Audi je precej prevetril svojo modelno paleto, kar se je pokazalo predvsem na enem njegovih najbolj ključnih modelov, Audiju A4, ki je svojo tradicionalno vlogo predal modelu Audi A5. Vendar pa to ne pomeni, da se je poslovil, ampak bosta oba modela dobila novo vlogo.
Audi A5 je namreč s tem, ko je postal večji in namesto kupeja ponuja novo petvratno limuzinsko in kombijevsko karoserijsko obliko, prevzel vlogo modela srednjega razreda s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem, ki jo je doslej imel model Audi A4.
Audi A4 se po tridesetih letih kljub temu ne bo poslovil in odšel v zgodovino. Proizvajalec namreč spreminja poimenovanja svojih modelov. Namesto tega bodo modeli znamke Audi z električnimi pogonskimi sklopi za že uveljavljenimi črkami A in Q imeli parne številčne oznake, modeli z motorji z notranjim zgorevanjem pa bodo, dokler bodo še lahko v prodaji, imeli neparne oznake.
1966 DKW F102 postane Audi 80.
1972 Prva generacija "pravega" Audija 80.
1973 Audi 80 postane Evropski avto leta 1973.
1975 Na ceste prvič zapelje Audi 80 Avant.
Modelu Audi A4 se v tem okviru torej obeta nova električna prihodnost, ki si jo je kot eden ključnih modelov znamke s štirimi prstani gotovo zaslužil. Njegova zgodovina namreč sega kar tri desetletja v zgodovino, ali pa še dlje, saj je leta 1994 nasledil model Audi 80, ki ga je Audi izdeloval vse od leta 1966, ko je ta nasledil DKW F102.
Prva prelomnica
Preimenovanje zadnjega avtomobila znamke DKW je tedaj obeležilo vstop zgodovinskega nemškega proizvajalca avtomobilov Auto Union pod okrilje Volkswagnove skupine, kjer je kot Audi še danes. Prvi Audi 80 je zato bil oblikovno prenovljeni predstavnik prejšnje znamke, ki so mu namesto zastarelih dvotaktnih namenili tudi bolj sodobne štiritaktne motorje. Hkrati so opustili znamko DKW in jo preimenovali v Audi. Obe sta bili zgodovinski znamki skupine Auto Union.
Pravi začetek modela Audi 80 pa pri proizvajalcu vidijo v olimpijskem letu 1972, ko so predstavili prvo generacijo, ki je nastala v okviru nove znamke. Z njim so predstavili tudi zelo sodobni koncept, zaradi katerega je Audi 80 obveljal tudi za začetnika razreda kompaktnih kombilimuzin.
Prva generacija je zastavila še en trend. Audi 80 in njegovi nasledniki so v svojem času vedno bili pionirji, ko gre za pomembne inovacije. Naštejmo le nekatere: turbodizelski štirivaljniki TDI, štirikolesni pogon quattro, menjalnik z dvojno sklopko DSG ali pa športni diferencial na zadnji premi. Prav tako pa tudi turbobencinski petvaljnik, kakršen se je prvič pojavil v modelih RS in postal eno od obeležij znamke.
Glede na to, kakšen odstop od svojega predhodnika je pomenil audi 80 leta 1972, ni bilo nič nenavadnega, da si je prislužil tudi nagrado Evropski avto leta 1973. Tudi kupci so ga zelo cenili. V dolgih letih je postal prva milijonska prodajna uspešnica znamke Audi in skupaj s svojimi nasledniki je do danes prepričal že več kot 12,5 milijona kupcev.
Konstantni razvoj
Audi ni spal na lovorikah svojega ključnega modela, ampak ga je neprestano izboljševal. Leta 1973 se je osnovni štirivratni limuzini pridružila športna dvovratna izvedba, leta 1975 pa je na ceste zapeljal še karavanski Audi 80 Avant, brez katerega od tedaj naprej ni šlo.
Leta 1978 je na ceste zapeljala druga generacija modela Audi 80, ki je bila bolj ali manj močno prenovljena prva. Najbolj pomembno je bilo, da je v času te generacije leta 1983 Audi 80 dobil štirikolesni pogon quattro.
1978 Predstavitev druge generacije modela Audi 80.
1986 Tretja generacija modela Audi 80.
1991 Četrta, zadnja generacija modela Audi 80.
1994 Audi 80 postane Audi A4.
Pomembno spremembo je leta 1986 pomenila tretja generacija modela Audi 80, ki so jo zasnovali na čisto novi platformi, s katero se je Audi 80 ločil tako od svojega predhodnika kot tudi od Volkswagna Passata, s katerim si je dotlej delil tehnično osnovo. Passat je tedaj dobil platformo s prečno vgrajenim motorjem, Audi 80 pa je kot premijski avtomobil dobil platformo z vzdolžno vgradnjo motorja.
Korenito drugačna je bila tudi njegova bolj aerodinamična karoserija, ki je pozneje odmevala tudi v kupejevski in kabrioletski različici. Obe sta bili tudi prva napoved poznejšega modela Audi A5, ki je na ceste zapeljal leta 2007. A do tedaj je Audi 80, leta 1991, na ceste zapeljal še v eni generaciji, ki je bila predvsem po zaslugi karavanske različice Avant in tudi športnih modelov Audi S2 in RS2 med evropskimi kupci zelo priljubljena. Kljub temu pa je obveljala za rahlo nerazburljivo, zato je napočil čas za veliko spremembo, ki se je odrazila v preimenovanju modela.
