Novi premier Janez Janša je napovedal, da bodo neuporabne cestninske postaje, ki po uvedbi vinjet jezijo voznike zaradi potrebe po zmanjšanju hitrosti na 60 oziroma celo na 40 km/h, padle prej kot v šestih mesecih – kljub stroškom, ki bodo po izračunih Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) znašali 28 milijonov evrov oziroma 17 odstotkov zneska, ki ga je lani Dars zbral od prodaje vinjet.
V družbi so prepričani, da bi morali s preurejanjem postaj počakati do uvedbe elektronskega cestninskega sistema za tovorna vozila, za katerega pa odisejada z razpisi še kar traja. Tudi nekdanji prometni minister Patrick Vlačič meni, da bo prehitro rušenje pomenilo dvojno delo na postajah in strošek, ki ga bo težko upravičiti.
Nasprotno pa strokovnjak za prometno varnost Andrej Brglez odločitev o hitri odstranitvi postaj pozdravlja, saj bo ta prispevala k večji pretočnosti, varnosti in udobju, “hkrati pa se bomo rešili neodgovorjenega vprašanja, s kakšno najvišjo hitrostjo se sme peljati skozi cestninsko postajo”. Brglez upa, da bodo odgovorni v naslednjega pol leta pripravili pregled in oceno različnih finančnih ter prometnih scenarijev, ki jih bo napovedani enotni sistem (satelitskega) cestninjenja prinesel Sloveniji.
Hitrost bo še omejena
V Sloveniji je 34 postaj, med njimi 15 čelnih. “Vse postaje je mogoče odstraniti le postopoma, da bi bila pretočnost prometa ob opravljanju del zagotovljena na primerni ravni,” opozarjajo na Darsu. Zaradi cestninjenja tovornih vozil bo sicer na območju postaj še veljala določena omejitev hitrosti, treba pa bo zgraditi nadhode za delavce in poleg sanacije vozišč denimo prilagoditi odvodnjavanje.
Saj pri nas ni nič dobro kar hočejo narediti. Ko jih niso hoteli porušiti je bilo narobe, sedaj jih bodo in je 28mio preveč. Za NLB bomo dali pa 400mio pa ne bodo nič naredili.
Še kakšen tak bi se našel, pa se verjetno ne ti ne kdo tebi podoben ne pišete prav
brez da koga zajebem