Strah v avtomobilski industriji se širi. Kot napoveduje ugledni nemški ekonomist Frank Schwope, bo samo v Nemčiji do leta 2030 brez dela ostalo 70.000 ljudi od trenutno 270.000, ki so zaposleni pri dobaviteljih avtomobilske industrije. Celotna nemška avtomobilska industrija sicer zaposluje okoli 800.000 ljudi.
Osnovni razlog za takšno črno napoved je prehod v električno mobilnost, ker bo veliko dosedanjih delovnih mest postalo irelevantnih glede na povsem drugačno zasnovo električnih vozil.
Dobavitelji bodo po besedah profesorja Schwopa, ki je specialist za avtomobilske številke, v prihodnje doživljali še težje čase od samih avtomobilskih znamk. Slednje močno pospešujejo trend 'insourcinga', torej da sami izdelujejo vse več sestavnih delov za vozila, poroča Automobilwoche. "Tudi če bodo dobavitelji ustvarjali nova delovna mesta na področjih, kot sta razvoj ali proizvodnja baterij, ta ne morejo nadomestiti izgube drugih delovnih mest," je jasen Schwope.
Continental, ZF, Bosch, Mahle ...
V nemški industriji so se v zadnjih tednih grmadile slabe novice. Eden glavnih dobaviteljev avtomobilske industrije Continental je napovedal, da bo po vsem svetu odpustil kar 7.150 delavcev. Manjši proizvodnji obrat ima sicer koncern tudi v Sloveniji.
Drugi veliki dobavitelj ZF bi lahko do leta 2030 izgubil kar 12.000 delovnih mest, medtem ko bi se moral Bosch posloviti od 3.200 delavcev, večino od njih iz nemških obratov. Tudi pri podjetju Mahle ne bo šlo brez zmanjševanja delovne sile.
Glavni ekonomist pri združenju avtomobilske industrije VDA Manuel Kallweit kljub pretresom, ki so pred dobaviteljskimi podjetji, ostaja previdno optimističen. Poudarja, da bodo delavci, ki bodo izgubili delovno mesto, podjetja zapustili znotraj nekega družbeno odgovornega sistema, poleg tega pa jih bo veliko delo hitro lahko našlo v sorodnih panogah, kjer bo kvalificirane delovne sile tudi v prihodnjih letih še vedno primanjkovalo.
Dejstvo je, da je proizvodnja avtov v Nemčiji v zadnjih letih padala. Lani so v vseh obratih izdelali 4,1 milijona vozil, še leta 2016 na vrhuncu pa kar 5,7 milijona.
Kaj pa Slovenija?
Slovenska avtomobilska industrija temelji na dobaviteljskih podjetjih in je tradicionalno zelo tesno povezana z nemško in nasploh evropsko avtomobilsko industrijo. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot sto dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige, kažejo podatki Slovenskega avtomobilskega grozda. Več velikih svetovnih koncernov ima svoje izpostave pri nas.
Slovenska avtomobilska industrija prispeva okoli 10 odstotkov k bruto družbenemu proizvodu in več kot 20 odstotkov k slovenskemu izvozu, panoga na letni ravni ustvari 7,5 milijarde evrov prihodkov. Četrtina vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije prihaja iz avtomobilske industrije.
Pri združenju svoje člane opozarjajo na velike izzive, ki jih prinaša elektrifikacija in digitalizacija mobilnosti, predvsem bo velik izziv ohranjanje konkurenčnosti ob hkratnem prestrukturiranju.
Združenje je sicer nedavno objavilo vest, da se v nemško avtomobilsko industrijo po več mesecih črnogledosti vrača optimizem in se krepi zaupanje v močno rast v letošnjem letu.
EV in zastoj pri iskanju drugih alternativ oziroma trmasto vstrajanje pri podpiranju UA kaže, da so v vrhu ljudje, ki mastno služijo z EV in v podporni industriji za vojsko. Vsakokrat ko politiki navijajo za eno stvar s podporo neodvisnih… ...prikaži več novinarjev se vprašam kje hudiča je denar. Kosovo, dolgo ni bilo jasno, potem pa info o delničarjih, saj skoraj polovico jih ima gospa z broško. Pa se sprašujemo zakaj SLO podpira kosovarje? Saj ne njih, bogatune, ki služijo, mi pa se gremo neke demokracije...
Za tiste bolj razgledane: preberite si intervju indijskega zunanjega ministra S. Jaishanka za vodilni nemški poslovni časnik Handelsblatt na minhenski varnostni konferenci. Ko so pritiskali na Indijo, da naj uvede sankcije za Rusijo je odgovoril, da jim Rusija ni nič… ...prikaži več slabega naredila in da bodo še naprej v dobrih poslovnih odnosih. Mi Evropejci kupujemo "indijsko" rusko nafto, zato je Nemčija v recesiji. Kaj vam ni jasno?
Ko bodo BEV z 2x več opreme, ki so že danes veliko boljši od jakodimičev in bodo veliko cenejši od fosilcev in ko bo narodu kliknilo v zaostali glavi, bo dela za stotine milijone več. No razen, če se zajedalskega… ...prikaži več in požrešnega človeštva ne bo ljuba zemljica prej sama rešila