Ste kdaj preživeli več ur na določenem projektu in se vanj zaljubili ter zato spregledali napake? To pomeni, da ste postali žrtev tako imenovanega Ikea efekta.
Ime po pohištvenih salonih
Ime tega zanimivega psihološkega fenomena prihaja prav s pohištvenih salonov Ikea, kjer milijoni nakupujejo svoje pohištvo. Praviloma to pohištvo nato sestavljajo sami in jim je pogosto zato bolj všeč kot tisto naročeno in že sestavljeno.
Profesor marketinga na Tulane University Daniel Mochon je pojav proučeval skupaj z Michaleom Nortonom iz Harvard Business School in z Danom Arielyjem z Duke University. Naredili so serijo poskusov in z njimi dokazali, da pripisujemo večjo vrednost tistim stvarem, ki smo jih naredili z lastnimi rokami. To povečuje naše občutke ponosa, ob tem se počutimo bolj sposobni, takšni pa se zato kažemo tudi v tujih očeh. Takšna samozavest ima lahko negativne učinke, saj nam ne dovoli, da vidimo pomanjkljivosti lastnega dela.
anja.scuka@zurnal24.si
Bluzenje brez glave in repa!!!
Ne. To samo pomeni da mormo biti bolj objektivni do svojega dela.
Kaj točno je sporočilo? Da moramo opustiti ročno delo in kupovati "boljše" tovarniške izdelke? Ne bo šlo.