Avto
78 ogledov

Astra tudi uradno razsvetlila slovenske ceste

Opel astra
1/7
Andrej Leban
Sedaj gre zares, astra je pripravljena, da Slovencem dokaže, kako dobra zna biti v resnici. Pri uvozniku celo napovedujejo, da njihov novi adut ponuja več kot večni rival VW golf.

O novi astri smo že večkrat pisali, znane so tudi cene, ki se pričnejo tik pod 14 tisočaki, a bodo Slovenci bržkone raje posegali po bolje opremljenih in motoriziranih različicah. 

Da strnem, astra četrte generacije ima temelje resda v bogati zgodovini, ki med drugim vključuje tudi 24 milijona prodanih primerkov od leta 1991 dalje, a to še ni porok, da se bo uspela izkazati med tako talentiranimi modeli kot so ford focus, seat leon, novi renault megane, mazda3, peugeot 308, honda civic, hyundai i30, kia ceed in seveda VW golfom. Ima torej dovolj adutov?

Bistveni poudarki nove astre

  • Lahka gradnja, dinamična oblika.
  • Poskus poseganja v premium razred.
  • Napredna tehnologija, kot so LED matrični žarometi.
  • Pestra motorna ponudba.
  • Cene malenkost višje od dosedanjih, a z bonusom za prve kupce.

Evolucija le na površju, spodaj revolucija

Morda bo kdo razočaran, da se astra na prvi pogled le evolucijsko razlikuje od predhodnice, kar je bila doslej bolj značilnost golfa. A drugi pogled razkriva, da gre resnično za nov avto, ki je tudi bolj dinamično ukrojen, med drugim zaradi ostrejših svetil in ozke maske deluje nižje in širše. Pod kožo je drugačno vse, rezultat pa nenazadnje dokazuje tehtnica, saj je v primerjavi s prejšnjo generacijo astra kar za okoli 200 kilogramov lažja. V avtu te kategorije za 15 ali še več odstotkov nižja masa med vožnjo pomeni ogromno. 

Preberite še:

Hvalevredno je viden velik preskok tudi v notranjosti. Najbolj glede prostornosti, saj je bila dosedanja generacija še posebej na zadnji klopi prav nesramno skopuška z milimetri. Na armaturi je izginila množica gumbov, zmogljivi infotainment sistem le pri čisto najcenejši opremi še ni že serijsko vključen, kar pomeni, da ga bo imela velika večina prodanih aster. Priročnost gumbob za različna pomagala deluje precej izboljšano. 

Zelo samozavestna je astra pri občutku kakovosti, pri čemer se želi kosati celo s tekmeci premium razreda, kot so audi A3, BMW 1, volvo V40, lexus CT ali MB A. Upravičeno? Morda, a zgolj z ogrevanjem zadnje klopi še ne kupiš premium občutka, mar ne? Bodo pa k temu vtisu gotovo pomagali zelo udobni, po želji celo masažni sedeži, mehki večbarvni materiali, kakovostna izdelava in drugo.

Vedno s prižganimi dolgimi žarometi

Astra je rada stopala kak korak spredaj pred drugimi z različnimi "gedžeti." Se sodobniki spominjate prikazovalnika zunanje temperature in integriranega radia pri prvi generaciji, ko je golf III šele promoviral možnost električnih dvižnih stekel in centralno zaklepanje? No, to. 

Morda največja takšna "halo" tehnologija nove astre so napredni LED matrični žarometi, ki so gotovo najboljša osvetlitev v razredu ta hip. Za 1.200 evrov zelo razbremenijo voznika in vožnjo naredijo precej varnejšo, saj omogočajo precej boljše osvetljevanje ceste zaradi tehnologije prilagajanja žarkov ostalemu prometu in razmeram. Gotovo bi bila ta tehnologija visoko na seznamu mojih želja.

Opel astra | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Malce bolj v ozadju se zdi astra pri asistenčnih sistemih. Saj ne da jih ni polna, vključuje tudi posodobljeno različico Opel Eye kamere, a zanje se plača oziroma so del višjih stopenj opreme, medtem ko bi pričakoval, da je City AEB samodejno prepoznavanje nevarnosti v avtu modelnega leta 2016 pač že samoumevna serijska oprema. Tudi po temu se prepozna premium avto. Radarski tempomat pride čez nekaj mesecev. 

Med motorji za vsakogar nekaj

Adut astre je motorizacija, saj je pestra in pokriva celotni spekter potreb. Med štirimi bencinskimi motorji se bolj kot vstopni "atmosferc" zdita zanimiva tako trivaljni litrski motor (78 kW/105 KM) kot tudi povsem novi 1,4-litrski turbo štirivaljnik, ki je na razpolago v različici 92 kW/120 KM in 120 kW/150 KM. Napovedan pa je že tudi še bolj razgrajaški 1,6-litrski motor.

Dizel prostornine 1,6 litra naj bi prepričal okoli 40 odstotkov vseh kupcev, na voljo je v različici 81 kW/120 KM ali 100 kW/136 KM. Za dizla je potrebno doplačati najmanj 3.000 evrov.

Glavno znamkino orožje tostran Karavank

Prav z dizelsko astro sem naredil nekaj premiernih kilometrov po Sloveniji. Na prvi občutek deluje podvozje zelo všečno uravnoteženo, volan morda malce manj oster kot v predhodnici, a občutek nižje mase, dobrega navora in udobja na vsak način pozitiven. Kaj več pa po pravem večdnevnem testu. 

Uvoznik namerava v letu 2016, potem ko se ji bo spomladi pridružil še karavanski sports tourer, v Sloveniji prodati okoli 1.400 aster in če se bo to uresničilo, bo celo bolj uspešna od manjše corse. Pri tem naj bi med štirimi različnimi osnovnimi opremskimi paketi veliko kupcev posegalo po najbogatejših dveh, saj da sta cenovno ugodno pozicionirana, medtem ko je še veliko dodatkov na voljo med doplačili.

Cene so od predhodnice višje za med tremi in štirimi odstotki, a pri znamki trdijo, da za ta dodatek kupec dobi veliko več avta. "Celo več kot kupec golfa." Ostro rivalstvo torej tudi v besedah živi naprej, kar je za kupce vedno dobrodošlo.

Trivratna astra GTC? Bo treba še počakati.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • samo.jst 08:16 26.november 2015.

    ...eh. Astra H GTC, še vedno zelo lep avtomobil. Tole... raje KIA C'EED, pa še cenejši je.