem primeru seveda ne služita simulacijo ročnega menjalnika, ampak regulaciji moči rekuperacije zavorne energije. Z ročico na desni voznik poveča moč rekuperacije, z levo ročico pa zmanjša. Ob najšibkejši stopnji rekuperacije avtomobil lahko križari v prostem teku, najvišja stopnja rekuperacije pa ga tako zavre, da je ob nekaj pozornosti možna vožnja zgolj s pedalom plina, pedal zavor pa je potreben zgolj za popolno ustavitev.

 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Mercedes-benz EQV je opremljen tudi s pripomočkom "ECO Assistant", ki vozniku pomaga pri doseganju kar najbolj učinkovite vožnje, tako da stopnjo rekuperacije samodejno prilagaja podatkom z navigacijske naprave, prepoznavanju prometnih znakov in podatkom iz inteligentnih asistenčnih sistemov. Z aktivnim nadzorom dosega vozniku tudi zagotovi, da varno doseže cilj, tudi če pride do izpada katere od polnilnih postaj na poti, način vožnje E+ pa parametre avtomobila prilagodi zagotovitvi čim večjega dosega.

Kot najmlajšemu članu znamke EQ, bo Daimler mercedesu-benzu EQV, ko bo prihodnjo pomlad zapeljal na ceste, namenil vse pridobitve znamke. Med njimi je tudi storitev Mercedes me Charge, ki omogoča pregled nad obsežnim polnilnim omrežjem, ki obsega več kot 300.000 polnilnih postaj različnih operaterjev in omogoča tudi preprosto poenoteno plačilo porabljene energije. Omogoča tudi dostop do pan-evropskega omrežja polnilnih postaj Ionity, ki bo do prihodnjega leta upravljalo okrog 400 hitrih polnilnih postaj in so ga kot skupen projekt ustanovili med BMW, Daimler, Ford in Volkswagnova skupina z Audijem in Porschejem.

 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Odgovor na nove izzive

Kot je na predstavitvi mercedesa-benza EQV povedal vodja oddelka Mercedes-Benz Vans Marcus Breitschwerdt, so urbanizacija, vizualizacija, digitalizacija in drugi sodobni pojavi pred njih postavili nove izzive, ki vplivajo tudi na njih kot proizvajalca lahkih gospodarskih vozil. Ljudje se namreč še vedno množično preseljujejo v mesta in ta zato hitro rastejo, hkrati pa morajo potnike in tovor prevažati tako hitro in učinkovito kot kdajkoli prej.

Razvoj spleta je tudi precej olajšal nakupovanje po spletu, ki mu mora slediti tudi dostava pošiljk do vrat. Samo v Nemčiji so kurirske službe v zadnjem letu dostavile 12 milijonov različnih pošiljk, v zadnje desetletju pa se je število dostav več kot podvojilo. Drugi naraščajoči trend je želja ljudi, da potujejo hitro ter na uporabniku in okolju prijazen način s pomočjo inteligentnih digitalnih in vzdržnih mobilnostnih rešitev. Zato vzdržna mobilnost postaja zelo pomembna in v tem oziru je prihodnost električnih kombijev, kakršen je mercedes-benz EQV, zelo obetavna.

 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.