Druga prelomnica
Audi 80 je leta 1994 postal Audi A4, kar se je izkazalo za dobro odločitev. Že s prvo generacijo so namreč pri znamki Audi dosegli tisto, za kar so dolga leta prizadevali z njegovim predhodnikom, modelom Audi 80, a jim to nikoli ni zares uspelo. Audi A4 prve generacije je bil zelo uspešen avtomobil, ki se je z lahkoto kosal z najboljšimi tekmeci v premijskem segmentu.
Audi A4 ni dobil le novega imena, ampak se je med drugim lahko pohvalil z atraktivno obliko, vzorno končno izdelavo, odličnimi voznimi lastnostmi, veliko udobja in obsežno motorno paleto v kombinaciji z različnimi menjalniki, karoserijskimi različicami in pogonom na prednji ali oba kolesna para.
Če je imela prva generacija modela Audi A4 oblikovno in tehnično še veliko skupnega s predhodnikom, se je to prekinilo z drugo generacijo, s katero je leta 2001 Audi A4 nastal na povsem novi platformi. Ta mu je zagotovila predvsem manjšo maso, boljše vozne lastnosti in prečiščeno kabino, kjer so več prostora pridobili predvsem potniki na zadnji klopi. Nove, bolj zaobljene, so bile tudi karoserijske oblike, ki so bolj ali manj ostale značilne tudi za vse naslednike do danes.
Značilna maska
Predvsem prednji del pa je novi začetek dobil s tretjo, konec leta 2004 predstavljeno generacijo modela Audi A4. Tedaj je namreč Audi A4 po zgledu večjega modela Audi A6 dobil značilno prednjo masko, ki se je raztezala čez vso višino nosa in se je, preoblikovana v trapez, obdržala vse do danes.
2001 Druga generacija modela Audi A4.
2004 Tretja generacija modela Audi A4.
2007 Četrta generacija modela Audi A4 nastane na platformi MLB.
2007 Kupe in kabriolet postaneta Audi A5.
Vozniki so med drugim cenili tudi komunikacijski vmesnik Bluetooth, s katerim so lahko avto prvič povezali s svojim telefonom in infozabavno tehniko upravljali preko barvnega zaslona. Sredi prvega desetletja se je vse bolj uveljavljala tudi skrb za čisto ozračje, kar je proizvajalca pripravilo do tega, da je konec leta 2005 dizelske modele Audi A4 prvič opremil s filtri trdnih delcev.
Z leta 2007 predstavljeno četrto generacijo je bil Audi A4 na zunaj deležen le manjših sprememb. Bolj pomembno je bilo, da je nastal na novi modularni platformi za avtomobile z vzdolžno vgrajenim motorjem MLB, ki se je na zunaj odrazila predvsem v krajšem sprednjem previsu, notranjost pa je ob bolj ali manj enaki dolžini v primerjavi z neposrednim prednikom pridobila prostor zaradi daljše medosne razdalje.
Enako velik kot stari Audi A6
A ne le to. Audi A4 je bil v tej generaciji prvič lahko opremljen z elektronsko upravljanimi blažilniki, ki jim je bilo mogoče nastavljati čvrstost blaženja, v nevarnosti pa je lahko situacijo reševal električni servo volan. Na seznamu opreme so se med drugim prvič pojavili danes neizogibni pomočnik za zadrževanje avtomobila na voznem pasu, pomočnik pri menjavi pasu in prilagodljivi tempomat.
Četrta generacija modela Audi A4 se je nazadnje izkazala tudi za zelo dolgoživo, saj je zadnja, peta generacija modela Audi A4 z motorji z notranjim zgorevanjem njeno mesto zasedla šele leta 2015. Zanimivo je, da je bil Audi A4 v peti generaciji dolg že 4,73 metra, kar je bilo skoraj toliko, kot je bil v času njegove prve generacije leta 1994 dolg za razred večji model Audi A6.
2015 Peta in za zdaj zadnja generacija modela Audi A4.
2024 Audi A5 prevzame vlogo modela Audi A4, njegovo ime pa se shrani za poimenovaje električne limuzine srednjega razreda znamke Audi.
Kljub temu, da je bil malce večji od predhodnika, je inženirjem z uporabo aluminija na karoseriji in podvozju uspelo precej zmanjšati njegovo maso. Z novo generacijo je Audi A4 postal tudi bolj športen in še bolje opremljen, med pogonskimi možnostmi pa so se poleg tradicionalnih bencinskih in dizelskih motorjev močno uveljavili tudi hibridni pogonski sklopi.
Pripravljen na električno prihodnost
In takšen je Audi A4 dočakal tudi konec življenja avtomobila s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem. Njegovo tradicionalno vlogo je z novo generacijo prevzel novi model Audi A5, ki je prvič na voljo kot limuzina in kombi Avant.
Modelu Audi A4 pa se obeta novo življenje v prihodnosti, ko bodo električni pogonski sklopi dokončno izpodrinili konvencionalne bencinske in dizelske motorje. Znamki Audi se, tako kot vsej avtomobilski industriji, v bližnji prihodnosti obeta velik energetski prehod in kaže, da bi tudi v električni prihodnosti rad enega od svoji ključnih modelov obdržal pri življenju.