"Imamo 275 zelo srečnih ljubiteljev znamke Mercedes in veliko nesrečnih," nam je peščici novinarjev iz vsega sveta dejal prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche, ko smo ga na srečanju na avtomobilskem salonu vprašali za superšportni mercedes-AMG ONE, ki je pravzaprav cestna formula.
Eden od teh 275 srečnežev je tudi hrvaški podjetnik Josip Stojanović Jolly, sicer znani ljubitelj vozil znamke Mercedes-Benz, ki mu je uspelo vplačati rezervacijo v višini pol milijona evrov. Avtomobila sicer na ulicah Šibenika ne bodo videli še lep čas, saj ga bo Stojanović dobil šele čez dve ali tri leta.
"Avto je kupilo podjetje, ne jaz osebno. Drugače prodajamo mercedese. Ključe bomo dobili leta 2019 ali 2020, več pa vam ne smem povedati. Takšen je dogovor z Mercedesom," je v dobro razpoložen hrvaškemu spletnemu portalu Index.hr dejal Stojanović, znat tudi v hotelisrskih vodah.
Lastnik Rijeke ostal praznih rok
Hrvaški medij piše, da je bil večinski lastnik Nogometnega kluba Rijeka Gabriele Volpi pripravljen za vozilo plačati še veliko večjo rezervacijo, saj verjame, da bo njegova vrednost samo še naraščala. Do tega ni prišlo, saj je na seznam najbolj pomembnih Mercedesovih strank zelo težko uvrstiti.
Formula 1 za na cesto
Ko bo športni avtomobil enkrat v Šibeniku, bo lahko preizkusil pogonski sklop, ki ga Mercedes uporablja v dirkalnikih Formule 1, s katerim Britanec Lewis Hamilton drvi proti še enemu naslovu svetovnega prvaka. Vanj so vgradili čisto pravi in še vedno aktualni zmagoviti F1 motor - 1,6-litrski V6. So mu pa v korist dolgotrajnosti zmanjšali omejitev vrtljajev s 15 na 11 tisoč. Še vedno ogromno in še vedno ga je treba servisirati na vsakih 5.000 kilometrov! Še en izjemen podatek je kar 40-odstotna toplotna učinkovitost agregata. Menjalnik z osmimi prestavami so celoti razvili za ta avto. 2. Avto ima še štiri elektromotorje, od katerih dva pri vse do 50 tisoč vrtljaji na minuto poganjata prednji kolesi (4x4 ali do 230 km povsem električno vozilo), druga dva pa pomagata bencinskemu agregatu. Izjemen je tudi podatek, da avto tehta zgolj 1.300 kilogramov.
Avto je sposoben pospeševati do hitrosti 350 km/h, pospešek do 200 km/h pa je manjši od šestih sekund. Stojanovića so tudi vprašali, kje misli testirati zver, a na to vprašanje ni želel odgovoriti.
Kaj pa vem. Sam razmišljam v tej smeri omejena serija super športnih vozil je le iztočnica za višanje cene ter zbirateljski pedigre ljudi, ki bodo takšne avtomobile parkiraki v garaže. Veliko seriski super športniki z + 1000 konjskih moči so… ...prikaži več nekaj ob čemer mi srce zaigra, ko ga vidim na cesti. Pa ne mislim v mestnih središčih!!! Za moje pojme Bugati Chiron .... pa dolgo nič.
Kakršne ceste mamo ne bi brez poškodb naredu niti kilometra?
Sem mu kr malo fous,srecnez.Ampak naj uziva,kakorkoli,mu iz srca privoscim taksno mrcino.Po moje ni boljsega obcutka kot sedeti v necem takem.Srecno voznjo.