Avto
80 ogledov

10 najvarnejših avtomobilov za pešce

Prehod za pešce
1/10
Saša Despot
Prehod za pešce. Trenutek nepazljivosti. Udarec in krik, uničena življenja. V kolikšni meri lahko moderni avtomobili ublažijo človeške napake?

Tragedija, ki je nedavno pretresla Slovenijo, ko je na prehodu za pešce v Litiji avtomobil usodno povozil osnovnošolko, še vedno odmeva. Policija ugotavlja, da je krivda na strani voznice, ki hitrosti ni prilagodila razmeram in zato ni pravočasno opazila nesrečnega dekleta, ko je ta stekla čez prehod. 

  • V galeriji si oglejte 10 najvarnejših avtomobilov ob trkih s pešci

Pa vendar, še zdaleč ni vseeno, kakšen tip avtomobila je udeležen v tovrstni nesreči. To pomeni, da vas lahko ob trku pri določeni hitrosti neki tip avtomobila usodno poškoduje, medtem ko boste po trku z drugim v enakih razmerah morda vstali le s kakšno prasko na nogi. In ob srečanju s tipom avtomobila tretje vrste vas ta morda sploh ne bo povozil, saj vas bo pravočasno zaznal in samodejno zavrl! Čeprav še vedno drži, da so kombiji in podobni velikani za pešce v povprečju zelo nevarni, po drugi strani Fordov pick-up ranger dokazuje, da je mogoče tudi takšne avtomobile narediti zelo varne.

Ko udari, naj udari prijazno

Avtomobilski izdelovalci v zadnjih letih varnosti pešcev hvalevredno posvečajo vse več pozornosti, tudi zaradi neodvisnih programov testiranj, kot je Euro NCAP, ki so skozi leta izpostavljali na nevarno izdelavo vozil. Kot pojasnjujejo pri organizaciji, je mogoče varnost pešcev s pravilno zasnovo avtomobila precej izboljšati. Tako ni vseeno, kako visoko in kakšne oblike je odbijač, saj je od tega odvisno, v kateri predel nog vas bo zadel, posledično pa to vpliva tudi na to, kam na avtomobilski pokrov ali celo steklo bo udaril zgornji del telesa in glava. Prav poškodbe glave so namreč daleč najbolj usodne za pešce, saj kar 80 odstotkov vseh njihovih hudih poškodb odpade na ta del telesa.

Pokrov mora biti prijazen

Najbolj varni so zato tisti prednji deli avtomobilov, ki udarijo v noge pod kolenom in na čim bolj porazdeljeni površini ter nimajo nikakršnih ostrih delov. Prav tako je zelo pomemben pokrov motorja, ki prestreže telo. Moderni avtomobili ga imajo zasnovanega tako, da je gladek in da je med njim in motorjem spodaj dovolj prostora, da se pokrov ob udarcu vda ter ublaži udarec. Nekateri avtomobili pomanjkanje te razdalje kompenzirajo z aktivnim pokrovom, ko senzorji sprožijo vzmeti, te pa pokrov dvignejo iz ležišč naproti padajočemu pešcu.

Še velikanski korak dlje je šel Volvo. Pri svojem najcenejšem (!) modelu V40 je uvedel zunanjo zračno blazino, ki v delcu sekunde prekrije skoraj celotno vetrobransko steklo in tako bistveno ublaži trk telesa.

Tako koristna tehnologija, a za zdaj še redka

Vse zgoraj opisano spada med pasivno varnost avtomobila. Naslednja stopnja razvoja varnosti za pešce pa bo na strani aktivnih sistemov. Spet je  na tem področju vodilni Volvo, ki je do danes že skoraj celotno paleto svojih modelov opremil s sistemom Pedestrian detection. Posebna kamera je sposobna prepoznati pešca in nanj opozoriti voznika. Če ta ne reagira, avtomobil samodejno zavre in pri nižjih hitrostih prepreči trk, sicer pa vsaj bistveno zmanjša hitrost tik pred trkom. Medtem ko temu zgledu za zdaj sledijo šele redki avtomobili, v prvi vrsti cenovno visoko postavljeni mercedes-benz razredov E in S, ali Lexusovi modeli, je Volvo pred kratkim predstavil že naslednjo generacijo, ki pešce prepoznava v temi, hkrati pa tudi kolesarje in nekatere živali.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.